אלמלא המצב הביטחוני, ומבצע פיצוצי מכשירי הקשר של פעילי חיזבאללה בלבנון שגרם לפציעתם של 3,000 בני אדם – ייתכן מאוד שמי שהיה נכנס מחר (יום רביעי) ללשכת שר הביטחון היה גדעון סער ולא יואב גלנט, במהלך שנרקם בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
גלנט וסער. המהלך הוקפא, נכון לעכשיו
(צילום: יריב כץ, טל שחר, REUTERS/Mohamed Azakir)

כתבות נוספות על האירוע בלבנון:

המו"מ בין סער לנתניהו כבר הושלם, רעיית רה"מ שרה נתניהו תמכה במהלך הדחת גלנט ומינוי סער, לפי גורם בלשכת נתניהו. רה"מ כבר השלים עם ההחלטה להדיח את גלנט – אבל האירועים הביטחוניים, הדיונים החשאיים והדרמטיים, ובעיקר מבצע פיצוצי מכשירי הקשר – הכניסו למקפיא את הדיל הפוליטי המשמעותי שרקמו נתניהו וסער בימים האחרונים.
גורמים המעורים במו"מ טענו כי המהלך לא ירד מסדר היום, ולמרות התקופה הביטחונית הרגישה – נתניהו עדיין מעוניין להדיח את שר הביטחון גלנט. יחד עם זאת, במערכת הפוליטית התקשו להעריך האם דחיית המהלך היא עניין של ימים או שהוא עשוי להידחות לתקופה ארוכה יותר שאינה ידועה.
הבוקר פורסם ב-ynet כי בניגוד לדיווחים האחרונים, רעייתו של נתניהו דווקא דוחפת להחלפת גלנט בסער. גורם בלשכת ראש הממשלה המקורב לבנימין נתניהו אמר אתמול כי "רעייתו דוחפת להחלפתו של גלנט במשרד הביטחון וגם מסכימה למינוי של גדעון סער לתפקיד".
גורמים בליכוד טענו כי שר הביטחון גלנט עצמו לא עסק ולא שוחח בעניין הדחתו הצפויה. על רקע התהיות באשר לעתידו הפוליטי של גלנט, אמר גורם בליכוד עוד לפני האירוע הדרמטי בלבנון: "שר הביטחון לא מתעסק ולא מתעניין בגורלו הפוליטי. הוא נמצא אך ורק באירוע הביטחוני שהופך דרמטי מרגע לרגע".
תיעוד מרגעי פיצוץ מכשירי הקשר בלבנון

באשר לעיתוי האירועים והדחת גלנט, בסביבת נתניהו אומרים כי לא הם אלו שהדליפו את ההכנות לפיטורי שר הביטחון מלכתחילה, אלא גורמים אחרים. לכן, הם אומרים, "אנחנו עכשיו לא עוסקים בזה". במילים אחרות, כך הם טוענים: נתניהו עסק כל כולו בימים האחרונים במצב בלבנון, ובפעולה אפשרית במדינה, ולא בפוליטיקה.
היו גורמים, לדבריהם, "שרצו כנראה לטרפד את פיטורי גלנט שעומדים כבר זמן על הפרק - והיה להם נוח להוציא את זה בעיתוי הזה, תוך דיווחים שגלנט דוחף לפעולה רחבה בלבנון". זאת, לדבריהם, כדי להזים את הטיעון שנתניהו רוצה לפטר את גלנט כי הוא בולם פעולה בלבנון.