משמרות המהפכה של איראן טענו בצהריים (יום שבת) כי חיסולו של איסמעיל הנייה לא בוצע באמצעות מטען חבלה - אלא באמצעות טיל שנורה מטווח קצר מחוץ לחדרו, עם חומר נפץ במשקל 7 קילוגרם.
לפי משמרות המהפכה, "מעשה הטרור הזה תוכנן והוצא לפועל על-ידי המשטר הציוני, בתמיכת ממשלת ארצות הברית. המשטר הציוני ההרפתקני והטרוריסטי ישלם באופן נחרץ על הפשע הזה". לדבריהם, "הנקמה תהיה קשה ותגיע בזמן, במקום ובדרך המתאימים".
1 צפייה בגלריה
המבנה שלפי הדיווחים בו חוסל איסמעיל הנייה בטהרן, איראן
המבנה שלפי הדיווחים בו חוסל איסמעיל הנייה בטהרן, איראן
איסמעיל הנייה והמבנה שבו חוסל
(צילום: REUTERS/Mohamed Azakir/File Photo )
קודם לכן נטען גם בסוכנות הידיעות הממלכתית האיראנית הרשמית, תסנים, כי הנייה לא חוסל באמצעות מטען חבלה - ושהדיווחים בניו יורק טיימס ובטלגרף הבריטי היו "שקריים". חרף זאת, ייתכן שמדובר בהכחשה איראנית שנובעת בעיקר מהמבוכה הגדולה שאחזה במשטר נוכח החדירות הגדולה שהתגלתה בו, נוכח העובדה שישראל הצליחה לכאורה להחדיר סוכנים לתוך מתחם הארחה של משמרות המהפכה - ולחסל אורח בכיר של המשטר בתוכו.
בינתיים, בניו יורק טיימס דווח הבוקר על עשרות מעצרים בעקבות החיסול של הנייה, גם של קצינים בכירים, ובטלגרף הבריטי נטען כי המטענים הוטמנו עוד חודשים לפני כן - באמצעות סוכנים מתוך משמרות המהפכה. לפי הדיווח בטלגרף, שהסתמך על גורמים איראניים, החיסול התאפשר לאחר שהמוסד שכר סוכני אבטחה איראניים כדי לשתול מטעני חבלה בשלושה חדרים נפרדים בבניין שבו שהה הנייה.
בדיווח צוין כי התכנון המקורי היה להתנקש בהנייה בחודש מאי, כאשר הגיע לאיראן להלווייתו של הנשיא הקודם, איברהים ראיסי, שנהרג באופן בלתי-צפוי בהתרסקות מסוק. עם זאת, התוכנית לא יצאה לפועל מאחר שקהל גדול גדש את הבניין שבו התארח, וכן עקב הסיכוי הגבוה לכישלון. כך אמרו לעיתון הבריטי שני גורמים איראניים בכירים.
הטסת גופתו של איסמעיל הנייה מאיראן לקטאר

במקום זאת, שני הסוכנים ששכר המוסד שתלו מטענים בשלושה חדרים בבניין ההארחה של משמרות המהפכה שבצפון טהרן, היכן שהנייה עשוי היה לשהות. הסוכנים תועדו במצלמות האבטחה במקום כשהם נעים במהירות ובחשאיות, בעודם נכנסים לחדרים ויוצאים מהם תוך דקות בודדות, לפי הגורמים שצפו בתיעוד. לאחר מכן הפעילים ברחו משטח איראן, אך שמרו על מקור מידע בשטחה. ביום רביעי לפנות בוקר, ממקום מושבם מחוץ לאיראן, הסוכנים פיצצו את המטען שהניחו בחדרו של הנייה, שהגיע למדינה עבור טקס ההשבעה של הנשיא החדש, מסעוד פזשכיאן.
"הם בטוחים עכשיו שהמוסד שכר את הסוכנים מבין אנשי יחידת האבטחה 'אנסר אל-מהדי' של משמרות המהפכה", אמר לטלגרף גורם בארגון השוהה בטהרן, בנוגע ליחידה האחראית לאבטחתם של גורמים בכירים באיראן. "חקירה נוספת העלתה שהם טמנו מטעני חבלה גם בשני חדרים נוספים", אמר.
גורם נוסף במשמרות המהפכה אמר כי "מדובר בהשפלה לאיראן ובפרצת אבטחה עצומה", וציין כי הוקם צוות שמטרתו להעלות רעיונות שיסייעו להציג את ההתנקשות בהנייה באופן שיסיט את תשומת הלב מפרצת האבטחה. "אנחנו עדיין מבררים איך הכל קרה. זה לא הגיוני עבורי, חייב להיות מישהו בדרגה גבוהה יותר (ששיתף פעולה עם ישראל) שאף אחד לא יודע עליו", הוסיף.
הגורם הראשון ששוחח עם הטלגרף תיאר כי כעת מתנהל משחק האשמות בתוך משמרות המהפכה, כאשר מדורים שונים בארגון מאשימים אחד את השני בכישלונות שהובילו להתנקשות בהנייה. מאז החיסול, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה איסמעיל קאאני זימן פעילים לצורך פיטורים, מעצרים - וייתכן שאף הוצאות להורג, לפי הגורם, שהדגיש כי "פרצת האבטחה השפילה את כולם".