(צילום: נויל האריס)

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "גל האומיקרון נשבר" בדיון שבו אושר למעשה סוף השימוש בתו הירוק - דיון שבו התחולל עימות מילולי בין בכירי משרד הבריאות לראשי אגף התקציבים שבמשרד האוצר.
בדיון בעניין ההקלות בהגבלות הקורונה הוחלט כי מתווה התו הירוק לא יוארך, ולמעשה מ-1 במרץ תידרש רק חובת ביצוע בדיקת אנטיגן בכניסה לבתי אבות. הדיון נעצר בשל פגישה מדינית של ראש הממשלה עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי. דיון נוסף בעניין הקלות נוספות יתקיים בהמשך.
"אנחנו רואים ירידה תלולה במספר החולים הקשים, הגל הזה נשבר", אמר בנט בדיון היום (ה'). "האסטרטגיה שלנו, של כלכלה פתוחה לצד מאבק וביצוע פעולות רבות נגד הקורונה, הביאה את מדינת ישראל להיות המדינה מספר 1 בצמיחה במדינות המפותחות, ולרמת צמיחה כלכלית שלא ראינו מזה 21 שנים".
3 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
בנט: "רואים ירידה תלולה בחולים קשים, הגל נשבר"
(צילום: עמית שאבי)
"ישראל היא המדינה הצומחת ביותר בזכות מערכת הבריאות והצוות כאן שפועל מסביב לשעון", הוסיף ראש הממשלה. "אנחנו מדברים על צמיחה בהיקף של 8%, הגידול הכי גבוה בין מדינות ה-OECD. ברבעון האחרון מדובר על צמיחה של 16%. היינו המדינה הראשונה שסגרה את שעריה באומקירון, לכן זה הזמן גם לשחרר בהדרגה. מבחינתי צריך להיערך לשחרור ההגבלות בקרוב".
בנט הדגיש כי "כלכלה פתוחה ומערכת חינוך פתוחה, מבלי להגיע לאי ספיקה - אלו האיזונים הנכונים. אני רוצה להודות לכם על עבודה מסורה ומקצועית. לשר הבריאות, הנהלת מערכת הבריאות, לכל השותפים כאן - זו הצלחה משותפת. בתי החולים וקופות החולים עשו עבודה נפלאה ואפשרו לנו לקיים כלכלה צומחת. במקביל, אנחנו גם ניערך לגל הבא. אני רוצה שנפיק לקחים במקומות שצריך מניהול הגל הזה ונבוא מוכנים יותר לתרחישי עתיד".
בדיון היו צרחות בין אגף התקציבים למשרד הבריאות, במהלך דיון על מערכת המכ"ם שראש הממשלה הנחה לקדם לפני כמה שבועות. מערכת זו עוקבת אחרי מה שקורה בחו"ל ומתריעה על וריאנטים חדשים. משרד הבריאות אמר שהם לא קיבלו תקצוב מהאוצר שלטענתם תוקע את זה, ואילו האוצר טען שמשרד הבריאות העביר דרישות מוגזמות.
3 צפייה בגלריה
יוגב גרדוס, מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר
יוגב גרדוס, מ"מ ראש אגף תקציבים באוצר
יוגב גורדוס: "לבקש 50 אנשים שינטרו מה קורה בחו"ל? זו הזיה"
(צילום: משרד האוצר)
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
פרופ' אש. הגיב בצעקות: "אף אחד לא ביקש 50 תקנים"
(צילום: יאיר שגיא)
"זו שיטה בזויה, שבה כל משרד מציף צרכים מופרכים לחלוטין ואנחנו אחר כך נשארים עם הדברים האלה", אמר יוגב גורדוס, מ"מ ראש אגף התקציבים באוצר. "זה עולה עשרות מיליונים. לבקש 50 אנשים שינטרו מה קורה בחו"ל זו הזיה".
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הגיב בצעקות: "אף אחד לא ביקש 50 תקנים".
גורדוס: "אתם ביקשתם, אתם ביקשתם".
בנט הגיב: "חברים, עזבו בבקשה ועדת חקירה רטרואקטיבית, זה פחות מעניין מה ההוא אמר להוא. אני מבקש שתשבו ותסגרו".
שר הבריאות ניצן הורוביץ ענה לגורדוס: "אני לא התערבתי עד עכשיו בשיח כאן, אני רק רוצה להגיד שלהגיד שאנחנו פועלים בשיטה בזויה - זה לא היה צריך להיאמר".