תיעוד ממעצר החשודים
(צילום: דוברות המשטרה )

המשטרה עצרה הבוקר (יום ראשון) שישה חשודים במעורבות ברצח מור טויזר בקריית אתא ב-31 באוקטובר. במשטרה מעריכים כי החשודים, תושבי רמלה וקריית אתא בשנות ה-40-20 לחייהם, רצחו את טויזר - עובד בחברת רפאל ואב לילדה בת 4 - בגלל טעות בזיהוי. החשודים כולם מוכרים למשטרה, אך לפי שעה לא ברור מה המניע למעשה, ומי באמת היה היעד לחיסול.
3 צפייה בגלריה
מור טויזר ז''ל
מור טויזר ז''ל
"הייתה לו נתינת אינסופית". מור טויזר וזירת הרצח
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
מוכרים למשטרה, אך לא ברור מי היה היעד. מעצר אחד החשודים
(צילום: דוברות המשטרה )
טויזר, בן 29 במותו, נורה ב-31 באוקטובר בשעות הערב בדרך יצחק רבין בקריית אתא. נהג מכונית, ועמו ככל הנראה נוסעים נוספים, נצמד לטויזר, שרכב על קטנוע, ומתוך המכונית נורו יריות לעבר פלג גופו העליון של הצעיר. מיד לאחר הירי נמלט הנהג מהמקום, ומותו של טויזר נקבע יומיים לאחר מכן בבית החולים רמב"ם בחיפה.
מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הטיל את החקיר על היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוץ חוף. "הבוקר, בתום חקירה סמויה ואיסוף ראיות, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של שישה חשודים על-ידי בלשי הימ"ר בסיוע לוחמי יחידה 33 (הגדעונים) בלהב 433", נמסר. "המעצרים בוצעו בשלושה מוקדים - רמלה, טבריה וקריית אתא. החשודים, תושבי רמלה וקריית אתא, נעצרו והובאו לחקירה בחשד לרצח, קשירת קשר לפשע ועוד".
טויזר, שהיה כאמור נשוי ואב לילדה בת 4, עבד ברפאל, והיה מוערך מאוד בעבודתו. החוקרים בדקו אופציות שונות, אך ככל שנאספו הפרטים, התחזק החשד כי מדובר היה בטעות בזיהוי, וכי ככל הנראה הירי לא היה אמור להיות מופנה לטויזר. הוא טופל במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם ומצבו הוגדר אנוש. הרופאים נאבקו על חייו, אך יומיים לאחר מכן הידרדר מצבו, והם נאלצו לקבוע את מותו.
3 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
תיעוד ממעצר החשודים במעורבות ברצח של מור טויזר ז"ל
"מור הלך להביא את הקטנוע מהמוסך, ולא זכה לחזור הביתה". מעצר החשודים
(צילום: דוברות המשטרה )
משפחתו וחבריו של טויזר התקשו לעכל את הבשורה הקשה. לישי קיסוס, אחיה של אשתו, סיפר בשיחה עם ynet: "קמנו הבוקר מהשבעה. זמן קצר אחרי שחזרנו הביתה שמענו שהמשטרה עצרה שישה חשודים ברצח של אהובנו. אנחנו בעצב נוראי, אבל שמחים לפחות שהמשטרה הגיעה אל החשודים בצורה מהירה. כבר בימי האבל ביקרו אצלנו נציגים מהמשטרה ואמרו לנו שהם מתייחסים למקרה הזה באופן חמור ביותר והם יגיעו אל החשודים".
"אמרנו מהיום הראשון, כשמור היה פצוע קשה בבית החולים רמב"ם, שזו טעות בזיהוי. הוא היה אדם ערכי מאוד ושומר חוק, איש משפחה למופת – לא קשור לעולם הפשע בשום דרך ובשום צורה. הרצח שלו פירק את כל המשפחה. כולנו מרוסקים. אחותי רוית שהפכה לאלמנה, הבת שלהם בת 4, ההורים. כולם. נצטרך ללמוד איך להמשיך מהכאב הנורא הזה".