דובר צה"ל התיר לפרסם כי חמישה לוחמי מילואים מחטיבת השריון 8 ("הזקן"), שפועלת תחת צוות קרב של חטיבה 3 ("אלכסנדרוני"), נהרגו אמש (חמישי) משיגור שהתפוצץ ליד מבנה בגזרה המרכזית של דרום לבנון.
החמישה הם רס"ן (מיל׳) דן מאורי, בן 43 מבית יצחק-שער חפר, סגן מפקד גדוד 89; סרן (מיל׳) אלון ספראי, בן 28 מירושלים, קצין שריון בגדוד; ולוחמי המילואים רס"ב (מיל׳) עמרי לוטן, בן 47, מבת חפר; רס"ב (מיל׳) גיא עידן, בן 51 מקיבוץ שמרת; ורס"ר (מיל׳) תום סגל, בן 28 מעין הבשור.
3 צפייה בגלריה
למעלה מימין: דן מאורי, תום סגל. למטה מימין: עמרי לוטן, גיא עידן, אלון ספראי
למעלה מימין: דן מאורי, תום סגל. למטה מימין: עמרי לוטן, גיא עידן, אלון ספראי
למעלה מימין: דן מאורי, תום סגל. למטה מימין: עמרי לוטן, גיא עידן, אלון ספראי
(צילום: דובר צה"ל)
עוד 19 חיילים נפצעו בתקרית, שניים מהם באורח קשה והיתר באורח קל עד בינוני. בקרב אחר בדרום לבנון נפצע קשה הבוקר לוחם מילואים מגדוד 221 בחטיבת כרמלי (2). הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים. מתחילת המלחמה נהרגו 762 חיילי צה"ל, 26 מהם בלבנון מתחילת הפעולה הקרקעית בספטמבר.
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעת אבל: "העם כולו כואב את נפילתם של חמשת לוחמינו מגדוד 89 בחטיבת 'הזקן', שנפלו הלילה בדרום לבנון. רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם, ומתפללים לשלום הפצועים. יהי זכרם ברוך ונצור בליבנו תמיד".

בזמן הירי עמדו ליד המבנה חיילים רבים

במקום הוכרז אירוע רב-נפגעים, והפצועים פונו באופן מוסק ורכוב לטיפול רפואי בישראל. האירוע התרחש בזמן שכוח מבצעי-לוגיסטי הגיע עם שיירה לכוח החטיבתי כדי להעביר לו אספקה וציוד. הכוח מחטיבת אלכסנדרוני עסק בימים האחרונים בטיהור מרחב כפרי ליד הגבול מנוכחות כוח רדואן, ולוחמיו חיסלו עשרות מחבלים ואיתרו מאות אמצעי לחימה.
בצה"ל בודקים אם מדובר בירי של רקטה כבדת משקל, פצצת מרגמה או טיל נגד טנקים. בזמן הירי עמדו ליד המבנה חיילים רבים בעקבות משימת האספקה בזירה. צה"ל מתחקר כיצד אירע האסון, לנוכח העובדה שהכוחות שפועלים קרקעית בלבנון נעזרים במערכות התרעה של נפילות ושיגורים, וכן בהתרעות מודיעיניות לפני ירי לכיוונם. בשבוע החולף התרבו שיגורי הרקטות והפצמ"רים לעבר כוחות צה"ל בדרום לבנון.
3 צפייה בגלריה
צחי עידן נעדר חטוף ניר עוז
צחי עידן נעדר חטוף ניר עוז
החטוף צחי עידן
גיא עידן הוא בן דודו של החטוף צחי עידן שנמצא בשבי חמאס. גיא היה רכז הביטחון של קיבוץ שמרת. "אנו מודיעים בצער רב ובתדהמה על מותו של יקירנו גיא עידן ז"ל שנפל הלילה בעת מילוי תפקידו בלבנון", נמסר מהקיבוץ. "קהילת שמרת משתתפת בצער המשפחה ומחבקת את אשתו שרונה עידן, בנותיהם ליבי ואבישג, ההורים יגאל עידן ורחל סלע, האחים והאחיות וכל המשפחה. יהי זכרו ברוך". קרובת משפחה של גיא כתבה: "הוא כבר לא יזכה לראות את בן דוד שלו חוזר מהשבי בעזה".
גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר בעקבות נפילת תום סגל: "תום, בנם של סמדר ומיכה ואחיהם של ליאור ואביב, נפל בקרב גבורה ובהגנה על המולדת בדרום לבנון. החל מ-7 באוקטובר הוא שירת במילואים, והיה לו חשוב לא לוותר על כך. אנו משתתפים בצערה העמוק של משפחת סגל, ומחזקים אותה בשעה קשה זו. המושב וצוותי המועצה עומדים לצד המשפחה מאז היוודע הבשורה המרה ונמשיך ונלווה אותם. יהי זכרו וזכר כל הנופלים ברוך".
עמית, חברתו של תום סגל, ספדה לו: ״בוקר נורא. כואב ברמה שאי אפשר לתאר. תומי חבר שלי! חיפשתי תמונות שלנו ולא מצאתי, אז הלכתי לשיחות שלנו שכל הזמן צחקנו, שמכל הטיולים שעשינו מרוב שהיה כיף אף פעם לא הצטלמנו. נהנינו מהרגע, ועכשיו הכול נגמר. בא לי רק להגיד לך תודה על הזכות לקרוא לך חבר שלי. תודה שהלכת להגן עלינו. אני אוהבת אותך מאוד".
יולי, בתו של החטוף אוהד בן עמי שנמצא בשבי חמאס, שיתפה את תמונת חברה תום סגל וכתבה: "הלב שלי שבור".
3 צפייה בגלריה
יולי בן עמי, בתו של אוהד בן עמי שנמצא בשבי החמאס, שיתפה את תמונתו של חברה תום סגל ז״ל וכתבה: ״הלב שלי שבור״
יולי בן עמי, בתו של אוהד בן עמי שנמצא בשבי החמאס, שיתפה את תמונתו של חברה תום סגל ז״ל וכתבה: ״הלב שלי שבור״
הפוסט של יולי בן עמי
(מתוך אינסטגרם)
המועצה האזורית עמק חפר פרסמה מודעת אבל בעקבות נפילתם של דן מאורי שהותיר אחריו אישה ושני בנים ועמרי לוטן שהותיר אחריו אישה, שתי בנות ובן. בהודעה נמסר: "אנו מחבקים בכאב עצום את בני המשפחה, התושבים והחברים. המועצה תומכת במשפחות בשעה קשה מנשוא זו. צוותי הרווחה והחינוך של המועצה, וכן היישובים, ערוכים לסייע בכל דבר".
ראשת מועצת עמק חפר גלית שאול הגיעה לנחם את המשפחות ואמרה: "שנה אחרי פרוץ המלחמה, הבשורות המרות ממשיכות לפקוד אותנו וביתר שאת. הכאב בלתי נתפס על שניים מטובי בנינו, אבות שיצאו ביחד אל הקרב ולא שבו ממנו, הותירו אחריהם משפחות וילדים. קהילת עמק חפר כולה אבלה ודומעת, ואנו נעטוף לעד את המשפחות. יהי זכרם של דן ועמרי ברוך".
מתן אלואל, חברו של דן מאורי, כתב: "הלב מרוסק. דן, אח שלי היקר, אני יושב מהבוקר ועדיין לא מעכל שאתה כבר איננו. זה פשוט הזיה, חלום, לא מאמין. רק לפני שבוע התקשרת וסיפרת לי שאתה בצפון על הגבול ומצאת לי ג'ון דיר כמו שאני אוהב ושלחת תמונות, וקבענו כבר להיפגש ולתכנן את הטיול הבא לדרום ובאיזה חאן כבר נישן ואיזה מסלול נעשה. ורק ביקשתי ממך 'מאורי, שמור על עצמך, תעשה טובה', וכשנחזור ניפגש כמו תמיד על ארוחה ט ובה וכמובן קינוחים שרק אתה מכין והכי טעימים שיש בעולם".

חמישה הרוגים בשתי תקריות נוספות בלבנון

אמש הותר לפרסום כי חמישה לוחמים, בהם ארבעה במילואים, נהרגו גם הם בדרום לבנון. בהיתקלות עם מחבלים ביום רביעי נפלו רס"ב במיל' מרדכי חיים אמויאל (42) מלוד, רס"ם במיל' שמואלי הררי (35) מצפת, רס"ר במיל' שלמה אביעד ניימן (31) ממצפה יריחו ורס"ר במיל' שובאל בן-נתן (22) מרחלים. ביום חמישי נפל רס"ל גיא בן-הרוש (23) מפרדס חנה-כרכור בקרב בגזרה המזרחית של דרום לבנון.
התקרית שבה נהרגו ארבעת לוחמי המילואים מחטיבה 2 ביום רביעי התרחשה כאשר הכוח התקרב לכפר שיעי בגזרה המערבית של דרום לבנון, שאותו החטיבה נערכה לכבוש ולטהר מנוכחות כוח רדואן של חיזבאללה. סביב השעה 18:50 הגיחה חוליית מחבלים מפיר נסתר במה שצה"ל מכנה "שטח סבוך מבוצר" (שס"מ) - מקום שבו צבא הטרור ניצל את השיחים העבותים, העצים הצפופים והמנהרות הטבעיות כדי לבנות תשתיות לחימה נגד ישראל.
השטח אמנם הותקף מהאוויר לפני כניסת הכוחות הרגליים, אך המחבלים בכל זאת הצליחו למצוא בו מחסה מתחת לאדמה. כשהם זיהו את הלוחמים נעים רגלית בשיחים, הם השליכו לעברם כמה רימוני רסס שהתפוצצו ופגעו בהם.