לאחר שמזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה חוסל ביום שישי על-ידי חיל האוויר, שר התרבות מיקי זוהר התייחס הבוקר (יום ראשון) לאפשרות שצה"ל יפתח בתמרון קרקעי בלבנון. זוהר אמר ל-ynet כי "נכון לרגע זה ישראל ממשיכה במשימה שבעצם הוטלה על הדרג הצבאי: להשיב את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. ישראל תעשה כל פעולה שתצטרך לעשות כדי שהדבר הזה יקרה. נכון לרגע זה אנחנו יודעים שהמכות שישראל מנחיתה על חיזבאללה עושות את העבודה, ואנחנו לא מתכוונים להפחית את העוצמה או להוריד הילוך, אלא להיפך, להמשיך בכל הכוח עד להשגת המטרה".
הריאיון המלא עם השר זוהר
( צילום: ירון ברנר)

זוהר הוסיף כי "צה"ל ממשיך במלוא העוצמה, אגב, לא רק בצפון, אלא גם בדרום". הוא תיאר כי "אנשי החמאס מתחילים להבין שחיזבאללה לא ימשיך לעמוד לצידם, משום שאין לארגון הנהגה והוא בדרך להתפוררות. ברגע שבחמאס יבינו שאין להם הרבה אפשרויות מלבד להשיב לנו את החטופים ואולי לעשות הגליה או משהו מהסוג הזה, אז אני חושב שאז נוכל אולי לראות פריצת דרך. בכל מצב, ישראל גם נערכת להמשך ההכרעה בדרום. אנחנו לא מרפים ידינו מול חמאס בזמן שאנחנו מכים בחיזבאללה. אנחנו מנהלים כמה זירות במקביל".
בנוגע לתגובה אפשרית מצד איראן אמר זוהר כי "אציע לאיראן שלא להרים ידיה על ישראל. אני מציע לאויבינו לא לנסות אותנו. הוכחנו שהמחיר שמשלמים בגין מלחמות עם ישראל הוא לא פשוט, המזרח התיכון כולו יודע את זה. מעבר לזה, אנחנו במשרד נערכים לכל התרחישים. ניתן מענה גם לקבוצות הספורט ולגופי התרבות, אם וכאשר הם יצטרכו לסגור את שעריהם או לחלופין לא יוכלו לקיים את האירועים כפי שהם תוכננו. משרד התרבות והספורט ערוך ומוכן".
1 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: הדר יואביאן)
ואם איראן כן תעז לתקוף את ישראל? "אם איראן תעז לפתוח חזית עם ישראל התגובה שלנו תהיה קשה מאוד, והמחיר שאיראן תשלם יהיה בלתי אפשרי מבחינתה. היא צריכה להבין, המדינה הזו, שתכללה, יזמה ומימנה את הטרור נגד ישראל, שאנחנו לא נשארים חייבים. הוכחנו את זה בשנה האחרונה, ואני חושב שכל המזרח התיכון רואה ומבין שיש אסטרטגיה שונה לישראל והיא הרבה פחות פשרנית או מתחשבת באויבים שלה".