3 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
מעון ראש הממשלה בירושלים
סכסוכי עבודה במשרדי הממשלה עולים מדרגה: ועד העובדים של משרד הביטחון הכריז הבוקר (שני) על סכסוך עבודה - ועצר את עבודות המיגון והשיפוצים במעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים ובביתו הפרטי ברעננה.
הרקע לסכסוך, שעליו הכריז יו"ר הוועד ששון פרץ, הוא המשך העסתקם של אלפי יועצים בשכר גבוה עבור המשרד, מה שלטענתו יגרום בסופו של דבר להפרטת עבודת המשרד לגורמי חוץ. בשנים האחרונות הביע הוועד את מורת רוחו מהתרחבות המגמה של העסקתם יועצים חיצוניים בתנאים טובים יותר מאלה של העובדים. לצד עבודות המיגון במעונות רה"מ, גם מיגון תעשיות ביטחוניות נעצר בעקבות הסכסוך.
"ההתקדמות אל מול ההנהלה והגורמים המוסמכים באוצר ובנציבות שירות המדינה בנושאים אלה עלה על שרטון", כתב הבוקר פרץ והוסיף כי בכוונתו להתחיל בימים הקרובים בשורה של צעדים ארגוניים נוספים. "צעדים אלה יתרכזו בשלב הראשון במשימות הנוספות שהוטלו על עובדי המשרד, שאינן קשורות בקשר ישיר לעבודתם, אלא משקפות הגדלת תכולות עבודה ואחריות למילוי משימות לאומיות, ללא קבלת תמורה או הכרה באופיו הייחודי של המשרד ובעבודתכם במסגרתו, בהשוואה למשרדי ממשלה אחרים".
3 צפייה בגלריה
המצור הוסר מבלפור
המצור הוסר מבלפור
העבודות נעצרו
פרץ הנחה את עובדי המשרד להפסיק לקדם משימות שאינן בליבת העשייה של משרד הביטחון, והחליט להפעיל ועדת חריגים שתבחן את הנושאים הדחופים שלא ניתן לעצור את העבודה עליהם. "הודעות אישיות וקונקרטיות לעובדים הנדרשים שלא לשתף פעולה עם קידום הפרויקטים הלאומיים יימסרו על ידי הוועד", צוין במכתב.
ראש הממשלה, נזכיר, הודיע לפני כשבועיים כי בתום השיפוץ במעון הרשמי הוא יעבור להתגורר בו. במסיבת עיתונאים שערך נשאל על סידורי האבטחה הכבדים באזור מגוריו ברעננה שמפריעים לשכניו, והשיב כי "הבית בבלפור היה זקוק לשיפוץ הרבה מאוד שנים, והשיפוץ התעכב מסיבות כאלה ואחרות. על פי הנחיית שירותי הביטחון והגורמים הנוספים, יוצאים לשיפוץ - וכשזה יסתיים נעבור לשם".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
נפתלי בנט בביקור ראשון במעון רה''מ בבלפור
בחודש שעבר, אחרי שנים של חוסר נגישות לציבור הרחב, הרחובות בלפור וסמולנסקין בירושלים שבהם ממוקם מעון ראש הממשלה, נפתחו לעוברים ושבים. זאת, אחרי שבמשך שנים רבות הורשו להיכנס לאזור רק תושבי הרחובות, וגם הם נדרשו לעבור בדיקות ביטחוניות. על שאר האזרחים נאסר לעבור במקום, אפילו בשבתות בדרכם לבית הכנסת.
משרד הביטחון הוא לא המשרד הראשון שעובדיו משבשים את פעילותם בעקבות סכסוכים עם ההנהלה. גם עובדי משרד החוץ מנהלים כבר שבועות ארוכים סכסוך מתוקשר עם ההנהלה על רקע תשלום על כוננויות, ואתמול הודיעו בוועד העובדים על הפסקת הפעילות הקונסולרית בנציגויות שונות בעולם. יחד עם זאת, הפיקו העובדים סדרת סרטונים בשם "החליפי" שלועגים לשר לפיד.