טרגדיה בגן בבאר שבע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

פעוט בן שנה וחצי מת היום (שלישי) לאחר שפונה מחוסר הכרה מגן ילדים בבאר שבע. לפי הדיווח של הגן הוא נפל ונחבל במהלך משחק. מהמשטרה נמסר כי הוא נפל מגובה, וכי נפתחה חקירה. לפי ההערכה הוא נפל ממתקן שעשועים בגן. מבירור עם משרד החינוך עולה כי מדובר במעון יום שאין לו רישיון מטעם המשרד, ולכן הוא לא מצוי תחת פיקוח.
בעלי המעון הגישו בקשה לקבלת רישוי, אך האישור עדיין לא ניתן, מאחר שהם נדרשו להשלים מסמכים חשובים נוספים. המפקחת של המשרד עומדת בקשר רציף עם המשטרה כדי לקבל מידע על אודות הנסיבות שהובילו למקרה, כדי לפעול בהתאם.
השוטרים עיכבו לחקירה ארבע סייעות ואת מנהלת הגן, ובסיום חקירתן החליטו לעצור את המנהלת ואת אחת הסייעות. השתיים יובאו לדיון בבית המשפט מחר. בשלב זה, הוחלט על סגירת הגן.
3 צפייה בגלריה
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
נפל ממתקן בגן
3 צפייה בגלריה
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
הורים לילדים בגן אמרו ל-ynet: "אנחנו ברכב הרים מטורפת. זה עצוב וקשה לכולם". שירן חדד, אם לאחד הפעוטות בגן סיפרה: "הצוות פה הוא צוות טוב, תנחומיי להורים. אני אכבד את ההורים כרגע, עצוב וקשה לכולם. זה מלחיץ, כרגע מי שחשוב אלה ההורים של הילד. בזה צריך להתמקד, כולנו איתם".
הורה אחד שיתף בתחושותיו: "כל יום אתה נופל עוד מדרגה ועוד מדרגה, עד שאתה מגלה שזה ברחוב שיזף, בגן של הבן שלך. עוד לא אמרו לנו מה קרה, הכול מהתקשורת. לא ענו לנו בגן. אולי הם לא עמדו בלחץ. כולי רועד. לשונאים שלי אני לא מאחל את זה".
בשעה 12:12 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על פעוט מחוסר הכרה בבאר שבע. הם מצאו אותו מונח בתוך מתקן משחקים שנמצא בתוך מבנה הגן. חובשים ופרמדיקים פינו אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותו לאחר זמן קצר.
3 צפייה בגלריה
הגן בבאר שבע
הגן בבאר שבע
גן ללא רישיון
(צילום: חיים הורנשטיין)
החובש הבכיר יוסי אבוהרון סיפר: "ראינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו במהירות תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה מאומצות לבית החולים סורוקה כשמצבו קריטי".
מבית החולים סורוקה נמסר: "פעוט בן שנה פונה לחדר הטראומה במלר"ד סורוקה לאחר נפילה בגן ילדים כשהוא במצב אנוש, תוך כדי החייאה. לצערנו למרות מאמצי ההחייאה שנמשכו גם בחדר הטראומה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה".
לפי נתוני ארגון בטרם, בחמש השנים האחרונות נהרגו 35 ילדים בנפילה. 47% אחוז מהם מתחת לגיל ארבע. מנכ"לית הארגון אורלי סילבינגר הסבירה כי "אצל ילדים צעירים הראש כבד ביחס לגוף ולכן הם נוטים ליפול על הראש. גם נפילה מגובה נמוך יחסית מסוכנת עבורם ועלולה להסתיים במוות - כמו במקרה הטרגי בגן בבאר שבע. השגחה צמודה של מבוגר אחראי, שנמצא במרחק נגיעה מהילד וללא הסחת דעת יכולה למנוע מקרים דומים".
פורסם לראשונה: 13:18, 07.06.22