השר זנדברג באחד הדיונים בבית המשפט, 2017
(צילום: דניאל אליאור)

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה בצהריים (ראשון) כי הגיעה להסדר טיעון עם השר לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, שנאשם בפרשת הצוללות. לפי ההסדר, זנדברג יודה בהפרת אמונים במסגרת יחסיו עם מיקי גנור. התביעה וההגנה יבקשו מבית המשפט לגזור על זנדברג עונש של שבעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, ותשלום קנס של 50 אלף שקל. מלבד זאת, יבקשו הצדדים לגזור על זנדברג מאסר על תנאי.
2 צפייה בגלריה
אליעזר (מודי) זנדברג
אליעזר (מודי) זנדברג
אליעזר (מודי) זנדברג
(צילום: אבי מועלם)
על פי כתב האישום המתוקן, זנדברג שימש בין השנים 2010 ל-2018 יו"ר קרן היסוד, וקיים יחסי עבודה עם גורמי ממשל רבים. בעקבות רצונו של גנור, סוכן תאגיד טיסנקרופ, לקבל מידע הנוגע למגעים בין ישראל לגרמניה בכל הנוגע לרכישת ספינות מגן מהתאגיד, זנדברג קבע שלוש פגישות בין גנור לבין מנהל לשכת ראש הממשלה דאז אייל חיימובסקי. זנדברג, כך נכתב, גם השתתף בפגישות.
בנוסף, לפי כתב האישום המתוקן, הוא שוחח עם עובדי ציבור שעמם היו לו קשרים במסגרת תפקידו בקרן היסוד, לצורך קבלת מידע שנועד לסייע לגנור לקדם את עסקאות כלי השיט מתאגיד טיסנקרופ. את המידע העביר לגנור, בשעה שזה העביר לו בשבע הזדמנויות שונות 103 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
לוחמי הצוללות
לוחמי הצוללות
(צילום: דובר צה"ל )
על פי כתב האישום המתוקן, בעשותו זאת, זנדברג פעל תוך שהוא מצוי בניגוד עניינים בין הקשר העסקי המתמשך בינו לבין גנור וקבלת הכספים מגנור, ומודעותו לאינטרסים הכלכליים המשמעותיים שבהם אחז גנור באשר לקידום עסקאות כלי השייט מתאגיד טיסנקרופ - לבין תפקידו כיו"ר קרן היסוד, אותו היה עליו לנצל לקידום עניינה של קרן היסוד בלבד. בכך, על פי כתב האישום, פגע זנדברג פגיעה מהותית בטוהר המידות, באמון הציבור ובתקינות פעולות המנהל.
זנדברג, שנחשב מקורב לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, נעצר בספטמבר 2017 בחשד לעבירות שוחד. ב-1992 נבחר זנדברג לכנסת ה-13 מטעם צומת. בכנסת ה-14 כיהן ברשימת הליכוד-גשר-צומת, ובהמשך עבר גם במפלגת שינוי – מטעמה שימש שר המדע והטכנולוגיה בממשלתו של אריאל שרון. הוא גם היה חבר בוועדת הכנסת, ועדת החוקה, חוק ומשפט, בוועדת הכלכלה ובוועדת החינוך והתרבות.
עו"ד ירון קוסטליץעו"ד ירון קוסטליץ
עורכי הדין ירון קוסטליץ, שמחה אלבחרי ומיכל מן, שייצגו את זנדברג, מסרו: "אנו מברכים על כך שהפרקליטות השתכנעה מטענותינו וחזרה בה מכתב האישום המקורי החמור. כעת, משהעננה הוסרה מעל ראשו, יוכל מודי זנדברג להמשיך בחייו".