צה"ל פתח הבוקר (יום רביעי) בגל תקיפות נוספות באל-ברגליה שמצפון לצור, 25 ק"מ מגבול ישראל. באחת מהתקיפות הללו הושמדה כליל וילת היוקרה של השר הלבנוני לשעבר עלי ערב, שממוקמת במתחם מבודד על חוף הים.
הפצצת הווילה באל-ברגליה

3 צפייה בגלריה
הריסות ווילה שהותקפה באל-ברגליה, לבנון
הריסות ווילה שהותקפה באל-ברגליה, לבנון
ההריסות בווילה
3 צפייה בגלריה
הריבות באל-ברגליה, לבנון
הריבות באל-ברגליה, לבנון
גורמי טרור תפסו אחיזה גם שם. אל-ברגליה, היום
זמן קצר לאחר אותה תקיפה פורסם תיעוד של הפגיעה בווילה - וברשתות החברתיות בלבנון התפרסמו תהיות כיצד ידע הצלם לתעד את התקיפה רגע לפני שהתרחשה. בהמשך הופצו שמועות כי הוא נעצר, ואז דווח כי הסגיר את עצמו למודיעין של צבא לבנון - והציג הקלטה שבה צילם תקיפת כטב"ם שבוצעה כמה דקות לפני כן. לכן, לטענתו, צילם במקריות גם את תקיפת הווילה, שתועדה עוד לפני הפגיעה.
אל-ברגליה, או אלבורגוליה בהגייה, הוא כפר לבנוני לחופי הים התיכון, שנמצא באזור צור שבדרום לבנון - אך מרוחק יחסית מהגבול עם ישראל. לאורך המלחמה נמנע צה"ל מלתקוף שם, אך ביומיים הוא הותקף כבר שלוש פעמים. רצף התקיפות בעיירת הפסטורלית השקטה מעיד כי חרף המראה הפסטרולי, גורמי טרור תפסו להם אחיזה גם שם.
אתמול בערב דווח בפעם הראשונה מתחילת המלחמה על תקיפת הכפר. ומאז ועד השעות האחרונות, לפי דיווחים לבנוניים, התבצעו בה כבר כמה גלים של תקיפות ישראליות משמעותיות לעבר יעדים שונים - ובהם הווילה של השר. לא היו שם נפגעים.
זירת תקיפות באל-ברגליה, אתמול
(צילום: רשת NBN)

3 צפייה בגלריה
דיווח של כתב אל-מנאר על תקיפה באל-ברגליה באזור צור
דיווח של כתב אל-מנאר על תקיפה באל-ברגליה באזור צור
אל-ברגליה מותקפת
לפי דובר צה"ל, התקיפות אתמול באזור היו "ממוקדות ורציפות" לאורך היום וכוונו לעבר שורת פעילים מהיחידה האווירית של חיזבאללה. נמסר כי היחידה, שהותקפה אחרי פרסום תיעוד כטב"ם הצילום מעל חיפה והקריות, "הובילה עשרות פעולות באמצעות כטב״מי נפץ ואיסוף כנגד ישראל וכוחות צה״ל".
לאור זאת, ניתן להניח שגם התקיפות היום נועדו לפגוע באותם גורמים שמשתייכים ליחידה הזו - שככל הנראה התבססו משמעותית בעיירת החוף. בין השאר הותקף שם רכב אתמול, וזמן קצר לאחר מכן הותקף גם אופנוע באותו מקום, ואז דווח על תקיפת נוספת - שלישית - בעיירה.
גורמים באל-חדת' אמרו אתמול כי באחת התקיפות הללו נפצע בכיר חיזבאללה בשם יונס עז א-דין. בהמשך מסרו כי היא כוונה לעבר רכב ו"שני מרכזים" של חיזבאללה".
באל-ערביה טענו אתמול כי פלסטיני נהרג בתקיפה באל-ברגליה, ובאל-מיאדין הוסיפו בלילה כי אנשי מחנה הפליטים הפלסטיני אל-קסאמיה שבלבנון אבלים על מותו של מחמד יוסף אל-חסן - שנהרג בעיירה. לפי הפרסומים, אל-קסאמיה נהרג כתוצאה מתקיפת האופנוע.
חיזבאללה, נציין, גם לקח אחריות אתמול על ירי לעבר ישראל וציין כי מדובר בתגובה לתקיפות באל-ברגליה. בין השאר הוא ייחס זאת לירי לעבר חיילים במנרה, ירי רקטות לבית הלל וירי טילי פלק למפעל פלסן בסאסא, לטענתם. גם היום בבוקר פרסם ארגון הטרור לקיחת אחריות על ירי למטולה של "נחיל כטב"מי תקיפה", בתגובה לתקיפות הישראליות באל-ברגליה מאתמול.