הפרקליטות הצבאית צפויה להגיש מחר (שלישי) כתב אישום נגד איברהים מנסור, פעיל חמאס, בגין רצח לוחם שב"ס יוחאי אבני בדירתו בגבעון החדשה שבבנימין. מנסור, שריצה מעצר מנהלי, יואשם ברצח של אבני, אך המניע הלאומני לא צפוי להיכלל באישום.
1 צפייה בגלריה
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני לוחם שב"ס שנרצח בדירתו
יוחאי אבני ז"ל
(באדיבות המשפחה)
יממה לפני הגשת כתב האישום נודע ל-ynet כי בבדיקת פוליגרף שנערכה למנסור, שבה נשאל האם תכנן את הרצח קודם לביצועו, נמצא כי הוא דובר שקר כשהשיב על שאלה זו בשלילה. בגרסתו בחקירות טען כי מדובר בפריצה לדירה שהסתבכה וכי לא תכנן את הרצח, שאירע בחודש שעבר. עוד עולה מממצאי החקירה כי מנסור הסתובב ביישוב כשהוא חמוש בסכין זמן קצר לפני הרצח. המכון לרפואה משפטית קבע כי אבני נדקר 66 פעמים בכל חלקי גופו.
במקביל, משפחת אבני שיגרה פנייה לפצ"רית יפעת תומר-ירושלמי באמצעות עו"ד רן כהן רוכברגר בדרישה לכלול את המניע הלאומני בכתב האישום. המשפחה הבהירה כי אם דרישתה לא תתקבל, בכוונתה לעתור לבג"ץ לבחינת ההחלטה. "בני המשפחה הדגישו כי מעבר לאבל הכבד על הירצחו של יקירם, הם סובלים מייסורים נוספים עקב ההמתנה הממושכת להחלטת הפרקליטות הצבאית והימשכות ההליך המשפטי", נמסר מטעמם.
התייחסות בני המשפחה לפרשה

תיעוד ממעצרו של איברהים מנסור
(צילום: דוברות המשטרה )

המשפחה השכולה עמדה על החשיבות כי כתב האישום יוגש מלכתחילה כשהוא מייחס את המניע הלאומני כנדרש, והוסיפה כי כל תיקון או בחינה לאחר מכן יגרמו לה עינוי דין ונפש נוספים.
עו"ד רוכברגר הוסיף כי "ממצאי החקירה שוללים את גרסתו הפלילית של הרוצח ומלמדים כי הוא דקר את יוחאי ז"ל לא פחות מ-66 דקירות בכל גופו. נתון זה אינו מתיישב עם הטענה שניסיונו היה רק לסכל התנגדות לפריצה ולהימלט מהמקום. ההיפך הוא הנכון - המספר המבעית של פצעי הדקירה והיות שהדקירות האכזריות מפוזרות בכל גופו של המנוח מעידים בבירור על פשע שנאה חריג בחומרתו, המתאים לכך שהקורבן היה יהודי ששירת בשב"ס, כשמדיו היו גלויים בדירה".
המשפחה דורשת מהפצ"רית להיפגש עימה בשעות הקרובות ולקבל את חומרי החקירה, כדי שתוכל לערער על ההחלטה שלא לייחס למנסור מניע לאומני בפני היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ואף לשקול פנייה לבג"ץ.