2 צפייה בגלריה
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
מיקום חדר הכספות לאחר השוד ברחוב אחד העם בתל אביב
חדר הכספות לאחר השוד
(צילום: סיון חילאי, האיש האפור)
לאון מוסקנטס, אחד העצורים בחשד לשוד במתחם הכספות בתל אביב לפני כחודשיים, הוא אחיו של מנהל המתחם - כך נודע ל-ynet.
בית משפט השלום בתל אביב האריך היום (חמישי) את מעצרם של שני החשודים בארבעה ימים. מעצרו של שמעון סאסי, שנעצר בתחילת השבוע, הוארך לאחר שהתברר כי תחילה שיתף פעולה עם חוקריו, אך אז החל לשמור על זכות השתיקה. נציג המשטרה אמר בדיון: "החשוד שומר על זכות השתיקה ולפנינו פעולות רבות, לכן אנו מבקשים להאריך את מעצרו בשבעה ימים נוספים".
2 צפייה בגלריה
אנשים הגיעו לדרוש את כספם לאחר שוד הכספות בתל אביב
אנשים הגיעו לדרוש את כספם לאחר שוד הכספות בתל אביב
שוטרים ואזרחים סמוך למתחם הכספות
(צילום: מוטי קמחי)
שמו של מוסקנטס עלה בחקירה כבר מראשיתה. הדבר שהגביר את חשדם של החוקרים היה הכמות חריגה של ההתקשרויות טלפוניות בין שני החשודים לפני השוד, במהלכו ואחריו, בין אם בשיחות קוליות ובין אם בהודעות. עם זאת, השופטת כריסטינה חילו כתבה בהחלטתה בעניינו של מוסקנטס כי "כמו אצל החשוד הראשון, גם פה החשד הסביר אינו בעוצמה גבוהה".
עו"ד ג'קי סגרון המייצג את סאסי אמר בסיום הדיון כי "בית המשפט האריך במשורה את מעצרו של מרשי וקבע חד משמעית שאלמלא נעצר אדם נוסף, בגלל רף הראיות הנמוך יחסית והחשד הסביר הלא גבוה, באם לא תהיה התפתחות משמעותית בסוף השבוע יישקל שחרורו".
עורכי הדין של החשודים בשוד הכספות לאחר הדיון
(צילום: רועי רובינשטיין)

עו"ד גיא מימון ועו"ד שי לוי, המייצגים את מוסקנטס, אמרו ל-ynet: "החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה, כל מי שיודע לקרוא בין השורות מבין שהתיק חלש מאוד מבחינה ראייתית ובית המשפט אפשר לעשות כמה פעולות חקירה שלא בוצעו וצריכות להתבצע. מדובר בבחור שמוסר גרסה ולא שותק, זועק את חפותו ומבקש להוכיח אותה. לנו נדמה שביום ראשון הוא ישוחרר ואפילו ללא דיון. החשד הסביר הוא קלוש מאוד. בשל אופי האירוע המשטרה עוצרת הרבה אנשים, אבל בגלל אופי החקירה הם גם משוחררים".
השוד אירע ב-30 בדצמבר, אז נכנסו הפורצים לחדר הכספות של חברות "רותניום כספות" ברחוב אחד העם בתל אביב, כפתו את המאבטח ושדדו עשרות תיבות מאובטחות. המשטרה, שהוזעקה למקום, מצאה כספות רבות זרוקות על רצפת החדר כשחלקן פתוחות. עם הפריטים שנגנבו מהמקום נמנים 60 שעוני יוקרה ו-150 אלף שקל. לפי אתר החברה, מדובר ב"חדר הכספות המאובטח הראשון והגדול ביותר בישראל". באתר נכתב כי בין לקוחות החברה נמצאים גם אנשי עסקים מובילים ומנכ"לי החברות המובילות במשק.