"התחושות קשות מאוד, אבל לפחות יש לנו סוף. סוף עצוב, סוף קשה, אבל סוף". כך אומר הערב (יום ו') בשיחה עם ynet אסף גלרנטר, בנו של החטוף איציק ז"ל - שגופתו חולצה במבצע לילי מיוחד מרצועת עזה, יחד עם גופותיהם של שני חטופים נוספים - שני לוק ועמית בוסקילה זכרם לברכה.
1 צפייה בגלריה
איציק גלרנטר נעדר
איציק גלרנטר נעדר
איציק גלרנטר ז"ל
(מתוך פייסבוק)
"התפללנו שזה יסתיים אחרת, שאבא יבוא הביתה. אנחנו מודים לכל כוחות הביטחון שפעלו כדי לתת לנו קבר, כדי שנוכל לחלוק לאבא כבוד אחרון. תודה על הדאגה והאהבה לכל המשפחה בשעה הקשה ביותר שלה", הוסיף הבן.
איציק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, הוגדר עד היום כחטוף ולא היה ידוע שאינו בחיים. ב-7 באוקטובר הוא בילה במסיבת הטבע ברעים, ולאחר מתקפת הטרור נמצא רכבו מול הכניסה לקיבוץ מפלסים.
בתו ירדן, אמא לשתיים, סיפרה עליו בעבר: "אבא חי חיים קלילים. הוא נסע עם חברים לרקוד ולשמוע מוזיקה". היא אמרה שכל מי שהיה עם אביה ברכב שבו נהג כשהם ברחו מהמסיבה נרצח. כעת התברר שגם גלרנטר עצמו, שהטלפון שלו אוכן אחר כך בבית לאהיה, נרצח בטבח.
הצהרת הגרי
(צילום: דובר צה"ל)

בהודעתו מוקדם יותר מסר דובר צה"ל דניאל הגרי כי ממידע מאומת שברשות כוחות הביטחון עולה שכל שלושת החטופים שגופותיהם הוחזרו היום נמלטו מהמסיבה ברעים במהלך מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ונרצחו באכזריות בעיקול מפלסים, לשם הספיקו להגיע. אחר כך לקחו מחבלי חמאס את גופותיהם לרצועה.
לפי הידוע עד כה על הפעולה שבה חולצו גופות החטופים מעזה, הן אותרו על-ידי כוחות של יחידות מיוחדות בצה"ל ושל שב"כ שנכנסו לרצועה, ובמהלך הפעולה לא היו היתקלויות, וכנראה גם לא הייתה נוכחות של מחבלים במקום. הבוקר נשלחו הגופות לבדיקות במכון לרפואה משפטית בתל-אביב, ובצהריים הגיעו התוצאות, והן אימתו את זהות הנרצחים. לאחר מכן נמסרה ההודעה למשפחותיהם.
גופותיהם של שלושת החטופים חולצו על בסיס מידע שמסרו בחקירות שב"כ מחבלים שנעצרו ברצועה, ובהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין. החילוץ התאפשר גם הודות לניתוח שטח מתקדם. צה"ל צפוי לפעול באופן ממושך בעזה בימים הקרובים.