חוקרי תחנת המשטרה בראש פינה רגילים לקבל תלונות תושבים שרכושם נפגע כתוצאה מהמערכה בצפון ונדרשים להצהיר על הנזקים במשטרה כדי לקבל עבורם פיצוי ממס רכוש. בעלת רכב הגיעה אתמול (שני) לתחנת המשטרה "ירדן" והגישה תלונה על נזקים לשמשת ה"סאן רוף" שברכבה – החוקר שקיבל את תלונתה חשד כי גרסתה אינה ברורה וחשף כי הגישה תלונת שווא. במשטרה פתחו נגדה, תושבת הכפר טובא זנגריה בת 40, תיק פלילי על מסירת הודעה כוזבת על עבירה והיא צפויה להיתבע.
"אל התחנה הגיעה המתלוננת שדיווחה כי בתאריך 19 לנובמבר בשעה 12 נסעה באזור התעשייה צחר ורסיסים של יירוט פגעו ברכבה" סיפר מפקח רז ללוש, ראש משרד חקירות בתחנת ירדן. לדבריו, "בדקנו ואכן היו יירוטים באזור אבל בדבריה היה משהו מוזר כי היא תיארה שהייתה באמצע נסיעה. מוזר שאדם מקבל רסיס וממשיך לנסוע ואין כל דיווח על קריאה למשטרה או מד"א. החוקר עשה בדיקה רצינית וגילה שכבר שבוע קודם לכן, ב 12.11 שמשת רכבה הייתה שבורה. היא הדביקה את החלון לדבריה יומיים אחרי הפגיעה, ואילו האיזולירבנד נראה בבירור על הרכב כבר שבוע לפני כן. היא נחקרה והכחישה את הטענות ופתאום אמרה שהיא לא יודעת כלום ולא רוצה לקבל אישור ומוותרת על תלונתה".
3 צפייה בגלריה
הרכב של טובא זנגריא, שעל פי החשד הגישה תלונת שווא
הרכב של טובא זנגריא, שעל פי החשד הגישה תלונת שווא
האיזולירבנד נראה בבירור על הרכב כבר שבוע לפני כן
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
הרכב של טובא זנגריא, שעל פי החשד הגישה תלונת שווא
הרכב של טובא זנגריא, שעל פי החשד הגישה תלונת שווא
יכול להיות שרכבה נפגע אבל בעלי הרכב היה צריך להתמודד מול הביטוח על זה והעדיף לסגור את זה מול המדינה"
(צילום: דוברות המשטרה)
ללוש ציין כי "הרבה מאוד אנשים מאיזור קריית שמונה מגיעים לדווח על נזקים, כי חוששים להגיע לשם כדי למסור תלונות ואנחנו בודקים את הדיווחים שלהם. אנחנו כבר מורגלים ומבינים שהרבה רכבים ורכוש עלולים להיפגע ולא 'מחפשים אותם'. למס רכוש אין דרך לבדוק את הדברים והמשטרה זה הגורם היחיד שיכול לאשר ועלינו לבדוק כדי שאנשים לא ינצלו את זה לרעה".
"בחסות המצב אנשים חושבים שקל להשיג דברים במרמה. יכול להיות שרכבה נפגע אבל בעלי הרכב היה צריך להתמודד מול הביטוח על זה והעדיף לסגור את זה מול המדינה, שהיא תשלם לו בגלל פגיעה מפעילות טרור עוינת. היד שלנו לא קלה על ההדק בחלוקת כספי ציבור וגם אם זה לא תיק פשיעה מובהק, אנחנו אחראים ומרגישים מחויבות גם כחלק מהמאמץ הכלכלי שאנשים יקבלו את המגיע להם".