תיעוד הפריצה

חי טולדנו, תושב מרכז הארץ בן 37, נידון אתמול (יום ד') לשנה וחצי מאסר בפועל לאחר שהונה גבר בן 67 ובני משפחתו להגיע לבדיקת קורונה – ואז ניצל את היעדרותם כדי לפרוץ לביתם במושב בשרון. כתב האישום נגדו הוגש לבית משפט השלום בכפר סבא על ידי יחידת התביעות של המשטרה, ואת העונש גזרה השופטת אילה אורן בעקבות הודאתו של טולדנו במסגרת עסקת טיעון.
קורבן ההונאה והפריצה הוא אבי (67), חקלאי ממושב באזור השרון שמתנדב בעמותה המחלקת אוכל לנזקקים. בין היתר הוא דאג למסירת סלי מזון ולמגורים מסודרים למשפחתו של טולדנו, שבשל כך ידע על מקום מגוריו.
כסף ותכשיטים שנגנבו מהבית במושב:
בפברואר האחרון הוא התקשר אל אבי, הזדהה כגורם במשרד הבריאות ושאל אם היה בשבוע האחרון באזור התעשייה בכפר סבא (שם פועלת העמותה שבה הוא מתנדב). כשענה בחיוב אמר לו טולדנו שהוא נחשף לחולה קורונה ועליו להגיע במהירות עם כל בני משפחתו לבצע בדיקה. טולדנו התקשר פעמיים לבית כדי לוודא שהוא ריק מאדם, ואז פרץ פנימה וגנב מחשבים, כסף מזומן ותכשיטים בשווי של עשרות אלפי שקלים.
עו"ד אורית מנצ׳יקובסקיפקד עו"ד אורית מנצ׳יקובסקיצילום: משטרת ישראל
אבי, נכה 100%, הבין בשלב מסוים שהוא ובני משפחתו נשלחו למוקד בדיקות שלא תואם את קופת החולים שלהם, החליט לחזור הביתה. "הבן שלי אמר שאולי זה תרגיל או עקיצה", סיפר ל-ynet. "חזרנו הביתה ובחניה הבן שלי שם לב שיש אור בחדר שלו. הוא לא זכר שהשאיר אור דלוק. בהתחלה לא הצלחתי לפתוח את הדלת, וכשנכנסנו חשכו עיניי".
על טולדנו הוא אמר: "זאת משפחה שעזרתי לה בהכל, כולל מגורים ואוכל".
התובעת המשטרתית, עו"ד פקד אורית מנצ'יקובסקי, טענה בבית המשפט כי "מדובר באירוע חמור בנסיבותיו, שבו אנו עדים לנאשם מתוחכם אשר איתר את הקורבן, ידע היטב זהותו וסדר יומו. חומרה יתרה היא בכך שהנאשם בחר לעשות שימוש ציני במצב השורר היום בשל מגפת הקורונה. לא מדובר בנזק כלכלי גרידא אלא אירוע המפר פרטיותו של אדם וגורם צער ועוגמת נפש לקורבנות".