בזמן שבישראל לא מתייחסים רשמית לחיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס ושומרים על שתיקה לצד הערכות מצב ביטחוניות, ישראלים ברחובות חילקו בקלאוות וממתקים כדי לחגוג את ההישג. צפו:
חוגגים את חיסולו של הנייה ברחבי הארץ

בסניף ויקטורי בראשן לציון פתחו שולחן עם כיבוד קל ובקבוקי יין לרגל החיסול, ואחת העובדות אמרה: "כל היום לקוחות הרימו כוסית לחיים לחיסול של המחבל הנייה". לקוחה אחת תהתה כיצד ייראו החגיגות אם יחיא סינוואר יחוסל, והעובדת ענתה: "אז נעשה חגיגה כפולה. השולחן יהיה יותר עשיר". גם בכניסה לשוק בנתניה חילקו שני גברים עוגיות מקופסאות לנהגים שחלפו במקום: "יאללה. הנייה המחבל מת. לעילוי נשמתו", קראו. לדבריהם, הם חשו שמחה על החיסול והחליטו לשמח גם אחרים.
מדובר צה"ל נמסר כי "אין שינויים במדיניות ההתגוננות בעורף. אם יוחלט על שינוי כלשהו, נעדכן את הציבור באופן מיידי". עדיין לא ברור איך חיסול מנהיג חמאס עלול להשפיע על המלחמה בחזיתות השונות ועל הסיכויים להגיע לעסקה לשחרור חטופים. היום התקיימה בקריה בתל אביב ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני במשך כשעתיים וחצי. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לאחריה כי ימסור הערב הצהרה לציבור.
2 צפייה בגלריה
חוגגים את חיסולו של איסמעיל הנייה בסניף ויקטורי בשכונת פרס נובל, ראשון לציון
חוגגים את חיסולו של איסמעיל הנייה בסניף ויקטורי בשכונת פרס נובל, ראשון לציון
חוגגים את חיסולו של הנייה בסניף ויקטורי בראשון לציון
(צילום: מאיר תורג'מן)
2 צפייה בגלריה
חוגגים את חיסולו של איסמעיל הנייה בשכונת מאה שערים שבירושלים
חוגגים את חיסולו של איסמעיל הנייה בשכונת מאה שערים שבירושלים
מאה שערים
מחר יצוינו 300 ימים למתקפת הפתע של חמאס. הבוקר קרובי חטופים ונרצחי 7 באוקטובר בירכו על ההישג הצבאי - ודרשו לתרגם אותו למהלך מדיני שישיב את יקיריהם. עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן אמרה כי "מקומם של ראשי מפלצות החמאס הוא בגיהינום, וכולנו בעד לבוא איתם חשבון על מעשיהם, אבל אסור שחיסול הנייה יביא לסיכול העסקה ויגזור גזר דין מוות על יקירינו בשבי. ל-115 החטופים נגמר הזמן". ". ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס, אמר ל-ynet: "בכירי חמאס, לא נשארו בתולות בגן עדן - נסו להציל את עצמכם כל עוד אתם על הרגליים".
יגיל יעקב (13), שנחטף לרצועת עזה ושוחרר אחרי 52 יום במסגרת עסקת החטופים בנובמבר, פרסם סטורי בחשבון האינסטגרם שלו, שבו התייחס לחיסולו הנייה. בסטורי שהעלה, לצד הכיתוב "מסר חד לאיסמעיל היקר שלנו" ותמונתו של הנייה, אמר יגיל כשהוא מחייך: "כל כלב ביג'י יומו".