המלחמה בצפון: אזרח אמריקני נפצע קשה ועוד אזרח ישראלי וחייל צה"ל נפצעו קל מפגיעת טיל נ"ט ששוגר בצהריים (ראשון) מלבנון לעבר מבנה במרחב זרעית בגליל המערבי. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בצה"ל בודקים מה עשה האמריקני באזור פגיעת הטיל. מד"א דיווח על תושב צפת שנחבל באורח קל בעת שעשה את דרכו לממ"ד לאחר שיגורים לעיר וסביבתה. כמה רקטות נפלו בשטחים פתוחים בגליל העליון, באזור פרצו שריפות.
האמריקני שנפצע קשה (31) במרחב זרעית הוכנס לחדר ההלם בבית החולים, שם נאלצו הצוותים הרפואיים להרדימו ולהנשימו. בהמשך הוא אמור להתאשפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. מצבם של האזרח הישראלי (42) והחייל (25) מוגדר כאמור קל, והם עוברים בדיקות. דובר צה"ל עדכן כי משפחתו של החייל שנפצע עודכנה בפרטים. עוד נמסר כי שני טילי נ"ט שוגרו לעבר המרחב שבו שהו השלושה.
הפיצוץ של הטיל בכפר זיתים
(צילום : הדר דניאל)

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מבצעית בפסגת החרמון, וקיבל מהמפקדים סקירה על פעילות חיזבאללה בגזרה ועל ניסיונות ההתבססות של איראן ושלוחיה ברמת הגולן. בהמשך נפגש השר עם לוחמי גדוד 53 בשריון, ואמר להם: "היעד שלכם זה לגרום לכך שהמוכנות שלכם עולה והשחיקה של האויב מביאה לירידה ביכולת שלו באופן יומי".
שר הביטחון הוסיף: "נתתי הנחיה ברורה לכוחות גם בדרום וגם בצפון – אלה שתי גזרות נפרדות. גם אם נגיע להסדרה בעסקה של חטופים ואני מקווה מאוד שנצליח להגיע לזה בדרום, זה לא מחייב את מה שקורה כאן, אלא אם חיזבאללה יגיע להסדרה. גם אם תהיה הפסקת אש שם, כאן ממשיכים להילחם ועושים את כל מה שצריך והדבר הזה הוא שמביא את התוצאות.
"יש לחיזבאללה 450 הרוגים ביחד עם הארגונים הפלסטיניים, הם מרגישים את זה טוב, 15 מח"טים ומעלה שחוסלו, כולל 3 מפקדי האוגדות – זה למעלה מ-50% מהסד"כ מפקדים בדרום לבנון של חיזבאללה, זה דבר מאוד מאוד משמעותי והתוצאות ניכרות לעין. אלו ימים קריטיים להפעלת הכוח, האויב שלנו הוא מבין רק כוח – אתה פוגע בו, אתה שוחק אותו, אתה לוקח לו נכסים גם בעזה, גם בלבנון - הוא מבין, אתה לא עושה את זה - הוא יותר רגוע".
שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בחרמון
(צילום: אלעד מלכה)

מוקדם יותר היום נפצע צעיר בן 28 באורח קשה מפגיעה ישירה של רקטה במושב כפר זיתים ליד טבריה. השיגור אירע במהלך מטח של חיזבאללה לגליל התחתון, שנעשה כנקמה מצד ארגון הטרור השיעי על חיסול אתמול של מחבל בכיר בעומק לבנון.
מימי דניאל, תושב כפר זיתים, סיפרה ל-ynet כי היא ובעלה היו בבית בזמן הירי. "התעוררתי לאזעקות ורצנו לממ״ד. אחרי משהו כמו רבע שעה ראינו רסיס בבית, זכוכיות. הצעיר נפצע לידנו", אמרה - והדגישה כי הפגיעה הייתה יכולה להיות קשה הרבה יותר. "זה הפתיע אותנו". בנה, הדר, הראה לצוות של ynet רסיסים שחדרו לתוך ביתו - גם לסלון.
דוד דניאל (74), תושב נוסף, סיפר כי הפגיעה גרמה נזק גם לביתו. "התריסים עפו", סיפר וציין כי שגם המחסן שלו ניזוק. לדבריו הוא הופתע מהירי החריג למושב. תושב אחר, דניאל פסח, העיד: "היה פיצוץ חזק מאוד בסביבות 10:30. רצתי לממ"ד ואחרי שהטיל נפל, רק אז הייתה אזעקה. זה מפתיע שנופל אצלנו. זה בגלל קרבה לבסיס שיש פה. נסראללה יודע איזו בסיסים יש כאן, ולכן ירה כאן לבסיס - ומזל שרק אחד נפצע".
3 צפייה בגלריה
חלונות שנופצו מהדף הפיצוץ בכפר הזיתים
חלונות שנופצו מהדף הפיצוץ בכפר הזיתים
חלונות שנופצו מהדף הפיצוץ בכפר זיתים
(צילום : נחום סגל)
3 צפייה בגלריה
זירת הפגיעה מכפר הזיתים
זירת הפגיעה מכפר הזיתים
שריפות בצפון בעקבות המטח מלבנון
( צילום: נחום סגל)
3 צפייה בגלריה
שריפות  שמורת טבע גן לאומי ארבל
שריפות  שמורת טבע גן לאומי ארבל
שמורת טבע גן לאומי ארבל
(צילום: רשות הטבע והגנים)
חיזבאללה טען הבוקר כי שיגר "עשרות קטיושות" לבסיסים באזור הצפון, "מערבית לטבריה". ארגון הטרור מסר כי המטח בוצע כתגובה לחיסול אתמול של מית'ם אל-עטאר, בכיר במערך ההגנה האווירית של חיזבאללה - שנהרג בתקיפת כטב"ם על רכב באזור בעלבכ, כ-112 ק"מ מהגבול עם ישראל. מטח הנקמה מצטרף למטח כבד עוד יותר של כ-150 טילים ו-20 כטב"מים ביום חמישי האחרון, בתגובה לחיסול של פעיל בכיר יותר בחיזבאללה.
מניסוחי לקיחות האחריות של חיזבאללה על הירי לעבר יישובי הצפון היום, ניתן להניח כי התגובה לחיסול אל-עטאר עדיין לא הסתיימה. ארגון הטרור השיעי ציין כי הירי לבסיס מירון הבוקר בוצע "במסגרת התגובה" ולא "כהשלמת התגובה" כפי שפרסם חיזבאללה בסוף השבוע על חיסול מפקד יחידת "עזיז" מוחמד נעמה נאסר ("אבו נעמה").
דובר צה"ל עדכן כי במטח הבוקר זוהו כ-20 שיגורים שחצו מלבנון לגליל התחתון, וחלקם יורטו בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. כמו במטחים קודמים, גם הפעם גרמו הנפילות לשורת שריפות, ובשירות הכיבוי דיווחו על "ריבוי מוקדי שריפות" בשטחים פתוחים באזור טבריה, בהם שמורת הטבע ארבל - שעולה באש ונסגרה למטיילים.