3 צפייה בגלריה
איסמעיל קאאני
איסמעיל קאאני
איסמעיל קאאני
(צילום: AP)
שני גורמי ביטחון בכירים באיראן אמרו לסוכנות הידיעות כי קאאני נעלם אחרי המתקפה העוצמתית ברובע הדאחייה של ביירות ביום חמישי האחרון, שכוונה נגד בכיר חיזבאללה האשם ספי א-דין - בן דודו של חסן נסראללה ומי שסומן כיורשו של מזכ"ל ארגון הטרור - שחוסל פחות משבוע לפני כן. גם הקשר עם ספי א-דין נותק מאז אותה תקיפה, ואף שבצה"ל טרם אישרו שהוא חוסל - ההערכות לפי דיווחים זרים הן שהוא אכן נהרג.
אחד הגורמים ששוחחו עם רויטרס אמר כי קאאני שהה בדאחייה במהלך התקיפה בשבוע שעבר, וכי מאז כאמור לא נשמע ממנו דבר. הגורם השני אמר כי קאאני, שנראה בפעם האחרונה בפומבי ביום ראשון האחרון במשרדי חיזבאללה בטהרן, נסע בהמשך לביירות בעקבות חיסול נסראללה.
3 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפות בדאחייה
תיעוד התקיפות בדאחייה
תיעוד התקיפות בדאחייה ביום חמישי האחרון
(צילום: Amr Abdallah Dalsh / REUTERS)
בכיר בחיזבאללה שהתראיין הערב לערוץ תקשורת עיראקי נשאל על היעלמותו של קאאני, והשיב: "אין לי מידע, אנחנו גם מחפשים אחרי האמת בסוגיה הזו".
ב"איראן אינטרנשיונל", ערוץ אופוזיציה למשטר האייתוללות שמשדר בפרסית מלונדון, דווח היום כי בני משפחתו של קאאני אישרו כי אין להם פרטים על מצבו או על מקום הימצאו - וכי מודאגים לגבי גורלו.
מוקדם יותר היום דווח גם ב"ניו יורק טיימס" על ההיעלמות של קאאני - מי שהחליף אם קאסם סולימאני אחרי שזה חוסל ב-2020 על ידי ארה"ב - ונטען שמטרת נסיעתו לביירות הייתה סיוע לבכירי חיזבאללה להתאושש מגל התקיפות בלבנון. עם העיתון האמריקני שוחח אחד מאנשי משמרות המהפכה שמוצב בביירות, ואמר כי השתיקה של הגורמים הרשמיים באיראן סביב קאאני גורמת לפאניקה בקרב אנשי משמרות המהפכה הזוטרים.
3 צפייה בגלריה
האשם ספי א-דין יורש, יורשו של נסראללה
האשם ספי א-דין יורש, יורשו של נסראללה
האשם ספי א-דין, שסומן כיורשו של נסראאלה. גם גורלו עדיין אינו ברור
הבכיר בחיזבאללה שהתראיין הערב, סגן ראש המועצה המדינית של חיזבאללה מחמוד קמאטי, ציין כי בארגון הטרור השיעי טרם הצליחו לקבוע האם ספי א-דין חוסל בתקיפה ביום חמישי, ולטענתו ישראל לא מאפשרת למאמצי החיפוש בזירה - שם הותקפה מפקדה תת-קרקעית - להתקדם. לדבריו חיזבאללה מונהג כעת "באופן משותף", ובחירת יורש לנסראללה תדרוש עוד זמן.