המו"מ הקואליצוני והח"כים החדשים: שרון ניר ואלי דלל בריאיון
(צילום: נויל האריס)

חברת הכנסת החדשה שרון ניר (ישראל ביתנו) הזהירה בריאיון באולפן ynet מהאפשרות שיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' יהיה שר הביטחון בממשלה הבאה, ואמרה כי "זו טעות חמורה למנות את בצלאל סמוטריץ' לשר הביטחון, אני מבינה שזה עדיין על הפרק ויש חשיבות ליחסים האינטימיים שלנו עם ארה"ב". חבר הכנסת החדש אלי דלל (הליכוד) השיב כי "יש פה 'עוגה' שמחלקים אותה לפי תוצאות הבחירות. העם בחר במפלגות הימין, ואני חושב שהאמריקנים מכבדים דמוקרטיה".
דלל, לשעבר סגן ראש העיר נתניה, הוסיף כי "זו לא 'ממשלת סחיטה', אין פה מפלגות שסוחטות. כל מפלגה ניגשה עם האג'נדה שלה, ולכל ראש מפלגה יש דרישות ובקשות משלו". ניר השיבה כי "בסוף צריך לשים לנגד עינינו קודם כל את טובת המדינה וביטחון המדינה. זה מעל הכול, זה לא הקואליציה ולא האופוזיציה".
1 צפייה בגלריה
שרון ניר
שרון ניר
חברי הכנסת שרון ניר ואלי דלל
(צילום: נויל האריס)
ח"כ דלל, חשבנו שיהיה קל לנתניהו, אבל לא כך הדבר. "רק לפני ארבעה ימים נתניהו קיבל את המנדט. יש לו 45 יום להקים ממשלה. אני סומך עליו שהוא יקים את הקואליציה הטובה ביותר ובזמן המהיר ביותר".
אתה חושב שסומטריץ' יתקפל? כשניסיתם להקים ממשלה עם עבאס הוא "שם לכם רגל". "הפעם תהיה לנו ממשלה יציבה לארבע שנים לפחות. זו תהיה הממשלה הטובה ביותר שהייתה. אני סומך על ראש הממשלה בנימין נתניהו שיקח ויקים קואליציה טובה עם כל הגורמים. אף אחד פה לא יצור מצב שלא תקום ממשלה".
ניר, תא"ל במילואים, התייחסה לממשלה שמנסה להקים יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, וציינה כי "אני מסתכלת בדאגה על הקואליציה המתהווה, שיש בה רק תשע נשים, ואני דואגת ליכולת שלנו לפעול לקידום מעמד האישה". היא הוסיפה כי "הקואליציה הקודמת העלתה את דמי הקיום לחיילים והקואליציה המסתמנת הולכת להנציח אי שוויון בנטל". דלל השיב כי "כל מפלגה רוצה ללתת לבוחרים שלה את המיטב, ואם הבקשות האלה יתאמו בסופו של דבר גם את האג'נדה של כל סיעות הקואליציה, אתמוך בזה". דלל הוסיף כי "נפעל כקואליציה לקידום מעמד האישה".