תיעוד ההריסות בחצר הבית בטירת כרמל לתוכו נפלה המכולה
(צילום: ליאור אל-חי)

מעלית שירות של אתר בנייה נפלה הבוקר (ראשון) מקומה 12 על שתי מכולות, שאחת מהן התהפכה ומחצה למוות שני פועלים בשנות ה-30 לחייהם. שלושה פועלים ששהו בתוך המכולה נפצעו באורח בינוני וקל. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות התאונה, ונציג משרד העבודה זומן למקום.
זירת התאונה בטירת כרמל בה נמחצו למוות 2 פועלים
(צילום: ליאור אל-חי)

מעלית השירות נפלה על המכולות שעמדו בקצה אתר הבנייה. חלקים מהמכולה ניתזו לחצר בית פרטי שעומד בסמוך לאתר הבנייה, ואישה שישבה בה לא נפגעה.
הדיווח על תאונת העבודה הקטלנית התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל בשעה 09:47. צוותי מד"א העניקו טיפול במקום לשלושה פועלים בשנות ה-30 וה-50 לחייהם שנפצעו באורח בינוני, ופועל נוסף כבן 30 שנפצע באורח קל, ופינו אותם לבית החולים רמב"ם בחיפה.
מחקירת התאונה עולה כי המעלית שהקימו באתר הבנייה הגיעה כאמור לקומה ה-12, ובזמן הניסיון להגביה אותה עד לקומה ה-16 אירעה התאונה - כשהיא התנתקה ונפלה על מכולה.
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
כוחות הכיבוי בזירת התאונה
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
3 צפייה בגלריה
נזק לחצר בית ליד זירת התאונה
נזק לחצר בית ליד זירת התאונה
הנזק שנגרם לחצר בית פרטי הסמוך לאתר הבנייה
(צילום: אלעד גרשגורן)
פרמדיק מד"א, מוחמד טאבש, שהגיע לטפל בפצועים בזירה, אמר כי "כשהגענו למקום הבחנו במכולה שנפלה מגובה על גבי מכולה אחרת. מתחת למכולה נלכדו שני גברים. הם סבלו מחבלה רב מערכתית קשה, לאחר שהם חולצו נאלצנו לקבוע את מותם. מתוך המכולה שנפלה חולץ גבר בהכרה מלאה עם חבלה רב מערכתית במצב בינוני. בנוסף פונו מהמקום עוד שני פצועים במצב בינוני עם חבלות ופצוע במצב קל עם חבלת בראש".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
מעלית זהה לזאת שנפלה על המכולה
(צילום: ליאור אל-חי)
עו"ד ישראל אסל: "צריך להזכיר את הפצועים בתאונות העבודה"
(צילום: חגי דקל)

עו"ד ישראל אסל, היועץ משפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet כי מתחילת השנה "נהרגו 44 עובדים בתאונות באתרי הבנייה, וזה לא רק זה. אנחנו כל הזמן סופרים את ההרוגים. חשוב לציין שיש גם אין ספור פצועים בדרגות חומרה שונות וקשות. לפעמים יש מקרים טרגיים שהפציעות הן אפילו גרועות ממוות. אנשים שנשארים נכים ומושתקים ומרותקים לכיסאות גלגלים ולמיטות לאורך כל חייהם. צריך גם אותם תמיד להזכיר".
ראש העיר טירת כרמל אריה טל, שהגיע לזירה, אמר כי הוא "משתתף בצערן של המשפחות. מדובר בתאונה קשה. כרגע הנושא נחקר על ידי כל הגורמים, בהם משרד העבודה, המשטרה וגורמי ההנדסה. אני מאמין שהנושא ייחקר לעומק, ואנחנו נקבל החלטות להמשך הפעילות באזור".