לאחר דיונים ומחלוקות שנמשכו שבועות ארוכים וגררו שורה של פעולות מחאה, שתי רשויות בעוטף עזה החליטו סופית כי למרות המשך המלחמה, ב-1 בספטמבר ייפתחו שלושה בתי ספר במיקומם המקורי.
במועצה האזורית חוף אשקלון הודיעו היום (שישי) כי שני בתי הספר בתחומה, היסודי "חופים" והתיכון "שיקמה", ייפתחו מחדש בקיבוץ יד מרדכי. בנוסף, במועצה האזורית אשכול הודיעו כי קריית החינוך הנמצאת סמוך לקיבוץ מגן תיפתח גם היא ב-1 בספטמבר, אך יחד עם זאת ימשיך לפעול בית ספר עורפי עבור תלמידי היסודי.
1 צפייה בגלריה
דוגמא למבנים רעועים - בית ספר חופים ביד מרדכי
דוגמא למבנים רעועים - בית ספר חופים ביד מרדכי
בית הספר "חופים" בחוף אשקלון
(צילום: רועי עידן)
ברשויות הודיעו כי הלימודים בבתי הספר המקוריים ייפתחו רק בהתאם להערכת מצב ביטחונית שתיערך בסמיכות לפתיחת שנת הלימודים. פתיחת בתי הספר עשויה לעודד את חזרת חלק מהמפונים לבתיהם, כשלפחות נכון לעכשיו מוקדי הפינוי אמורים להיסגר עוד ארבעה שבועות.
מועצת שער הנגב כבר פתחה את קריית החינוך שלה, אבל ביסודי ובתיכון שם לומדים כעת כמה עשרות תלמידים בלבד. בכל מקרה, החזרה החלקית לעוטף ופתיחת בתי הספר לא נוגעת ליישובים המוגדרים "אדומים" כמו בארי, ניר עוז וכפר עזה, שלא צפויים לשוב עוד חודשים ארוכים.
"ככל שהמצב הביטחוני יאפשר זאת, בפתיחת שנת הלימודים הבאה אנו מתכוונים להחזיר את תלמידי חופים ושקמה לקריית החינוך הקבועה ביד מרדכי", כתב ראש מועצת חוף אשקלון, איתמר רביבו.
"בתי הספר בעוטף ממוגנים, מושקעים בסביבות למידה פנים וחוץ, מאפשרים לתלמידים מרחבים ומתקני ספורט, חדרי מגמות, מייקרס ועוד", הוסיף רביבו. "בבית הספר של העוטף נבנתה תוכנית עבודה ייעודית, במסגרתה יוטמעו שעות חוסן וטיפול מותאמות במערך החינוכי. ככל שהמצב לא יאפשר את חזרת התלמידים בוודאי שההחלטה תיבחן ונמשיך לימודים בחלופות העורפיות שנבנו לצורך כך. טובת התלמידים בלבד היא זו שעומדת לנגד עיניי וההחלטות מתקבלות ויתקבלו בעתיד רק בהתאם לכך".
ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, כתב: "אנחנו נערכים לחזרה, כי אשכול זה הבית. אך תהליך השיקום המלא יהיה רק כשכל החטופים יחזרו הביתה".