השיחה בין רכז השב"כ לפלסטיני מעזה

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) פרסם היום (ראשון) תיעוד משיחה בין רכז בארגון לפלסטיני מרצועת עזה, לפני תקיפת צה"ל באזור בו הוא נמצא, וזאת כדי להימנע מפגיעה בבלתי-מעורבים. "תתרכז בבקשה ותהיה קשוב", פונה הרכז לפלסטיני שעונה לשם אבו-חצירה, "אני לא רוצה שייפגע פה אף אחד, ואני רואה שאנשים חוזרים לבתים. האם בניין חליפה פנוי?". אבו-חצירה משיב לו: "עכשיו אין שם איש". האזינו לשיחה בין השניים בפתח הכתבה.
השיחה, נסביר, מתבצעת כאזהרה רגע לפני תקיפת מחסן אמצעי לחימה (אמל"ח) הממוקם בבית במרכז העיר עזה. מדובר בנוהל מקובל, והיא אחת מעשרות שיחות שבוצעו על ידי השב"כ לתושבים ברצועת עזה כדי לוודא שלא יהיו נפגעים חפים מפשע הנמצאים בסמוך ליעדי טרור של הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני - וממוקמים בלב אוכלוסיה אזרחית.
ביטול תקיפת מחסן אמל"ח של הג'יהאד האיסלאמי בעקבות בלתי מעורב שנכנס לטווח הפגיעה
(צילום: דובר צה"ל )

2 צפייה בגלריה
הריסות הבניין בו חוסל חאלד מנסור מהג'יהאד האיסלאמי שחוסל בתקיפת צה"ל
הריסות הבניין בו חוסל חאלד מנסור מהג'יהאד האיסלאמי שחוסל בתקיפת צה"ל
ההריסות בעזה
( צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
פצועים בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה
פצועים בג'באליה בעקבות ירי כושל של רקטה ברצות עזה
הנזק בג'באליה, בעקבות ירי כושל של רקטה
(צילום: AFP)
רכז השב"כ, בשיחתו עם אבו-חצירה אף מוודא שהוא בטוח שגם מסביב לבניין שעומד להיות מותקף אין איש. "אתה בטוח שפנוי? ראית בעיניים שלך?", מוודא איתו רכז שב"כ. הפלסטיני עונה לו: "אני רואה שאין אף אחד ברחוב. גם בחנויות והבתים מסביב, הכל ריק".
הרכז אומר לו: "ראיתי ארבעה אנשים שיצאו לפני כמה דקות", ותושב העיר עזה מסביר לו: "אלה אנשים שאמרנו להם שיצאו כי תיכף יורים. הם פחדו והתרחקו. כל הבתים מסביב לבניין ריקים". הרכז מסביר לפלסטיני מה עומד לקרות בעוד ארבע דקות מרגע סיום השיחה: "אנחנו נטיל פצצת אזהרה. אני לא רוצה שאנשים יעמדו בצומת".
שב"כ החליט לפרסם את השיחה כחלק מהמאבק ההסברתי איתו נאלצת להתמודד ישראל בכל מערכה מחדש. אמש, נזכיר, טענו הפלסטינים כי ארבעה ילדים נהרגו כתוצאה מתקיפת צה"ל בג'באליה, אך לאחר מכן התברר כי בתקרית נהרגו הילדים כתוצאה משיגור כושל של הג'יהאד האיסלאמי פלסטיני. גם הבוקר הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים בבית שנפגע במחנה הפליטים, אך גם במקרה הזה, לפי צה"ל, מדובר בירי פלסטיני כושל של רקטה.