זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס, דוברות המשטרה)

משפחתו של ניהאד אל-חנוני (50), שנרצח ביריות בשבוע שעבר בלוד בזמן שהגיע לביקור לרגל חג הקורבן, מזועזעת. אל-חנוני נרצח במכוניתו לעיני אשתו וילדיו. אחד הכדורים פגע באישה ופצע אותה בפניה, אולם הפגיעה הקשה יותר מורגשת אצל בנו האוטיסט בן ה-14, שממשיך לחפש אותו.
"הוא לא יכול לדבר, אבל אומר כל הזמן 'אבא, אבא'. הוא היה קשור אליו ובילה איתו הרבה", סיפרו קרוביו של אל-חנוני. "הוא ראה את רצח אביו ולאחר שנורה התקרב אליו וקרא לו 'אבא, אבא, אבא'. הוא לא מעכל מה שהתרחש, ואת זה שהוא לא ענה לו. הוא מרגיש את האובדן ומחכה לשובו".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס )
הם הוסיפו: "כואב לנו לראות את הסבל של הילד שצריך תמיכה. הוא איבד את היקר לו, וכולנו יודעים את הנזק שנגרם לילדים האלה כשהם מאבדים אנשים שהם אוהבים. גם מצבה של האם לא פשוט, היא במצב נפשי קשה. פשוט הרסו להם את החיים".
המשפחה מתגוררת בעיר טירה זה 12 שנים. הקרובים סיפרו כי "מחלקת הרווחה עד היום לא שלחה נציגים למשפחה כדי לתמוך בה ולספק את השירותים הנדרשים לה. זה מעיד על ליקוי ברור בהיבט הזה".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
זירת הרצח של נהאד אל-חנוני בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
אל-חנוני היה הנרצח ה-52 בחברה הערבית השנה. הוא פונה במצב אנוש מהזירה תוך פעולות החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותו בחדר המיון. אשתו ובנו שהיו איתו באוטו נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים שמיר (אסף הרופא) בצריפין. המשטרה מסרה כי נפתחו סריקות אחר חשודים אפשריים, אבל לא עצרה חשודים לפי שעה. מפקד תחנת משטרת לוד, סגן ניצב ששי שלמה, אמר כי "אנחנו מבינים שמדובר פה על פניו בסכסוך בתוך משפחות".
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 55 בני אדם. עד כה פוענחו רק תשעה מקרים.
תקציר הידיעה בערבית
الطفل التوحدي شاهد مقتل والده نهاد الحنوني وينتظر عودته، ورصاصة اخترقت صدر الزوج وإصابة زوجته
كتب حسن شعلان
حالة من الحزن والألم لدى عائلة الحنوني بعد جريمة مقتل نهاد الحنوني (50) في مدينة اللد قبل اسبوع بواسطة الرصاص عندما حضر الى عائلته بمناسبة عيد الأضحى.
الحنوني قتل أمام زوجته وابنه التوحدي داخل سيارة، حيث قام مسلح بإطلاق الرصاص نحوهم، مما أسفر عن مقتل الزوج، وأصيبت زوجته برصاصة، التي اخترقت صدر زوجها وأصابتها في وجهها، حيث نقلت الى المستشفى وأجريت لها عملية جراحية وتم تسريحها الى البيت.
وبحسب المعلومات الواردة وفق مقربون "إن الإبن يبلغ من العمر (14 عاما) وهو طفل توحدي ولا يستطيع الحديث، سوى انه يقول "والدي والدي"، حيث كانت تربطه علاقة قوية مع والده، ويقضي أغلب وقته معه، صحيح انه شاهد مقتل والده أمامه، لكنه لا يستوعب ما حصل، وهو يشعر بفقدان والده وينتظر عودته وهو حزين ومتألم، ولا يستطيع التعبير عن ألمه سوى بكلمة "والدي".
واضافوا:" من الصعب ان يفقد الإبن اغلى ما يملك، فالأمر جدا صعب للغاية، فهؤلاء الأطفال يتأثرون بشكل كبير عندما يفقدون ما يحبونه، وخاصة عندما نتحدث عن طفل توحد، كما ان الأم بوضع نفسي مؤلم، اذ ان هذه الجريمة هدمت لهم حياتهم".
يشار الى ان العائلة تسكن في مدينة الطيرة منذ 12 عاما، وبحسب اقوال المقربون "ان قسم الشؤون حتى هذا اليوم لم يصل اي ممثل من قبلهم الى العائلة لمساندتها وتقديم الخدمات اللازمة لها، مما يشير الى تقصير واضح في هذا الجانب".
العنف في المجتمع العربي لا زال يتفشى، ومنذ بداية العام قتل 55 ضحية، وفقط 9 جرائم تم الكشف عن الضالعين، بينما بقية الجرائم لا زالت غامضة وبدون اي تطورات.