בית המשפט האריך היום (שני) עד ליום חמישי את מעצרו של צעיר בן 28 משכונת ג'ואריש ברמלה, בחשד למעורבות ברצח אדיר איבגי בן ה-37, תושב קריית מלאכי, בפיצוץ הרכב אתמול בצומת ראם. שני חשודים שנעצרו יחד איתו בלילה שוחררו למעצר בית. במשטרה מעריכים בשלב זה: איבגי חוסל בשל קרבתו לגורמים "בכירים" יותר בעולם הפשע, שכנראה היו מסוכסכים עם משפחת ג'רושי. צפו בתיעוד הפשיטה המשטרתית והמעצרים הלילה בג'ואריש.
תיעוד מפשיטת המשטרה על ג'ואריש, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)

איבגי, אב לשלושה ילדים, לא הוכר בקריית מלאכי כדמות עבריינית. "הוא היה איש משפחה ואדם נורמטיבי. אין שום סיבה שמישהו ירצה להרוג אותו", אמרו קרובי משפחה. ההערכה בשלב זה של החקירה היא שחיסולו של איבגי היה בגדר "העברת מסר" של משפחת הפשע מג'ואריש.
החשוד בפיצוץ הרכב נעצר הלילה מספר שעות לאחר פיצוץ הרכב בצומת ראם, שגרם למותו של איבגי ולפציעתו של הצעיר שישב לצידו. הצעיר "ניצל באורח נס" מהפיצוץ, כדברי נציגת המשטרה, בדיון היום בהארכת המעצר בפרשה בבית משפט שלום בראשון לציון.
נציגת ימ"ר מרכז שחוקרת את הפרשה השיבה בדיון לשאלת הסניגור עו"ד תמיר סננס, ואמרה כי המשטרה עקבה אתמול אחרי שני היעדים של בלשי הימ"ר, הרבה לפני פיצוץ הרכב.
הארכת המעצר לחשודים בפיצוץ הרכב, היום
(צילום: עידו ארז)

3 צפייה בגלריה
אדיר איבגי וזירת הרצח. במשטרה מעריכים שחוסל כ"העברת מסר"
אדיר איבגי וזירת הרצח. במשטרה מעריכים שחוסל כ"העברת מסר"
אדיר איבגי וזירת הרצח. במשטרה מעריכים שחוסל כ"העברת מסר"
(צילום: שמוליק דודפור)
3 צפייה בגלריה
3 עצורים משכונת ג'ואריש ברמלה מובאים לדיון הארכת מעצרם
3 עצורים משכונת ג'ואריש ברמלה מובאים לדיון הארכת מעצרם
אחד החשודים בבית המשפט, היום
(צילום: יריב כץ)
בהחלטתה קבעה שופטת בית המשפט: "עיינתי בדוח הסודי ובחומרי החקירה שהוצגו לעיוני, ומצאתי כי יש לערוך אבחנה בין החשודים בכל הנוגע לחשד הסביר. באשר לחשוד הראשון (שהוארך מעצרו), שוכנעתי כי קיים חשד סביר הקושר אותו לעבירות המיוחסות לו בעוצמה המצדיקה הארכת מעצר, על מנת לבצע פעולות חקירה שיהיה בהם לבחון האם החשד מתחזק או לא".
באשר לחשוד השני, ששוחרר למעצר בית, אמרה: "שוכנעתי כי החשד דל ביותר ואינו מצדיק הארכת מעצר. זה מצדיק שחרור לחלופת מעצר בית". לדברי בית המשפט, קיים חשד ראשוני הקושר אותו למעורבות בהזמנת ותכנון הרצח של אדיר איבגי שברכבו התפוצץ המטען. בשל בקשת הימ"ר, השופטת אישרה עיכוב ביצוע על השחרור, ואפשרה ליחידה החוקרת להגיש ערר לבית המשפט המחוזי.
עורכי הדין תמיר סננס ושחר חצרוני, שמייצגים שניים מהחשודים שנעצרו בפשיטה הלילה, אמר: "אין להם כל קשר לאירועים שהתרחשו אתמול. ראיה לכך היא החלטת בית המשפט, שהורה על שחרורו של אחד מהם היום, כאשר ברור כי גם החשוד השני ישוחרר בהמשך לביתו".
רב-פקד דוד בנו מימ"ר מרכז אמר לגבי הפעולה אמש: "ביצענו פעילות התקפית נגד ארגוני הפשיעה שפועלים במרכז וברחבי הארץ. במהלך הפעילות הסמויה אתמול עקבו הבלשים אחר מספר חשודים באזור כביש 40. במהלך הפעילות הבחינו ברכב שמבצע פעילות חשודה, לצד רכב סמוך שהיה לידו, ומיד אירע הפיצוץ כתוצאה ממטען. הרכב של החשודים מיד החל בבריחה לכיוון צומת מסמיה. בשלב זה המרדף הפך לגלוי, ובוצע מעצר אלים על ידי השוטרים, שבמהלכו בוצע ירי לעבר אחד החשודים שניסה להימלט, ולאחר מכן נקבע מותו".
רפ"ק דוד בנו על המעצרים ונטרול החשודים אמש
(צילום: ניצן דרור)

על הפשיטה הלילה אמר: "לאחר האירוע והמעצר הגיעו כוחות רבים שזרמו לעיר רמלה. במהלך התרחשויות שקרו לאחר מכן, בוצע ירי לעבר נקודת המשטרה בכפר גו'אריש. כתוצאה מכך השוטרים השיבו אש בצורה מדויקת ונחושה, שבעקבותיה חשוד אחד נוטרל ונמצא במצב אנוש בבית החולים".
במשטרה הבינו בדיעבד כי ניהלו מעקב סמוי אחרי פצצה מתקתקת. עם זאת, הם יתקשו להוכיח שבני משפחת ג'ואריש הם אלה שהטמינו את מטען החבלה ברכב. הפיצוץ אמש אירע ממש לעיני בלשי הימ"ר של מחוז מרכז של המשטרה - בזמן שעקבו אחרי שני החשודים משכונת ג'ואריש ברמלה, שככל הנראה הפעילו את אותו מטען. לאחר שהרכב התפוצץ, פתחו השוטרים באש - שממנה נהרג אחד החשודים, עלאא טארק ג'רושי. כמה שעות לאחר מכן, נפצע אנושות נער בן 16, שירה לעבר השוטרים.
במשטרה פרסמו את תיעוד הפשיטה המשטרתית והמעצרים אתמול בג'ואריש, והבהירו: "אמש בוצע ירי ע"י חמושים בשכונת ג'ואריש לעבר השוטרים, ירי שהוגב בהתאם לסכנת החיים הממשית עד לנטרול החשוד, שפונה עצמאית אל המרכז הרפואי .מדובר במהלך מבצעי נחוש, המעביר מסר חד וברור כי לכל ניסיון פגיעה בשוטרים יש מחיר כבד וככל שנשקפת סכנה ממשית, ההנחיה היא לנטרל כל איום מיידית".
בימ"ר לא ידעו בוודאות שיש מטען ברכב, ולכן גם לא יכלו למנוע את הפיצוץ. הם ישבו על "הזנב" של שני החשודים - יעדים מרכזיים - וניטרו אותם 24/7. הייתה הערכה שהם מתכוונים לצאת לפעילות חשודה, אבל במשטרה לא ידעו שמדובר במטען - ואז הבחינו בפיצוץ ב"שידור חי".