יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה הבוקר (רביעי) את חיסולו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטהרן, כשעה קלה לאחר שחמאס האשים את ישראל, שטרם לקחה אחריות רשמית. מלשכתו של אבו מאזן נמסר כי הוא "גינה בחריפות את חיסולו של ראש תנועת חמאס, המנהיג הבכיר איסמעיל הנייה, וראה בכך מעשה פחדני והתפתחות מסוכנת".
1 צפייה בגלריה
חצי חצי - אבו מאזן / הנייה
חצי חצי - אבו מאזן / הנייה
אבו מאזן והנייה. יו"ר הרשות גינה את חיסול מנהיג חמאס
(AP / AFP)
אבו מאזן קרא לעם הפלסטיני ול"כוחות של העם" להתאחד מול הכיבוש הישראלי. בכיר הרשות, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף חוסיין א-שייח הוסיף כי "אנו מגנים בחריפות את רצח יושב ראש הלשכה המדינית, המנהיג הלאומי, איסמעיל הנייה. אנו רואים בכך מעשה פחדני, הקורא לנו להישאר איתנים יותר מול הכיבוש, וההכרח להשיג את אחדות הכוחות והפלגים הפלסטיניים".
עבד אל סלאם, בנו של הנייה, נפרד מאביו ואמר כי "הוא הרגיש שהיד כל יום, ואנחנו גאים בו ומרימים את ראשו לשמיים. אבי קיבל את מבוקשו, ואנחנו נמצאים במהפכה מתמשכת והמאבק נגד הכיבוש לא יסתיים ברצח ההנהגה. חמאס ימשיך להתנגד עד השחרור".
אינאס הנייה, אשתו של חאזם בנו של מנהיג חמאס, פרסמה וידאו שבו היא נפרדת מחמה בדמעות: "האובדן עצום, אך מה שמנחם אותנו שהחיים חולפים - והמפגש שלנו יהיה בגן עדן. להתראות מנהיג האומה".
גם בג'יהאד האיסלאמי הצטרפו לגינויים ומסרו כי "תנועת הג'יהאד האיסלאמי אבלה עם העם הפלסטיני ועם האומה הערבית והאיסלאמית על מות המנהיג הלאומי הגדול וראש תנועת חמאס, השהיד איסמעיל הנייה. ההתנקשות שביצע האויב הפושע נגד סמל ההתנגדות לא ירתיע את עמנו מהמשך ההתנגדות כדי לשים קץ לפשע הציוני שחרג מכל גבול. בעודנו מוסרים את תנחומינו הכנים לאחים בתנועת חמאס ומשפחתו של המנהיג הגדול, תומכיו ואוהביו, אנו מאשרים את לכידותנו עם אחינו בתנועת חמאס בהתנגדות ליישות".
במהלך הלילה, לפי דיווחים בסביבות השעה 02:00 שעון טהרן, ראש הלשכה המדינית של חמאס חוסל. ארגון הטרור הודיע רשמית על מותו הבוקר. הנייה חוסל שעות ספורות לאחר שמטוס קרב חיסל בלב ביירות את בכיר חיזבאללה פואד שוכר. על חיסול הבכיר בחיזבאללה בצה"ל לקחו אחריות באופן רשמי, בעוד על ההתנקשות בהנייה, לפי שעה, ישראל שותקת. בחמאס הודיעו כי הנייה חוסל בתקיפה אווירית.
הנייה הגיע לטהרן, פטרון של חמאס וארגוני הטרור באזור, לטקס השבעת הנשיא החדש שנערך אתמול. הוא אף נפגש אמש עם המנהיג העליון עלי חמינאי יחד עם מנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נחאלה. לפי הדיווחים, הוא חוסל יחד עם אחד מהמלווים שלו - ווסים אבו שעבאן.