1 צפייה בגלריה
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
משפחת נתניהו בטיול משפחתי
"אין צל של ספק שמדינות האויב עוקבות אחרי רמת האבטחה סביבם". משפחת נתניהו
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס ולראש אגף הביטחון אלון חלווה - שנחשב למקורבו - וביקש מהם להאריך את האבטחה על בני משפחתו בחצי שנה נוספת לפחות. "לאור אופי הפעולות הרגיש שאישר נתניהו לאורך השנים נגד מדינות אויב, קיים 'חשבון דמים' פתוח בינן לבינו ובני משפחתו", נטען במכתב ששלח רמ"ט ראש האופוזיציה אשר חיון. "דבר זה בא לידי ביטוי גם בפרסומים שיצאו באיראן ברשתות החברתיות, ושמסמנים את בני משפחת נתניהו כיעד מפורש לחיסול".
במכתב נטען כי "מהיכרות עם דפוס ההתנהגות של אותן מדינות אויב, אין צל של ספק שהן עוקבות אחרי רמת האבטחה סביב נתניהו שירדה בהיקפה באופן משמעותי - דבר שיאפשר להן לפעול נגדו או נגד בני משפחתו במקום ובזמן שהן ימצאו לנכון".
ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות השר מתן כהנא, נזכיר, החליטה בחודש יולי האחרון לקצר בחצי שנה את האבטחה שמקבלים שרה, יאיר ואבנר נתניהו, כך שזו אמורה להסתיים ביום שני הקרוב. המכתב ששלח ראש המטה של נתניהו כלל לא מוען לכתובת הנכונה, שכן יאיר פינס אינו הגורם שאחראי על האבטחה - ונתניהו למעשה היה אמור לפנות ליו"ר ועדת השרים, מתן כהנא.
במכתב ששלח נתניהו, אגב, נכתב גם כי ראש הממשלה לשעבר זוכה ל"צונאמי" של תמיכה ציבורית, וכי "ברור שככל שגל התמיכה יתעצם, קיים חשש אמיתי שמפגע בודד ייקח את הדין לעצמו ויעשה את הכול כדי למנוע מראש הממשלה לשעבר נתניהו לשוב לשלטון באמצעות פגיעה בו או באחד מבני משפחתו. זה מצב שאסור להשלים עמו".
חיון ציין כי "גורמים עוינים" התבטאו מפורשות על כך שיבואו חשבון עם רעייתו וילדיו של נתניהו ברגע שתוסר האבטחה, ואף הזכיר את ההתנקשות בשר רחבעם זאבי אחרי שהאבטחה סביבו הוסרה. עם זאת, בעת שנרצח כיהן זאבי כשר התיירות - ולפני כן שימש בשורת תפקידים ביטחוניים, בין היתר בצה"ל שממנו השתחרר בדרגת אלוף, וכיהן כחבר כנסת במשך שנים ארוכות. רעייתו של נתניהו וילדיו, מנגד, מעולם לא שימשו בתפקיד רשמי כלשהו - ועל כן קיימת ביקורת על כך שהם מאובטחים במימון המדינה.
חיון ביקש להאריך בחצי שנה נוספת לפחות את האבטחה סביב רעיית נתניהו וילדיו, והוסיף: "אל לך לראות באיומים ממשיים לרצח בני משפחת ראש הממשלה לשעבר נתניהו כאיומים שמגיעים מ'אנשים הזויים', שכן דווקא מאנשים אלה עלול להגיע הרצח הבא. אני מבקש ממך להפנים - הכתובת על הקיר".