ההמון בבת ים הפך רכב חונה ותקף צעירים מחורה, ערב יום הכיפורים

"ריססו עלינו גז מדמיע, הביאו קרשים, מקלות, אבנים. פחדתי על חיי, כולם עליך - צועקים 'מוות לערבים'". כך סיפר ל-ynet עטאף אבו אלקיען, אחד הפצועים בתקיפה שאירעה בבת ים בערב יום הכיפורים - שבה דקרו והכו המונים חמישה תושבי חורה שהיו באזור.
לדבריו, "הלכנו ברגל, לא עשינו כלום. אנשים פשוט התחילו להרביץ, לא ראיתי שום דבר אחר". אבו אלקיען, תושב חורה, סיפר כי "מאז המקרה אני לא ישן ולא אוכל, מסתכל שמאלה וימינה כשאני יוצא. אני מושפל".
הוא ציין כי "הייתה מישהי ששכבה עליי. היא הגנה עליי, אבל אני לא זוכר בדיוק מה קרה. אני זוכר רק שמישהו רצה להמשיך ולדקור אותי, ובאה איזו בחורה וקראה 'לא, לא!'. היא הזמינה משטרה, השוטרים הגיעו ואמרו 'תחזור אחורה, יא ערבי'".
1 צפייה בגלריה
עטאף אבואלקיעאן
עטאף אבואלקיעאן
עטאף אבו אלקיען והרכב שההמון הפך על צידו
אבו אלקיען הדגיש כי "לקחו אותי בניידת - לא באמבולנס - כשאני כולי מדמם. כשהגענו לתחנת המשטרה הביאו אמבולנס. כל הדרך הייתי מטושטש, אני לא זוכר יותר מה קרה. התעוררתי בבית החולים".
לטענתו, "אם אומר שנותר בי אמון במדינת ישראל - אשקר. אי אפשר לחיות פה כמו בן אדם. זה הפך להיות גן חיות, אנשים היו חיות. ראיתי בעבר גזענות, אבל לא כזו".
ג'מאל אבו אלקיען, ששניים מאחיו נפצעו, סיפר כי "שני האחים שלי הלכו ברגל, הם עובדים בתל אביב. כל החיים שלנו אנחנו מעורבבים עם יהודים, נוצרים, עם כולם. מעולם לא קרה מקרה כזה".
לדבריו, "אנחנו אזרחים ישראלים, ואני רוצה שמי שפגע בהם יקבל את העונש שלו. עשו עליהם לינץ', זה ניסיון לרצח. הביאו לאחי בן ה-30 מכות, כל הפנים שלו מפוצצות. אח נוסף שלי נדקר, בן דודי קיבל מכות בגב. אני מבקש מהמשטרה שתעצור כל אדם שהיה מעורב במקרה הזה, אנחנו שומרי חוק ורוצים שהם יקבלו את העונש שלהם. אין לי סכסוך עם אף אחד, לא יהודי, לא נוצרי ולא ערבי. אנחנו אנשי עבודה, תומכים במדינה".
לאחר המקרה, סיפרו תושבי חורה לשוטרים כי הם הגיעו לבלות באזור חוף הים בבת ים, וכי לא הייתה להם לטענתם שום כוונה לעורר פרובוקציה. לדבריהם, לאחר שהם זוהו כערבים, החלו עשרות לרדוף אחריהם ולתקוף אותם. בשלב מסוים הם התפצלו - כמה מהם הצליחו להימלט ואחרים נפצעו.
במקביל לתקרית, אירע מקרה אלימות נוסף בעיר, כאשר ההמון בבת ים הפך על צידו ברחוב יוספטל בעיר רכב חונה השייך לתושבי ג'לג'וליה, שבו לא היו נוסעים.