נער בן 17, תושב מרכז הארץ, נהרג לפנות בוקר (ראשון) בתאונת דרכים באזור רמת ישי, לאחר שהרכב שבו היה התנגש בגדר הפרדה. זה קרה בזמן שנשמעה אזעקה באזור, במטח השלישי לעמק יזרעאל הלילה. החשד העיקרי הוא שהנהג נבהל וסטה לצד הדרך. בריאיון ל-ynet פירט מסביר פיקוד העורף, תא"ל במילואים חיליק סופר, כיצד יש לפעול בעת שנשמעת אזעקה בזמן נסיעה.
(צילום: מיקי שמידט )


הדיווח על התאונה בכביש 77, סמוך למחלף ישי לכיוון זרזיר, התקבל במוקד מד"א במרחב כרמל בשעה 5:18 - דקות ספורות אחרי האזעקה. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הנער שנלכד ברכב, והעניקו טיפול רפואי לצעיר כבן 20 שנפצע בינוני עד קשה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה.
פרמדיק מד"א עופר ויניק וחובש רפואת חירום במד"א טל ניקסון סיפרו: "הגענו למקום וראינו רכב מעוך. במושב האחורי נלכד נער כבן 17. הוא היה מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק ולאחר שהוא חולץ נאלצנו לקבוע את מותו. צעיר כבן 20 היה בהכרה מלאה ויצא מהרכב כשהוא סובל מחבלות. לאחר טיפול ראשוני פינינו אותו לבית חולים במצב בינוני עד קשה. שני נוסעים נוספים נחבלו קל וטופלו במקום".
זירת התאונה,ליד רמת ישי
(צילום: דוברות המשטרה)

1 צפייה בגלריה
תאונת דרכים אירעה בעת שמיעת אזעקה בכביש 77
תאונת דרכים אירעה בעת שמיעת אזעקה בכביש 77
תאונת דרכים אירעה בעת שמיעת אזעקה בכביש 77
(צילום: דוברות המשטרה)
ירון בן ישי, מפקד תחנת מגדל העמק במשטרה, אמר כי "נבדק החשד שהתאונה אירעה בזמן האזעקה שהייתה בסביבות השעה 5:10 בבוקר. אני קורא לכלל הנהגים להימנע מלהגיע לצפון. יש המון אירועי פגיעת מיירטים ברכבים, המון זירות שאנחנו מטפלים בהן".
מסביר פיקוד העורף, תא"ל במילואים חיליק סופר, פירט כאמור בריאיון לאולפן ynet כיצד יש לפעולה במקרה של אזעקה בזמן נסיעה: "כשאנחנו שומעים התרעה ברכב, דבר ראשון צריך להוריד את המהירות. זה הכי חשוב. ואז לנסות לעצור בצד הדרך. גם אם לא הספקנו לעצור עצירה מוחלטת, עצם העובדה שאנחנו מאטים את הרכב, מסייעת. אם הרקטה תפגע למשל מאה מטר מאיתנו ואנחנו נוסעים במהירות, אנחנו עלולים להיכנס לענן אבק השריפה, ואז באמת לאבד שליטה ולעשות תאונה. לכן, צריך להאט את המהירות, לבצע עצירה בצד הדרך, לדומם את המנוע, לצאת החוצה, לשכב, ולהקפיד על עשר הדקות האלה. עשר דקות הן מצילות חיים, גם בגלל שברי יירוט וגם בגלל מטחים".