ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש היום (רביעי) באיחוד האמירויות עם שר החוץ עבדאללה בן זאיד במעונו הפרטי, במסגרת ביקור מדיני קצר במדינה המפרצית שאליו המריא אתמול - שמתמקד בסוגיית "היום שאחרי" ברצועת עזה ובמאמצים הבינלאומיים להחזרת החטופים.
לפיד אמר לבן זאיד בפגישתם כי "הדבר הדחוף ביותר הוא להחזיר את החטופים הביתה, וכל מדינה באזור יכולה להשפיע על העסקה". לדברי לפיד, "לישראל יש אינטרס ליצור ביחד עם איחוד האמירויות ומדינות ערב המתונות שיתופי פעולה מדיניים וכלכליים שיוכלו להציע פתרונות לבעיות גלובליות ולהתמודד עם איומים אזוריים מכל הסוגים".
1 צפייה בגלריה
בינימין נתניהו, יאיר לפיד בפגישה עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד באיטליה
בינימין נתניהו, יאיר לפיד בפגישה עם שר החוץ האמירתי עבדאללה בן זאיד באיטליה
נתניהו טרם הוזמן. לפיד בפגישה עם בן זאיד
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
יומיים לאחר טבח 7 באוקטובר, לפיד שוחח עם שר החוץ בן זאיד, שהביע סולידריות עם מדינת ישראל, ולפיד הודה לו על תמיכתו. כמה חודשים לפני מתקפת חמאס, לפיד נפגש עם בן זאיד באיטליה, לבקשת איחוד האמירויות, במשך כשלוש שעות. כזכור, נתניהו טרם הגיע לביקור רשמי באיחוד האמירויות.
מלשכתו של לפיד נמסר אז כי בפגישה דנו השניים על שיתופי הפעולה האסטרטגיים בין המדינות, על היחסים עם מדינות המפרץ ועל קידום פרויקטים משותפים. "שמחתי לפגוש את חברי ושותפי לדרך, עבדאללה בן זאיד, יחד הנחנו את התשתית ליחסים בין המדינות, ונמשיך לשתף פעולה כדי להעמיק את האינטרסים המשותפים ואת היחסים בין המדינות", אמר לפיד לאחר הפגישה.
פורסם לראשונה: 12:46, 01.05.24