צה"ל פרסם היום (שישי) תיעוד מהפלת כטב"ם בים בשטח לבנון, בזמן שהיה בדרכו לישראל. לפי הצבא, היירוט התרחש בשבוע שעבר - באמצעות מטוס קרב ובשיתוף פעולה עם חיל הים. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי אמר הערב כי "אנחנו לא יודעים מה היה הייעוד של הכלי הזה, ולא כל דבר אנחנו חושפים באותו רגע - גם מטעמים של ביטחון מידע ואיסוף חומרים. מה שחשוב זה שהשמדנו אותו - ונמשיך לעשות את זה על כל איום על ישראל".
תיעוד: יירוט הכטב"ם, מעל שטח לבנון
(צילום: דובר צה"ל )

שעות אחרי פרסום התיעוד, טענו המיליציות הפרו-איראניות בעיראק כי היו אחראיות לתקיפת "מטרה בים התיכון". המיליציות טענו כי הצליחו לפגוע במטרה. ברשת אל-ג'זירה צוטט מקור במיליציות הפרו-איראניות בעודו טוען כי "המטרה שנפגעה בים התיכון היא אסדת כריש". ככל הידוע, לא נרשמו פגיעות באסדת כריש בימים האחרונים.
לפי צה"ל, הכטב"ם יורט כאמור בים התיכון - בשטח לבנון. עם זאת, בהודעת הצבא לא נמסר מי הגורם האחראי לשיגור הכטב"ם. באותו יום, חיזבאללה לא לקח אחריות על שיגור כלים כאלה לעבר ישראל. ארגון הטרור הלבנוני לקח אחריות על שבע פעולות שכללו ירי לעבר מוצבים של צה"ל ולעבר יישובים.
זו לא הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שהמיליציות הפרו-איראניות טוענות שהן אחראיות לניסיונות פגיעה בישראל. רק הלילה טענו שתקפו מטרות באילת, "בתגובה לתקיפות בעזה, הפגיעה בזכויות הפלסטינים, ילדים, נשים ומבוגרים". ביממה האחרונה לא נשמעו אזעקות באילת, ולפי פרסומים בכלי תקשורת ערביים - צבא ירדן הפיל כטב"ם שהיה בדרכו מעיראק לישראל.