התפתחות נרשמה הלילה (בין שלישי לרביעי) בחקירת רצח לוחם הכליאה, איש השב"ס יוחאי אבני בבנימין. בטקס האשכבה שנערך לו במבואות החרמון, רמז נציב שב"ס רב-גונדר קובי יעקובי למה שכנראה התרחש בדירה.
2 צפייה בגלריה
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני
(באדיבות המשפחה)
הלווייתו של יוחאי אבני

"איש בליעל אשר לאדם יארוב נכנס לביתו, למבצרו של יוחאי תאב החיים. יוחאי היה לוחם, השיב מלחמה שערה עד שכרע ונפל", אמר יעקובי. "האסון ירד בחטף ואנחנו ניצבים כולנו המומים מעצמת הכאב ניתק פתיל חייו של יוחאי. יוחאי כרך את חייו בשירות בתי הסוהר לפני 17 שנים. נאמן לערכי הציונות. פעל להבטיח את שלום הציבור. בבית הכלא האחרון בו שירת בית כלא עופר. בכלל תפקידיו פעל במסירות ובמקצועיות. יוחאי היה איש אדמה ואהב את המדינה דרך רגביה. נהנה מהצילום של הטבע. בעל חיבור עמוק למשפחתו ולעמו".
אמו של יוחאי, אורלי, ספדה לו: "זה אמיתי מה שקורה פה. יוחאי בן יקר, עזבת אותנו בטרם עת בלי אפשרות להיפרד. לפני כשבוע נפגשנו בכלא עופר. יודעים שהדבר האחרון שרצית בחייך זה להיות בכותרות. כל כך צנוע היית. יוחאי שלנו רציתי לכתוב לך מכתב. יוחאי, האושר היה בכל מקום שהיית בו. אהבת להתענג מהרגע, בעיקר לצלם את הטבע, לא חיפשת את האושר במקומות אחרים. אתה מותיר לנו מורשת של נתינה. מלאך היית ומלאך תהיה במקומות נסתרים".
שלשום, נזכיר, אבני, כלבן בשירות בתי הסוהר, נמצא דקור ומחוסר הכרה בבית שעלה באש בגבעון החדשה שבבנימין. צוותי מד"א קבעו את מותו במקום. המשטרה מסרה כי נבדק חשד לרצח, וכי שב"כ מעורב בחקירה.
2 צפייה בגלריה
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
(באדיבות המשפחה)
יוחאי נולד במושב שאר ישוב בצפון, בן ליפתח ואורלי ואח לשלושה אחים. אחותו, ניצן, אמרה כי "זה אסון גדול שקרה למדינה ולבן אדם הכי טוב בעולם. הוא התחיל את דרכו במג"ב ואז התגייס לשב"ס ושירת שנים רבות. סוהרים נראים אנשים קשוחים, אבל הוא לא היה כזה. הוא שמר על התמימות שלו גם כשהוא היה במקום הכי קשה וראה מחבלים ועבד עם אוכלוסייה כל כך קשה".
האחות הוסיפה כי המשפחה מעריכה שהרצח התרחש על רקע לאומני. לדבריה, לאחיה יוחאי "לא היה אפילו אויב אחד". היא אמרה כי במשך שנים הוא היה קם בבוקר והולך למשמרות בשב"ס, ואף קיבל תעודת הצטיינות לא מזמן. "אני מניחה שהוא עבר תקופה קשה כמו כל אנשי כוחות הביטחון בזמן המלחמה, אבל לא שיתף אותנו בכך", אמרה. "הוא היה אדם שוחר שלום והיה כתוב לו בפייסבוק 'די למלחמות'. אני בטוחה שגם בכלא הוא נתן כבוד לכל אדם באשר הוא".
תיעוד מהזירה
(צילום: שלו שלום)

הדיווח על מציאתו התקבל ביום שני בשעה 11:17 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א זיהו כי הוא ללא סימני חיים וקבעו את מותו. כוחות משטרה רבים הוזעקו לבית, וגורמי חקירה ומז"פ הגיעו למקום.
חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א אהרון שטיינמץ סיפר: "כשהגענו למקום ראינו עשן יוצא מהדירה. כוחות הכיבוי הוציאו אלינו גבר כבן 40 ללא סימני חיים. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו במקום".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מסר: "בשמי ובשם המשרד לביטחון לאומי, אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של יוחאי שרגא אבני ז"ל, לוחם כליאה מבית סוהר עופר, שנרצח שלשום. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה, ונמשיך ללוותה. המשטרה, שאני אמון עליה, יחד עם שב"כ, יעשו הכל על מנת לשים את ידם על העומד מאחורי הרצח הנפשע והמתועב".
פורסם לראשונה: 10:31, 10.07.24