האיום באונס וההודאה ברצח: בית משפט השלום בתל אביב האריך בפעם הרביעית את מעצרו של בן ה-19 החשוד ברצח בן 61 בחודש שעבר בשכונת נווה שאנן בעיר בארבעה ימים, עד ליום חמישי השבוע. השופט ירון גת סירב לבקשת המשטרה להאריך את המעצר בעוד תשעה ימים, וקרא לה ולפרקליטות להתקדם לקראת הגשת כתב האישום.
לפי נציג המשטרה בדיון, החוקרים מתקרבים לסיום החקירה מאחר שהחשוד הודה במעשים. כמו כן, במשטרה אמרו כי חברו של החשוד שנחקר גם הוא, העביר להם יומן שבו פירט על דברים שסיפר לו החשוד לאחר הרצח, כשהגיע לביתו מבוהל.
1 צפייה בגלריה
החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפט
החשוד בבית המשפט
(צילום: טל שחר)
במשטרה אף הודו במהלך הדיון כי טענותיו של עורך דינו של החשוד, שחר מנדלמן, על כך שבטלפון הנייד של שנתפס בעת מנוסתו נמצאו הקלטות של שיחות בינו לבין הנרצח, נשמע הנרצח מאיים על החשוד שיקשור ויאנוס אותו. הדבר מצריך העמקה בנסיבות שהובילו לרצח, ובהתאם לכך ישפיע גם על כתב האישום שיוגש נגדו.
למרות זאת, הנציג המשטרתי כינה את השיחה "סתמית", ואמר שהחשוד דובב את המנוח ולכן הקליט אותו. עו"ד מנדלמן דחק בשוטרים להגיש את הצהרת התובע ואמר שהחשוד הודה כמעט מהיום הראשון. "אני לא מבין למה אנחנו נגררים למעצרים", אמר הסנגור.
קרוב משפחה של החשוד אמר ל-ynet כי עוד לפני הרצח השניים ניהלו מערכת יחסים רעילה, וכי המנוח דאג להשפיל אותו ולפגוע בו מינית. "הוא סיפק לו מגורים והיה קנאי לו", אמר. "קשר בין גבר בן 61 לנער בן 19 הוא לא טבעי, זה היה קשר של ניצול".
השופט גת קיבל את דבריו באופן חלקי ואמר: "החקירה מתמקדת כעת בנסיבות האירוע ובמניע, לצד זאת סבורני כי בהמשך הכולל של מעצרו ניתן לבצע את פעולות החקירה תוך זמן קצר יותר". מנדלמן הוסיף כי "הטענה של החשוד היא שהוא נפל קורבן לעבירת מין מצד המנוח - ולפני שבוצע המעשה. אני מקווה שהפרקליטות תהיה עם אוזן קשבת ופתוחה לטענות של החשוד ובסופו של דבר הוא לא יואשם ברצח בנסיבות מחמירות".