צה"ל ושב"כ הודיעו על חיסולו של מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של חמאס, תייסיר מבאשר, שהוביל לאורך השנים פיגועים רצחניים נגד חיילי צה"ל ואזרחי ישראל. מבאשר היה מקורב לראשי ארגון הטרור, בהם מוחמד דף.
3 צפייה בגלריה
צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס
צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד גדוד גזרת צפון חאן יונס של ארגון הטרור חמאס
תייסיר מבאשר
( צילום: דובר צה"ל)
בהודעה משותפת של צה"ל ושב"כ נכתב כי מבאשר חוסל "בהכוונת מידע מודיעיני מדויק של אמ"ן ושב"כ". במבצע "עלות השחר" ב-2022 תקפו מטוסי קרב את ביתו של מבאשר בחאן יונס, אך הוא ניצל. מתחילת המלחמה נורו כ-300 רקטות ופצצות מרגמה משטח צפון חאן יונס לעבר ישראל.
מבאשר היה בעבר מפקד הכוח הימי של חמאס ומילא כמה תפקידים גם במערך ייצור אמצעי לחימה. "למבאשר ניסיון צבאי ופיקודי רב כמכווין פיגועים, והוא נחשב למקורב לבכירי ארגון הטרור, בדגש על מחמד דף, ראש הזרוע הצבאית", נכתב בהודעה".
3 צפייה בגלריה
חמשת ההרוגים בפיגוע בעצמונה, ב-2002
חמשת ההרוגים בפיגוע בעצמונה, ב-2002
חמשת הנרצחים בפיגוע במכינת "עצמונה" ב-2002
(צילום: רפרודוקציה: מוטי סנדר)
3 צפייה בגלריה
סמ"ר רועי ניסים
סמ"ר רועי ניסים
סמ"ר רועי ניסים. נהרג בפיצוץ מנהרת תופת במוצב "אורחן" ב-2004
מבאשר היה אחראי לכמה פיגועים רצחניים לאורך השנים, בהם הפיגוע במכינת "עצמונה" בגוש קטיף במרץ 2002, שבו נרצחו חמישה מתלמידי המכינה ונפצעו רבים נוספים. באותו פיגוע, מחבל חדר את הגדר הכפולה בשעת לילה ופתח באש לעבר צריף שבו שהו תלמידי המכינה הקדם צבאית שעסקו בלימוד תורה. במשך דקות ארוכות ירה המחבל, יידה רימונים ורצח את טל קורצווייל, אשר מרקוס, אריאל זאנה, ערן פיקאר ואהרון קרוגליאק, בני 18. המחבל חוסל בתום קרב יריות עם תושבים וחיילים.
כמו כן, ממידע מודיעיני עלה כי הוא ייצר את חומר הנפץ שפוצץ את מנהרת התופת במוצב "אורחן" סמוך לצומת גוש קטיף ביוני 2004, שכתוצאה ממנו נהרג חייל צה"ל סמ"ר רועי ניסים ז"ל ונפצעו נוספים. מחקירת הפיגוע עלה כי המחבלים חפרו במשך שבועות מנהרה מתחת למוצב והחדירו לתוכה עשרות ק"ג של חומר נפץ. אחותו של סמ"ר ניסים, רותם, פרסמה לפני כשבועיים פוסט בדף לזכרו של אחיה, שבו כתבה: "ייסגר גם החשבון שלך. יחוסל חמאס".
מבשאר הכווין גם את הפיגוע במוצב ורד ביוני 2003, והיה מעורב בחדירת המחבלים לחופי זיקים במבצע "צוק איתן". חמישה אנשי קומנדו מחמאס שחדרו אז מעזה כדי לבצע פיגוע בקיבוץ הסמוך חוסלו.