4 צפייה בגלריה
עד המדינה שלמה פילבר
עד המדינה שלמה פילבר
עד המדינה שלמה פילבר
(צילום: מוטי קמחי)
המשטרה דיווחה לפרקליטות לפני כמה ימים שבדיקת השימוש בתוכנת הריגול פגסוס של NSO העלתה שימוש מסוים בחקירות של שלמה פילבר, אחד מעדי המדינה בתיק 4000 שבו מואשם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. עם זאת, עדיין לא ידוע אם החומר שנשאב מהטלפון הנייד של פילבר שימש את היחידה החוקרת או את הפרקליטות.
התובעת בתיקי נתניהו, עו"ד יהודית תירוש, מסרה אתמול בבוקר (יום ה') לפרקליטי הנאשמים בתיק, ובכללם גם בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', כי נערכת "בדיקה מעמיקה" בעקבות הדיווח שלפיו נעשה שימוש לא-חוקי בתוכנות ריגול בחקירות, ושתוצאותיה יימסרו בהקדם האפשרי, בהתאם ללוח הזמנים של המשפט.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו שאול אלוביץ
בנימין נתניהו שאול אלוביץ
ח"כ נתניהו ואלוביץ'
(צילום: אוראל כהן, חים צח , לע"מ)
המידע על אודות השימוש בתוכנת הרוגלה בחקירות מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר עלה במסגרת איסוף החומרים שנעשה על ידי צוות הבדיקה שמינה היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט, שבראשו עומדת המשנה ליועץ, עו"ד עמית מררי. צוות הבדיקה מונה בעקבות תחקיר כלכליסט שחשף טענות על שימוש לא-חוקי של המשטרה בתוכנת הריגול פגסוס.
ובזמן שמשפט נתניהו יכול להתגלגל לדחיות בגלל ההתפתחויות האחרונות, בפרקליטות ממשיכים להתנהל כרגיל: בשבוע הבא אמורים לעלות שני עדים נוספים, ומיד לאחריהם, כנראה בעוד שבועיים, אמור לפרוש בבית המשפט המחוזי בירושלים עד המדינה פילבר את כל מה שידוע לו על פרטי סעיף השוחד שמיוחס לנתניהו ולבעלי בזק לשעבר אלוביץ'. לצורך כך עבר פילבר בימים האחרונים ריענון בפרקליטות כהכנה לעדותו.

דרישות הסנגורים

סנגורו של נתניהו עו"ד בעז בן צור וסנגורו של אלוביץ' עו"ד ז'ק חן ביקשו אתמול מבית המשפט להורות לפרקליטות לחשוף מידע על השימוש בתוכנת הריגול ולקיים דיון דחוף בנושא ביום שני הבא.
שלשום דווח כי המידע שנשאב ללא צו מתאים מבית המשפט כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות ואפליקציות שונות, וצוין כי ייתכן שמדובר בשלמה פילבר. אתמול התברר כאמור כי אכן מדובר במנכ"ל משרד התקשורת לשעבר.
בשיחה שהוקלטה לפני אחת מחקירותיו של פילבר, נשמעו חוקרים שמשוחחים על דבר מה שהוא "כאילו לא חוקי", כפי שתועדו. פילבר עצמו צייץ בטוויטר לאחר הפרסומים: "אשתי בתגובה: סוף סוף מישהו מקשיב לחפירות שלך".
4 צפייה בגלריה
 עורכי הדין בעז בן צור וז'ק חן
 עורכי הדין בעז בן צור וז'ק חן
עורכי הדין בעז בן צור וז'ק חן
(צילום: שאול גולן, צביקה טישלר)
פרקליטי אלוביץ' מבקשים לדעת אם נעשה שימוש בתוכנת פגסוס או כל תוכנה או אפליקציה דומה אחרת במסגרת חקירות תיקי האלפים. הם מדגישים שהכוונה אינה רק לנאשמים, אלא גם למעורבים, נחקרים, עדים ואחרים. אם אכן נעשה שימוש כזה, הם מבקשים לדעת מתי ובאיזה אופן. כלומר, מה אותר על ידי השימוש בתוכנה בטלפונים שבהם הותקנה, האם נעשה שימוש בתוצרים, האם התוצרים הוצגו לבתי המשפט לצורך הוצאת צווים ועוד.
עוד מבקשים הפרקליטים לדעת מי הגורמים שפעלו בעניין (המשטרה, הפרקליטות, רשות ניירות ערך וכו'), היכן נשמרו תוצרי השימוש, איזה גורם נתן אישור לפעולות, אם בכלל ומדוע הדבר לא נמסר להגנה.
4 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
ח"כ רוטמן. מבקש שידור ישיר בכלי התקשורת ממשפט נתנייהו
(צילום: משה מזרחי)
בתוך כך, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) מבקש מנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, להורות על קיום שידורים ישירים בטלוויזיה וברדיו ממשפטו של נתניהו.
רוטמן, חבר הוועדה לבחירת שופטים, כתב לנשיאת העליון: "בתקופה האחרונה חלה עלייה משמעותית בעניין הציבורי בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הדבר נובע הן בשל חשיפות שונות שפורסמו בתקשורת, כדוגמת חשיפת השימוש באמצעים טכנולוגיים שאסור היה למשטרה לעשות בהם שימוש על מנת להשיג ראיות נגד החשודים, וכן הפעלת לחץ כבד על נחקרים על מנת להביא להפיכתם לעדי מדינה".
הוא כתב עוד: "בשנים האחרונות חלה ירידה חדה באמון הציבור ברשות השופטת ובגופי האכיפה השונים. לפני כחודש החלו בתי המשפט השונים לשדר הקראות של החלטות ופסקי דין, וזאת כחלק מפיילוט שנערך לראשונה בבתי המשפט. לאור האמור, ולאור העניין הציבורי בתיקי נתניהו, כמו גם העובדה שאמון הציבור בטוהר ההליכים בתיקים שבנדון קריטי במיוחד, אבקש שתאפשרו לשדר את הדיונים בתיקי נתניהו לציבור הרחב".
פורסם לראשונה: 23:14, 03.02.22