בני משפחותיהם של איציק גלרנטר ועמית בוסקילה חיכו במשך שבעה חודשים ועשרה ימים לחדשות טובות. אתמול (שישי) הם קיבלו את הבשורה הקשה מכל - השניים נרצחו ב-7 באוקטובר. לעומתם, משפחתה של שני לוק ידעה שסוף טוב לא יכול להגיע.
כבר לפני חצי שנה התבשרו קרובי הצעירה שבילתה במסיבת הטבע ברעים כי היא אינה בחיים. אבל אתמול נמסר לבני המשפחה כי כוחות צה"ל ושב"כ חילצו בעזה את גופתה של שני שנרצחה בטבח במסיבה ברעים, ביחד עם גופותיהם של גלרנטר ובוסקילה, והביאו אותה לארץ.
הודעת דובר צה"ל על איתור וחילוץ גופות החטופים
(צילום: דובר צה"ל)

"זה נותן הקלה", אמר ניסים, אביה של שני לוק. "בבוקר הודיעו לנו שצוות קומנדו היה באזור ומצא גופות והמצב שלה היה טוב. אנחנו מתאבלים, אבל יש הקלה. ההלוויה תהיה כנראה ביום ראשון בשריגים ואנחנו קוראים לציבור להגיע. היא הייתה אור גם בחייה וגם במותה, והאור הזה ילווה את עם ישראל ויבדל אותנו מהגויים", אמר אתמול האב.
הסרטון של שני לוק נלקחת ללא רוח חיים לעזה בטנדר ובו מחבלי חמאס היה מהתיעודים הראשונים שהופצו ב-7 באוקטובר, ואתרי החדשות הגדולים בעולם הקדישו אתמול את הכותרות הראשיות לאיתור שלוש הגופות, ובהן גופתה של הצעירה בת ה-22, בעלת האזרחות הגרמנית.
"צה"ל איתר את גופתה של החטופה הישראלית שני לוק, שבעה חודשים אחרי שהובלה לעזה חצי-עירומה על טנדר של חמאס, בתמונות שזעזעו את העולם", נכתב בכותרת ה"דיילי מייל" הבריטי. בכתבה נכתב כי לאחר אותן תמונות, "גודל הזוועה של המתקפות הפך לברור".
5 צפייה בגלריה
כתבה על שני לוק ז"ל בתקשורת הזרה
כתבה על שני לוק ז"ל בתקשורת הזרה
הכתבה ב"דיילי מייל"
5 צפייה בגלריה
כתבה על שני לוק ז"ל בתקשורת הזרה
כתבה על שני לוק ז"ל בתקשורת הזרה
הכותרת הראשית ב"גרדיאן" על חילוץ הגופות
5 צפייה בגלריה
כתבה על שני לוק ז"ל בתקשורת הזרה
כתבה על שני לוק ז"ל בתקשורת הזרה
הכתבה ב"בילד" על שני לוק
ב-30 באוקטובר, שלושה שבועות אחרי מסיבת הנובה, עודכנה משפחתה שהיא אינה בחיים. אבל רק כעת, לאחר חילוץ הגופה, ניתן יהיה להביאה לקבר ישראל. ב"דיילי מייל" הזכירו כי בסוף מרץ התחוללה סערה לאחר שהתברר שצלם סוכנות הידיעות AP עלי מחמוד, שהתלווה למחבלים ב-7 באוקטובר ותיעד אותם על הטנדר מעל גופת שני לוק, קיבל פרס בתחרות צילום.
אביה הפתיע ואמר אז ל-ynet כי הוא "שמח שהתמונה הזאת התפרסמה כי היא חשובה. זו אחת התמונות החשובות ביותר ב-50 השנים האחרונות. זה הקייס של ישראל כדי להראות את מה שרע". אמה ריקרדה, לעומת זאת, אמרה כי הזדעזעה: "זה טראומטי עבור כולנו. רק תחשבו על לראות את הבת האהובה שלך שוכבת חצי עירומה וללא רוח חיים על טנדר עם הברברים האלה".
ב-CNN ובגרדיאן חילוץ הגופות, ובכלל זה של שני לוק, היה בכותרת הראשית של האתרים. גם ב"בילד" הגרמני החילוץ קיבל מקום בולט באתר, ושם הוזכרה אזרחותה הגרמנית של לוק. דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס אמש למבצע החילוץ ואמר: "אלה חדשות נוראיות וליבנו יוצא למשפחות שצריכות להתמודד עם החדשות הנוראיות האלה".
5 צפייה בגלריה
חטיפת גופתה של שני לוק ב 7.10
חטיפת גופתה של שני לוק ב 7.10
תמונת הזוועה שזיכתה בפרס, והובילה לזעם
(צילום: AP Photo/Ali Mahmud)
5 צפייה בגלריה
שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה
שני לוק, איציק גלרנטר ועמית בוסקילה
עמית בוסקילה, איציק גלרנטר ושני לוק
"קהילת פרחי המסיבות", המונה מאות משפחות שיקיריהן נרצחו במסיבות נובה ופסיידאק ב-7 באוקטובר, מסרה הודעת השתתפות בצער משפחות בוסקילה וגלרנטר, "שהתבשרו היום על הירצחם ב-7 באוקטובר. הקהילה מחבקת גם את משפחתה של שני לוק שכעת תובא לקבורה".
"לצערנו, נמצא שעוד ועוד צעירים וצעירות שרק רצו לרקוד ונחשבו לחטופים - נרצחו בשבי חמאס או ב-7 באוקטובר, וגופתם נחטפה", הוסיפו. "מספר המשפחות השכולות מהמסיבות עומד כבר על יותר מ-400 משפחות. עבורנו 7 באוקטובר הוא יום שנמשך עד היום ולצערנו כעת עוד משפחות מתווספות לאבל הקשה של אותו יום".
פורסם לראשונה: 22:07, 17.05.24