זירת החיסול באשקלון
(צילום: בראל אפרים)

חשד לחיסול לילי באשקלון, בלב שכונת מגורים: גבר בן 42 נהרג אמש (יום א') ושני בני אדם נפצעו באורח קשה מפיצוץ רכב ברחוב יצחק בן צבי בעיר. על פי החשד, מדובר בחיסול על רקע פלילי, כחלק ממלחמות העבריינים. הן ההרוג והן הפצועים היו ברכב שעלה באש, שלושתם מוכרים למשטרה כחברים בארגון הפשע של שלום דומרני.
מלבד שלושת הנפגעים בפיצוץ הרכב לא היו עוברי אורח שנפגעו. הפיצוץ הרעיד את האזור וכמה מכוניות שהיו באזור נפגעו גם הן. ההרוג, כאמור מחברי הארגון של שלום דומרני, שרד ניסיון חיסול דומה בשנת 2013. באותו ניסיון חיסול אז התפוצצה מכונית שבה נסע יחד עם חברו. ההרוג אמש נפצע אנושות בפיצוץ אז, איבד את רגלו - אך הצליח להשתקם.
4 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב באשקלון
פיצוץ הרכב באשקלון
הרכב עולה באש, ליד בית
( צילום: דוברות איחוד הצלה)
4 צפייה בגלריה
(צילום: בראל אפרים)
4 צפייה בגלריה
שרידי הרכב, לאחר הפיצוץ האדיר
שרידי הרכב, לאחר הפיצוץ האדיר
שרידי הרכב, לאחר הפיצוץ האדיר
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
(צילום: בראל אפרים)
הדיווח על הפיצוץ העז באשקלון התקבל בשעה 23:14 במוקד מד"א במרחב לכיש. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותו של הגבר שנלכד ברכב, והחלו להעניק טיפול רפואי לשני פצועים נוספים שמצבם קשה - בן 31 בהכרה שסובל מחבלה רב-מערכתית, ובן 26 שנפגע מהדף. השניים פונו לבית החולים ברזילי בעיר.
מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירת האירוע והחל לקיים הערכת מצב יחד עם פיקוד מרחב לכיש. חבלני המשטרה וחוקרי הזיהוי הפלילי אוספים ראיות וממצאים בזירה.
בתחילת החודש התפוצץ מטען חבלה ברכב פרטי בכניסה למושב בית שקמה הסמוך לאשקלון. הרכב נהרס כליל, אולם איש לא נפגע. ברכב, שהושאר בעיקול הכניסה למושב, הוטמן מטען נפץ רב עוצמה. במשטרה העריכו כי המטען הופעל מרחוק ושהרקע פלילי. באותה העת חלפו בסמוך לרכב שני אנשי קבע מיחידה צה"לית מובחרת שהתאמנה ברכב סמוך - והרכב התפוצץ כשהשניים חלפו לידו. הם לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכבם.
בשנים האחרונות התרחשו באזור הדרום מלחמות כנופיות בין ארגוני הפשע. בראש הארגונים המרכזיים בדרום עומדים בני שלמה ושלום דומרני. האחרון שוחרר מהכלא בשנה שעברה אחרי מאסר של יותר משש שנים בגין שני ניסיונות רצח. גם שלמה השתחרר מהכלא בשנה שעברה, ופחות משבוע לאחר יציאתו מהכלא - הואשם בהלבנת מיליוני שקלים.
פורסם לראשונה: 23:38, 13.02.22