דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פרסם אמש (ראשון) כי במהלך פעילות באחד הבסיסים של חמאס בצפון רצועת עזה נמצא מחשב נייד ששייך לעיתונאי ברשת אל-ג'זירה הקטארית, מוחמד ושאח - ובו תמונות וחומרים מודיעיניים שקושרים אותו לחמאס. "בבוקר 'עיתונאי' ברשת אל-ג'זירה ובערב מחבל בחמאס!", כתב אדרעי ברשת X.
4 צפייה בגלריה
מוחמד ושאח
מוחמד ושאח
מוחמד ושאח ב"עבודת היום" שלו
"מהממצאים במחשב נראה שבנוסף לתפקידו כ'עיתונאי', מוחמד, יליד 1986 מאל-בורייג', הוא פעיל צבאי בכיר במערך טילי הנ"ט של חמאס, ובסוף 2022 עבר לעבוד במחקר ופיתוח של נשק אווירי עבור ארגון הטרור", כתב אדרעי ברשת X. הוא הוסיף כי "ניתוח מודיעיני שבוצע במחשב שנמצא לפני כמה שבועות כולל תמונות הקושרות אותו לפעילותו בחמאס. מעניין איזה פרטים נוספים על 'עיתונאים' נוספים נגלה בעתיד הקרוב".
בתחילת החודש שעבר שני "עיתונאים" בשם חמזה דחדוח ומוסטפא תוריא נהרגו בתקיפה של צה"ל באזור רפיח. בצה"ל ציינו כי מידע מודיעיני הוכיח ששניהם פעילים בארגוני טרור ברצועת עזה, שלקחו חלק בקידום פעולות טרור נגד כוחות הצבא.
הכותרת
מלכוד אונר"א | רונן ברגמן
27:21
4 צפייה בגלריה
מוחמד ושאח
מוחמד ושאח
התמונות שפרסם דובר צה"ל שנמצאו במחשב הנייד של "עיתונאי" אל-ג'זירה
4 צפייה בגלריה
מות'נא אלנג'אר עיתונאי עזתי שנכנס לשדר מהעוטף
מות'נא אלנג'אר עיתונאי עזתי שנכנס לשדר מהעוטף
אחמד נג'אר. נכנס ב-7 באוקטובר לעוטף ותיעד חטיפות
4 צפייה בגלריה
חמזה דחדוח ואביו ואיל דחדוח
חמזה דחדוח ואביו ואיל דחדוח
חמזה דחדוח ואביו ואיל דחדוח
לפי דובר צה"ל, שני פעילי הטרור הפעילו לפני החיסול רחפנים באופן שיצר איום ממשי על כוחות צה"ל. בתגובה, החיילים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר לתקיפת המחבלים שהיו אחראים על הפעלתם. אחד מהם הוא בנו של ראש לשכת אל-ג'זירה בעזה, ואיל דחדוח, שלא פעם צולם יחד עם יחיא סינוואר.
זו לא הפעם הראשונה שהוכח קשר בין מחבלים לעיתונאים עזתים. במתקפת הפתע ב-7 באוקטובר לפחות שני עיתונאים נכנסו עם מחבלי חמאס לעוטף וצילמו את הזוועות בגאווה. אחד מהם הוא אחמד נג'אר, שצילם כמה חטיפות יחד עם מחבלי הנוחבה. ביתו הותקף אווירית ומאז הוא מסתתר וממשיך לשדר ולעבוד.
פורסם לראשונה: 22:26, 11.02.24