את הדיווחים הראשונים בשבת על החילוץ ההרואי של ארבעת החטופים ממחנה הפליטים נוסייראת קיבל לואיס הר (70) רגע לפני שעלה לבמה להופיע עם להקת המחול שבה הוא חבר. "זה החזיר אותי אחורה ממש, הגוף הגיב בהתרגשות יתר", סיפר ל-ynet הר שבפברואר השנה חולץ בעצמו משבי חמאס יחד עם פרננדו מרמן (60) במבצע דרמטי לא פחות של כוחות הביטחון ברפיח.
לואיס הר רוקד עם חבריו ללהקה במושב נהלל
(באדיבות לואיס הר)

הר ומרמן, שנחטפו מניר יצחק ב-7 באוקטובר, חולצו בשלום אחרי 129 ימים בשבי חמאס. המבצע נערך אז על-ידי כוחות שב"כ וימ"מ בשיתוף חיל האוויר ומעטפת של כוחות שייטת 13 ואוגדה 98 עם חטיבת השריון 7. הכוחות הגיעו אז בצורה חשאית לבניין בלב רפיח שבו הוחזקו החטופים בקומה השנייה, פרצו למבנה שבו היו מחבלי חמאס וחילצו את השניים בשלום.
המידע על שחרורם של נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, שלומי זיו ואנדריי קוזלוב הועבר ללואיס הר בזמן שהוא וחבריו נערכו להופעת הריקוד השנתית באולם הכדורסל במושב נהלל שבעמק יזרעאל. "הייתי עם הלהקה שלנו, של ריקודי המחול, וכולם דיברו על זה בהתרגשות", סיפר הר. "פתאום הגוף התחיל לרעוד, רעדתי כולי וזה לא הפסיק. היו לי גם קושי בנשימה, בכי, התרגשות".
2 צפייה בגלריה
לואיס הר רוקד עם חבריו ללהקה במושב נהלל
לואיס הר רוקד עם חבריו ללהקה במושב נהלל
לואיס הר (שני מימין) עם להקת הריקוד שלו
(באדיבות לואיס הר)
2 צפייה בגלריה
פרננדו מרמן ולואיס הר במסוק, בדרך הביתה
פרננדו מרמן ולואיס הר במסוק, בדרך הביתה
פרננדו מרמן ולואיס הר אחרי שחרורם
(צילום: דובר צה"ל)
הר סיפר עוד: "זה היה הכול ביחד, המון רגשות. גם שמחה, גם עצב, והכול חזר, כל התמונות. למזלי, הייתי מוקף באנשים שעזרו לי וטיפלו בי. הם לקחו אותי למלון כדי שאתקלח, שאתרענן קצת, כדי שאוכל בכל זאת להופיע עם הריקוד. בסוף חזרתי לעצמי די מהר ועליתי על במה, והיה לנו מופע מוצלח מאוד.
"אני רק יכול להעביר להם מסר מחזק, הרי עברנו דברים דומים, כל אחד ספג את זה בדרך אחרת. העצה הכי טובה שאני יכול לתת להם זה לא להישאר במקום, אלא להתקדם הלאה בחיים, עד כמה שזה אפשרי. להיצמד לדברים הטובים, למשפחה, לילדים, לעשות דברים שאוהבים. כמו שאני חזרתי ישר לריקודים, וזה מה שנותן לי המון כוחות כיום".
הר רוקד בלהקת "איה אשכול" שמורכבת מתושבי המועצה האזורית אשכול. הלהקה הקומה לזכרה של רב-טוראי איה מלאכי, בת המקום ורקדנית מחוננת שנרצחה בפיגוע בבאר שבע ב-2002.