הצהרת נתניהו - "אם אשוב להנהיג את ישראל, אני מתכוון להביא הסכמי שלום עם מדינות ערביות שיקרבו אותנו לסוף הסכסוך הערבי ישראלי"
(צילום: אלי מנדלבאום)

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו קיים היום (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת, שהוגדרה "מדינית", ובה הבטיח "להביא הסכמי שלום מלאים עם סעודיה והסכמים נוספים שיקרבו אותנו לסיום הסכסוך הערבי-ישראלי".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"המדיניות שיצרנו הובילה למזרח תיכון חדש". ראש האופוזיציה נתניהו, היום
(צילום: אלי מנדלבאום)
בפתח דבריו נתניהו התבלבל, והתייחס בתחילה ל"ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל", בהתייחסו לביקורו של הנשיא ביידן השבוע בישראל. "מדובר בביקור חשוב, מכיוון שמכאן הוא יטוס ישר לסעודיה. טיסה ישירה זו היא ביטוי לשינוי העצום שחוללנו במזרח התיכון. המדיניות שיצרנו הובילה באמת למזרח תיכון חדש. מבקש להביא את הערכתי ליורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמאן, על תרומו להשגת ארבעת הסכמי השלום שהבאנו - הסכמי אברהם".
נתניהו החל אז בקמפיין הבחירות, והבטיח שאם יישוב לכס השלטון, הוא מתכנן ללכת רחוק: "אני מתכוון להביא הסכמי שלום מלאים עם סעודיה ומדינות ערב נוספות. הסכמי השלום חוללו מהפך גדול באזור, וההסכמים הבאים שנביא יקרבו אותנו לסיום הסכסוך הערבי-ישראלי, ונהיה קרובים לכך כפי שלא היינו מעולם".
דבריהם של בני גנץ וגדעון סער בישיבה המאוחדת הראשונה של מפלגת כחול לבן התקווה החדשה
(צילום: אלעד מלכה)

3 צפייה בגלריה
הלוגו החדש של כחול לבן התקווה החדשה
הלוגו החדש של כחול לבן התקווה החדשה
הלוגו החדש של כחול לבן התקווה החדשה

כחול לבן-התקווה החדשה, ולוגו חדש

פחות מ-24 שעות לאחר הכרזתם על ריצה משותפת, התייצבו היום שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער לישיבת הסיעה הראשונה והמשותפת של מפלגת כחול לבן-התקווה החדשה, שם חשפו גם את הלוגו של המפלגה החדשה.
גנץ אמר בפתח הישיבה, שהתקיימה בתל אביב, כי "המשימה שלנו היא סיום המשבר הפוליטי והקמת ממשלה יציבה, רחבה וממלכתית שתמלא את ימיה. יש פה הסכם מסגרת אידיאולוגי שעבדו עליו ימים ושעות רבות".
שר המשפטים גדעון סער אמר כי "החודשים הקרובים יהיו לא קלים. מכונת הרעל, השקרים, הפייק ניוז וההכפשה תעבוד שעות נוספות. אל תתנו להם להסיח אותנו מהמטרה". סער הוסיף: "לישראל דרושה היום הנהגה פטריוטית וממלכתית שתחלץ אותה מהמשבר הפוליטי ותבטיח את עתידה".
3 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
נשאר מחוץ למפלגה החדשה, לוטש עיניים לסיעות אחרות. שקד והנדל
(צילום:דנה קופל, קובי קואנקס )

הנדל ושקד נפגשו - ירוצו יחד?

האיחוד בין גנץ לסער השאיר מחוץ לתמונה את שר התקשורת יועז הנדל, שלא נכלל ברשימתם המשותפת. הנדל, שהחל אתמול בשיחות עם שרת הפנים איילת שקד ומתן כהנא כדי לבדוק אפשרות לרוץ יחד כמפלגה שתיתן מענה לציונות הדתית ולימין שלא מזוהה עם נתניהו, נפגש היום עם השרה שקד.
בפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק כתב הנדל כי "אני גאה בזה שהתנגדתי לישיבה עם המשותפת בסבב ג'. זה בעיניי מזיק למדינת ישראל ולדו-קיום. מי שמפחד שאתנגד שוב - צודק. אתנגד שוב. אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה. מבטיח לעדכן בקרוב".
ח"כ בן גביר בחתונה של אלאור אזריה

בן גביר ואורחים נוספים בחתונתו של אלאור אזריה

ובתוך כך, ח"כ איתמר בן גביר מהציונות הדתית התייצב הערב לחתונתו של אלאור אזריה, החייל שירה למוות במחבל מנוטרל בחברון ב-2018. באירוע חגגו גם בנצי גופשטיין, ברוך מרזל, מיכאל בן ארי והזמר אריאל זילבר.