1 צפייה בגלריה
חברת הכנסת פינטו וסגן השר קארה
חברת הכנסת פינטו וסגן השר קארה
חברת הכנסת פינטו וסגן השר קארה
(צילום: עמית שאבי, יואב דודקביץ')
סגן השר במשרד ראש הממשלה, אביר קארה, נטש היום (רביעי) את קבוצת הוואטסאפ של המפלגה בעקבות הביקורת שהפנתה אליו חברת מפלגתו שירלי פינטו, הח"כית החירשת הראשונה, על דבריו בוועדת העבודה - שם טען כי לחייב הנגשה בבתי עסק הוא "קרוב לקומוניזם".
קארה אמר בדיון כי על אף שאמו נכה כתוצאה ממחלת הפוליו, הוא מתנגד לחובת ההנגשה. "גדלתי בבית של נכים ואני חי את הרעיון הזה יום יום. אבל כבעל עסק אם אתה לא מנגיש – אתה מפסיד לקוחות וזה עניין שלך, אבל אם אתה מקבל קנס – זה הבית שלך ואתה הולך לסגור את העסק. הדבר הזה לוקח אותנו במקום למקום חיובי - למקום שלילי. צריך להוריד את חובת ההנגשה מהמגזר הפרטי באופן גורף. זה קרוב לקומוניזם, במקום לעשות את זה ממקום טוב אתם כופים עיצומים כספיים של עשרות אלפי שקלים על בעלי העסקים. זה אבסורד".
פינטו פנתה לקארה בציוץ בטוויטר וכתבה: "אביר, איך אתה מסוגל להישיר מבט אליי ול-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלויות ולטעון שחובת ההנגשה היא קומוניזם? פגיעה ב-1.8 מיליון אנשים עם מוגבלות היא בריונות. צרכי העסקים הפרטיים (הלגיטימיים) לא סותרים את הנחיצות להנגשה עבור אנשים עם מוגבלות. האמירה שלך טובלת בפופוליזם זול!". קארה זעם ולפני שיצא מקבוצת המפלגה כתב: "מפלגה של מטומטמים". השניים זומנו לבירור בלשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, ומחוץ למשרד ממתינים לתורם גם חברי הכנסת ניר אורבך, עידית סילמן ויום טוב כלפון.
"אני חושב שזה בריא שיש לנו סיעה של אנשים שבוערים בהם העקרונות שלהם ושהם נלחמים עליהם", אמר ראש הממשלה בנט. "אביר נלחם להקל על כל עסק, שירלי נלחמת על כל אדם עם מוגבלות שלא יכול לחיות בצורה נורמלית במדינת ישראל. אני שמח על כך שכולם הפנימו את הצורך לגלות סבלנות ולשתף פעולה למען המטרה המשותפת".