הנאשם בדריסה בבית המשפט
(צילום: בראל אפרים)

אמיר אלקרנאוי, תושב רהט שנאשם בכך שדרס שוחר בבית הספר הטכני בבאר שבע ממניעים לאומניים, טען בבית המשפט בבאר שבע כי מדובר בתאונה. "אני לא מחבל, אני אזרח בישראל שמכבד את החוק ומכבד כל אדם", אמר. "הצבעתי לביבי ולימין ואני אוהב את המדינה. גם התנדבתי במד"א במשך שנתיים".
חאלד אלקרנאוי, אביו של אמיר, אמר בתום הדיון: "כואב לנו על הילד שנפגע. אנחנו חלק ממדינת ישראל, יש לי ילדים ונכדים ששירתו בצבא. אנחנו נגד אלימות. אנחנו נאמנים למדינה, משרתים במדינה ונותנים את כל היכולת שלנו למען המדינה".
1 צפייה בגלריה
אמיר אלקירנאווי  בבית המשפט
אמיר אלקירנאווי  בבית המשפט
אלקרנאוי בבית המשפט
(צילום: חיים הורנשטיין)
הצעיר שנדרס אמר ל-ynet זמן קצר אחרי הדריסה כי הוא משוכנע בכך שמדובר בפיגוע. "הוא עלה על המדרכה והאיץ לעברי", הבהיר הצעיר, שלבש מדים באותו זמן. "הבנתי שאני על השמשה שלו. הוא פנה שמאלה וניסיתי לדחוף את עצמי כדי לרדת מהרכב. קמתי, אבל נפלתי ישר כי הרגל לא הייתה יציבה ושברתי אותה. אחרי שהבנתי שאני לא יכול ללכת התיישבתי והתחלתי לגרור את עצמי אחורה. הייתה שם בחורה צעירה, היא הסתכלה עליי והזמינה אמבולנס - אחרי שביקשתי ממנה".
לפי הפרקליטות, אלקרינאוי פירט את הסיבות לדריסת השוחר בסרטון טיקטוק שהעלה יום לפני כן, שבו האשים: "אם תכבדו אותנו נכבד אתכם - ואם לא תכבדו אותנו תסבלו". הסיבה לכך, לפי הפרקליטות, היא שאדם אחר כינה אותו "ערבי זבל", לאחר שצפר לו משום שהעמיד את משאיתו באופן החוסם גישה לחניה. אלקרינאוי ירד בתגובה מרכבו וירק עליו, ובתגובה אמר לו אותו אדם כי "מגיע לך כדור בראש" - תקרית שעליה התלונן גם במשטרה.
בשלב זה החל אלקרינאוי לצלם סרטון, תוך שהוא מתעמת עם אותו אדם ומטיח בו כי איים עליו שיירה בו באמצעות אקדח. אותו אדם כינה אותו "ערבי שקרן, ובשלב זה התקשר למשטרה וביקש שתגיע למקום. לאחר שהגיעה, ומכיוון שאלקרינאוי התעקש להגיש תלונה, עוכבו השניים לחקירה. בסיום חקירתו במשטרה, כעס אלקרינאוי על טיפולה באירוע, נכנס לחשבון הטיקטוק שלו, והעלה סרטון שבו פנה לאזרחי המדינה הבדואים, ואמר בין היתר: "אתם צריכים להיות מוכנים לכל רגע, לכל איום. כל אחד צריך לשמור על עצמו, אנחנו כאן במדינה גזענית". למחרת העלה סרטון נוסף בו מסר כי "יבוא הזמן שאני אקח את המגיע לי. הכבוד שלנו בארץ הזו, החיים יהיו זולים עבורו. האינטרס שלכם לא על הגב שלי".