1 צפייה בגלריה
משתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
משתמש שדרכו ניסו איראנים לגייס ישראליות למשימות ריגול
הסוכן האיראני שהערים על הישראליות
ישראלית שהואשמה יחד עם בן זוגה בריגול למען איראן ומשפטה עדיין מתנהל, ניסתה היום (חמישי) לשים קץ לחייה. בסביבתה אמרו כי מצבה הנפשי הידרדר משמעותית מאז שנעצרה בשנה שעברה על-ידי שב"כ, ומשפחתה חוותה קריסה כלכלית.
האישה, נשואה ואם לשני ילדים, אושפזה מעת לעת בבית חולים פסיכיאטרי בשל ההחמרה במצבה. עורך הדין בן-ציון ציטרין, שמייצג את האישה ובן זוגה, אמר כי הנאשמת זעקה מהיום הראשון למעצרה שהיא ובעלה חפים מפשע וכלל לא התכוונו לפגוע בביטחון המדינה.
"אני מזועזע אך לא מופתע", אמר עורך הדין. "מתברר ששב"כ חקר בפרשה עשרות נשים שהיו בקשר ברשתות החברתיות עם הגורם האיראני, והזהיר אותן מפני המשך הקשר איתו, אך לא את מרשיי ועוד שלוש נשים שלא מבינות מה רוצים מהן. לקחו משפחה נורמטית והרסו את חייה".
ציטרין הוסיף כי "הפרקליטות מבקשת להשית על מרשתי עונש חסר תקדים של חמש שנות מאסר, למרות שהמעורים בתיק, שמתנהל אל מול תקדימים משפטיים של מרגלים מסיבות אידיאולוגיות, קיבלו את עמדתנו שעל מעשה טיפשות יש להסתפק לכל היותר בעבודות שירות. מרשתי איבדה צלם אנוש, לא יכולה לשמש כאם לשלושת ילדיה, לא לעבוד, נכנסת ויוצאת מבית החולים ולא יכולה לשאת עוד את הסיטואציה הבלתי-אפשרית שבה היא, בעלה ומשפחתה נמצאים. מחמת צו איסור הפרסום איני יכול לפרט, אך ברור שיש כתובת ברורה למה שקרה".
במקרה שאדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אל תהססו - עודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כגון ער"ן בטלפון 1201 או באתר סה"ר.