ראש המל"ל צחי הנגבי התייחס אחר הצהריים (שלישי) במסיבת עיתונאים לסוגיית כניסת הדלק לרצועת עזה, ואמר כי "לא נוכל למנוע את כניסתו לרצועה לאורך זמן".
(צילום: לע"מ)

"אנחנו ביום ה-25 למלחמה והדפנו מדי יום את הניסיון לשכנע אותנו לאפשר להכניס דלק לזה, כי זה חמצן בעורקים של הרוצחים", אמר הנגבי. "דלק זה חשמל, והוא מאפשר למסנני האוויר במנהרות שבהם נמצאים מחבלי חמאס לעבוד. אם לא יהיה חשמל, הם יצופו על פני השטח ויהיה לנו קל להרוג אותם".
לדברי הנגבי, "יש מספיק דלק ברצועת עזה, חמאס אגר דלק לתקופה. הטיעון שדלק צריך לשמש את בתי החולים לא קביל, כי מי שממקם בתוך בית חולים את המפקדה שלו - לא יכול לבקש מאיתנו שנאפשר לו לקיים את הפעילות שלו ולהרים את יכולותיו כדי לפגוע בנו".
הנגבי הדגיש כאמור: "לא נוכל לאורך זמן למנוע את כניסת הדלק לעזה, אבל אנחנו מתעקשים על זה ובעיקר מנסים לשכנע את חברינו. הצלחנו לשכנע שיש חלופות ואנחנו נעמוד בצורה איתנה על העניין הזה ואני מקווה שנצליח לשכנע".
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
2 צפייה בגלריה
מעבר רפיח
מעבר רפיח
הכנסת סיוע לעזה דרך מעבר רפיח
(צילום: Palestine Red Crescent Society/Handout via REUTERS)
לגבי הלחימה בעזה אמר הנגבי, כי "השלב הראשון היה בלימה וטיהור הדרום ממחבלים והוא מאחורינו. השלב השני היה פגיעה מדויקת במערכי האויב על בסיס מודיעין איכותי מהים, האוויר והיבשה. השלב הנוכחי הוא הפעילות הקרקעית שמתנהלת בצפון הרצועה. זו מערכה קשה והיא כרוכה בלחימה עזה. אין לחימה ללא מחיר כואב, אנחנו עם לוחם למוד כאב אנחנו נחושים למרות הכאב לנצח".
בהמשך התייחס הנגבי ליום שאחרי ברצועת עזה ואמר: "אנחנו עוסקים בזה יחד עם שורה ארוכה של גופים הם התבקשו להעלות מחשבות לדיונים. היום שאחרי איננו קרוב. לגבי מעורבות קטאר, הם הוכיחו שיש להם אפשרות להעביר 4 חטופות שיכולנו להביא לחיק משפחותיהם. קאטר הייתה מעורבת בנושא, ולאחר מכן הם הבינו שחמאס מתעתעים בהם. אנחנו לא מוותרים על כל מאמץ להשיב את החטופים שלנו בכל דרך ששתאפשר. לא נוותר, אבל אנחנו לא רואים עסקה באופק. לגבי החות'ים נאמר שזה בלתי נסבל אבל לא נשתמש במפגש זה להבהיר לאויבנו מה צפוי להם אם ימשיכו בהתרסה".
2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
בהמשך נשאל לגבי החזית הצפונית, והאיום של חיזבאללה, ואמר: "אנחנו החלטנו שבעת הזו כדי לא לשרת את המטרה של אויבנו, שלא נתפזר על כמה זירות. אנחנו עוסקים בזירת הצפון במוכנות למערכה וניסיון שלא להיגרר לתוכה אבל ביום שאחרי חמאס נצטרך לעסוק לא רק בחמאס אלא גם מה למדנו בהקשר לבנון ומה שלמדנו שם מחייב אותנו לפעולה".

המאמר של נתניהו ב"וול סטריט ג'ורנל"

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם היום מאמר דעה בעיתון האמריקני "וול סטריט ג׳ורנל", שבו קרא למדינות העולם לתמוך בישראל. "אני מקווה ומתפלל שמדינות מתורבתות בכל מקום יתמכו במאבק הזה. כי המאבק של ישראל הוא המאבק שלכם. אם ציר הרשע של חמאס ואיראן ינצח, אתם תהיו היעד הבא שלהם. לכן הניצחון של ישראל יהיה הניצחון שלכם. ללא קשר למי עומד עם ישראל, ישראל תילחם בקרב הזה עד שתנצח. וישראל תנצח".
לדברי ראש הממשלה, "כל עוד הקהילה הבינלאומית מאשימה את ישראל בזמן שחמאס הוא משתמש באזרחים כמגן אנושי פלסטיני, חמאס ימשיך להשתמש בכלי הטרור הזה. חמאס ימשיך להשתמש במרתפים בבתי החולים בעזה כעמדות הפיקוד של רשת מנהרות הטרור העצומה שלו. הוא ימשיך להשתמש במסגדים כמאחזים צבאיים מבוצרים ומחסני נשק. הוא ימשיך לגנוב דלק וסיוע הומניטרי ממתקני האו"ם". לדבריו, ״חמאס מונע מאזרחים זרים לצאת כליל מעזה, ומחזיק בבני ערובה בצורה הבזויה ביותר. כל אומה מתורבתת צריכה לעמוד לצד ישראל בדרישה לשחרר את בני הערובה הללו באופן מיידי וללא תנאים".
הוא כותב כי ״איראן יצרה ציר טרור על ידי חימוש, אימון ומימון חמאס בעזה, חיזבאללה בלבנון, החות'ים בתימן ושלוחות טרור נוספות ברחבי המזרח התיכון ומחוצה לה. בלחימה בחמאס ובציר הטרור האיראני, ישראל נלחמת באויבי הציוויליזציה". נתניהו גם חזר על דבריו כי ישראל לא תסכים להפסקת אש, "כפי שארה"ב לא הייתה מסכימה להפסקת אש לאחר הפצצת פרל הארבור או לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר. קריאות להפסקת אש הן קריאות לישראל להיכנע לחמאס, להיכנע לטרור, להיכנע לברבריות. זה לא יקרה".