שגריר ארה"ב בישראל מדבר באוניברסיטת ת"א, הערב 
(צילום: חגי דקל)

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס התארח הערב (רביעי) במפגש של מועדון בשוק ההון באוניברסיטת תל אביב, והתייחס להרכב הקואליציה המסתמנת: "אני רוצה לשפוט אותם על סמך מעשיהם ולא על על מה שאנחנו חושבים שיקרה. עד כמה רחוק הם יילכו - אני לא יודע". על ראש הממשלה המיועד ציין ניידס כי "נתניהו אמר כי הידיים שלו יהיו על ההגה, ואני אוודא שהן חזקות על ההגה. הוא אמר שיהיה ראש הממשלה של כל ישראל - ואני לוקח את זה ברצינות".
ניידס התייחס גם לדבריו של יו"ר נעם ח"כ אבי מעוז, שצפוי לכהן כסגן שר במשרד ראש הממשלה ואמר בריאיון לעלון "עולם קטן" בשבוע שעבר כי יפעל לבטל את מצעד הגאווה בירושלים. "הייתי בהלם שדיברו על ביטול מצעד הגאווה", אמר השגריר. "צעדתי במצעדי הגאווה בירושלים ותל אביב ויש לי כוונה להמשיך לצעוד בהם". עם זאת, הוא ציין כי "לא נדבר על ישראל כדמוקרטיה ומה מותר ואסור לה לעשות".
5 צפייה בגלריה
תום ניידס
תום ניידס
"רוב הזמן אני מחמיא לישראל, אבל לפעמים אתנגד. זה מה שחברים עושים". ניידס בפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת ת"א, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ואבי מעוז
בנימין נתניהו ואבי מעוז
"נתניהו אמר שיהיה על ההגה". ראש הממשלה המיועד ויו"ר מפלגת נעם לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני
השגריר הוסיף במהלך שיחה עם פרופסור דן עמירם, דקאן הפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת ת"א, כי "רוב הזמן אני מחמיא לישראל, אבל לפעמים אני אתנגד. הממשלה הבאה כנראה תיתן לי הרבה הזדמנויות לעשות את זה". עם זאת, הוא ציין כי "זה בסדר, זה מה שחברים עושים. אני חושב שיש קשר בלתי ניתן לשבירה בין ארצות הברית לישראל שחוצה מפלגות ומחנות פוליטיים".
למרות הקשר הבלתי ניתן לשבירה כפי שניידס מתאר אותו, השגריר הביע חשש מהיחס של הדור הבא בארה"ב כלפי ישראל, במיוחד בתוך האוניברסיטאות. לדבריו, "צעירים אוהבים את האנדרדוג, ויש תנועה בקמפוסים שאוהדת יותר את הפלסטינים - צריך להבין מה קורה שם ולעבוד על זה". ניידס פנה לאותם צעירים, ואמר: "אתם יכולים להיות גם פרו פלסטינים וגם פרו ישראלים. לא צריך לבחור". בסיום הדברים אף השיא עצה לישראל: "צריכה להיות עבודה יותר טובה בקמפוסים כדי לוודא איך ישראל נראית באמריקה. זאת עלולה להיות בעיה גדולה יותר בחודשים הבאים".
5 צפייה בגלריה
פעילי BDS תקפו נכי צהל שהירצו בקמפוס בארה"ב
פעילי BDS תקפו נכי צהל שהירצו בקמפוס בארה"ב
"צעירים אוהבים את האנדרדוג". פעילי BDS בהפגנה נגד נכי צה"ל שהרצו בקמפוס בארה"ב, לפני כשנה
בתוך כך, היום התקיים בבית הלבן דיון בנושא המאבק באנטישמיות בארצות הברית בהובלתו של דאג אמהוף, בעלה היהודי של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. בדיון, שבו נכחו בכירים אמריקנים וגורמים בקהילה היהודית בארה"ב, אמר אמהוף כי "יש מגפה של שנאה במדינה שלנו. האנטישמיות פה הרבה זמן, אבל עכשיו היא מול הפרצוף שלנו. אני כואב עכשיו, זה מאוד אישי עבורי". אמהוף הוסיף כי "לא אשאר בשקט ואני לא מפחד. אני גאה להיות יהודי. אדבר נגד אלה שמשבחים רוצחים פאשיסטים. אדבר נגד מכחישי שואה ואדבר נגד אלה שלא מגנים אותם".
אמהוף רמז בדבריו לראפר האמריקני ווסט ששיבח את היטלר והביע אהדה לנאצים בשבוע שעבר בפודקאסט של המנחה השנוי במחלוקת וחובב הקונספירציות אלכס ג'ונס והפרשן הימני קיצוני ניק פואנטס. דבריו של ווסט הם האחרונים בשרשרת ארוכה של התבטאויות אנטישימיות שהכוכב הביע בחודשים אחרונים, ובגללן הפך למוקצה בהוליווד. כל המותגים איתם עבד הודיעו על סיום התקשורת איתו והמוזיקה שלו הוסרה מפלטפורמות דיגיטליות מסויימות. עם זאת, התבטאויות אלו לא הפריעו לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ להזמין אותו לארוחה באחוזתו.
כשבוע לפני שהתארח בפודקאסט המדובר, התארח ווסט באחוזתו של טראמפ בפלורידה יחד עם פואנטס, שהסתבך בעבר בעצמו עם שלל אמירות אנטישמיות ואף הכחיש את השואה. טראמפ אישר את הדיווחים על המפגש, אבל טען כי כלל לא הכיר את פואנטס שהתלווה לראפר. השגריר ניידס, יהודי בעצמו, התייחס היום בעצמו לסערה סביב ווסט, ואמר כי "נשיא ארה"ב לשעבר שמארח לארוחת ערב את ווסט ועוד אנטישמי מטורף נותן אופטימיות לשונאים. הם אומרים לעצמם: 'אם הוא יכול לעשות את זה, למה אנחנו לא יכולים גם?'".
על האנטישמיות בארצות הברית אמר ניידס ש"צריך לפקוח עליה עין ולהבין שהיא אמיתית", וציין כי "ש סתומים כמו קניה ווסט שעושים דברים מטומטמים ואומרים דברים אידיוטיים ומקבלים כמות אדירה של תשומת לב. אסור לתת להם במה". אולם הוא ציין כי "החדשות הטובות הן שזה תפס את תשומת הלב של הרבה אנשים בארה"ב, בהם חברי קונגרס, ראשי ערים וגורמים בתקשורת".
בן זוגה של סגנית נשיא ארה"ב בדיון על המאבק באנטישמיות
(מתוך C-SPAN)
5 צפייה בגלריה
ארה"ב בחירות 2020 קניה ווסט
ארה"ב בחירות 2020 קניה ווסט
"סתומים כמוהו אומרים דברים אידיוטיים ומקבלים כמות אדירה של תשומת לב". קניה ווסט
(צילום: MCT)
5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
נתניהו על פגישת טראמפ וקניה ווסט: "הוא עשה טעות ואני מקווה שהוא לא יחזור עליה"
(צילום: EPA)
בפודקאסט אמר ווסט בין היתר: "אני מוצא דברים טובים גם בהיטלר. אני אוהב את כולם, לכל אדם יש ערך כלשהו שהוא הביא איתו, במיוחד להיטלר". הראפר אף אמר כי "הם עשו גם דברים טובים, אנחנו צריכים להפסיק להשמיץ את הנאצים", והוסיף: "אני מחבב את היטלר". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף את דבריו, ובציוץ בטוויטר כתב: "אני רוצה להבהיר כמה דברים. השואה קרתה, היטלר היה דמות שטנית. במקום לתת לאנטישמיות במה, המנהיגים הפוליטיים צריכים לזעוק נגדה ולדחות אותה - בכל מקום שבו היא מתחבאת. שתיקה היא שותפות לפשע".
בין המבקרים את טראמפ על הארוחה עם ווסט ופעיל הימין הקיצוני פואנטס ניתן למנות גם את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. בריאיון שנתן לעיתונאית האמריקנית בארי ווייס בשבוע שעבר אמר נתניהו כי "ההחלטה של טראמפ להיפגש איתם הייתה שגויה. אני חושב שזו הייתה טעות. הוא לא היה צריך לעשות את זה", אמר. עם זאת, ציין נתניהו, הנשיא לשעבר "היה תומך גדול של ישראל ואני מעריך את כל מה שהוא עשה עבורנו. הוא עשה טעות ואני מקווה שהוא לא יחזור עליה".