מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם אתמול (רביעי) לרגל חודש הרמדאן, וכמו בשאר נאומיו האחרונים הפגין בקיאות רבה באירועים האחרונים בישראל ובמתחים הפנים-ישראליים בחודשים האחרונים, שאותם הוא לא מהסס לנצל כדי להעביר את מסריו. בדבריו בחר נסראללה להתייחס בין היתר לסוגיית גיוס החרדים, ולדבריו של הרב הראשי יצחק יוסף שאיים: "אם יכריחו אותנו ללכת לצבא, ניסע כולנו לחוץ לארץ".
נסראללה על דברי הרב יצחק יוסף: "בשורה ענקית"

1 צפייה בגלריה
חסן נסראללה והרב יצחק יוסף
חסן נסראללה והרב יצחק יוסף
נסראללה התמוגג מדברי הרב הראשי. "בשורה ענקית"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לדבריו, "הצבא הישראלי הגדול אחרי חמישה חודשים נמצא במחסור בקצינים ומחסור בחיילים". הוא המשיך ואמר בחיוך גדול כי ישראל "רוצה גם לגייס חרדים", והסביר לקהל נאמניו השיעי, שישב מול המסך עם ספרי הקוראן הפתוחים, על סוגיית החרדים בישראל. "הם יושבים בבתי הספר, לוקחים קצבאות מהמדינה ורק לומדים, לא מתגייסים", אמר נסראללה. "זו עסקה מתקופת בן גוריון, סיפור ארוך".
נסראללה המשיך והתייחס בנאומו לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט בנוגע לגיוס חרדים ולקריאתו להגיע לפתרון שמוסכם על כל חלקי ממשלת החירום, כי "המלחמה והאתגרים הביטחוניים הניצבים לפנינו מחייבים אותנו לנשיאה משותפת בעול השירות". לדברי נסראללה, הסוגייה היא כרגע "בעיה גדולה בחברה הישראלית".
הוא התייחס לתגובת הרב יוסף ואמר כי "ראיתם כאשר הוא (גלנט) אמר 'אנחנו רוצים שהחרדים יתגייסו גיוס חובה', יצא החכם שלהם ואמר 'אם רוצים לגייס אותנו, כולנו נעזוב את ישראל'". נסראללה הנרגש אמר: "זה מעולה. זה דבר ענק. זו בשורה. זה העתיד האמיתי של ישראל. שיארזו את התיק שלהם ויעזבו".
דבריו של הרב הראשי יצחק יוסף
(דר וסוחרת הפקות, באדיבות ישי כהן ואתר כיכר השבת)

לכל אורך נאומו אתמול טען נסראללה כי צה"ל "עייף בכל החזיתות", וכי מספר ההרוגים והפצועים הישראלים גדול. בהמשך נתן את דעתו גם לסוגיית כניסת צה"ל לרפיח, ואמר כי "נתניהו אומר - אם לא ניכנס נפסיד. אנחנו אומרים - גם אם תלך לרפיח, הפסדת במלחמה. אי אפשר לחסל את חמאס או את ההתנגדות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש היום עם מפקדים, לוחמים ותצפיתניות מיחידת ניצן 636 במהלך ביקור במחנה עופר, אמר כי "בשעה שאתם וצה"ל נערכים להמשך הלחימה, יש לחצים בינלאומיים למנוע מאיתנו מלהיכנס לרפיח ולהשלים את המלאכה. כראש ממשלת ישראל אני הודף את הלחצים האלה. אנחנו עושים את זה בהצלחה כבר חמישה חודשים - זה זמן שיא בתולדות מלחמות ישראל. אני אמשיך להדוף את הלחצים, אנחנו ניכנס לרפיח, אנחנו נשלים את חיסול יתר גדודי החמאס, ואנחנו נחזיר את הביטחון".