"אני בשדרות ביחד עם רוב תושבי העיר, ואני פשוט מתפלא כל פעם על האיוולת הזאת של מיגון הרכבת, על החלם הזה. זה כמו חכמי חלם - כשהגשר נשבר, במקום לתקן אותו הם ניסו לבנות בתי חולים", כך אמר הבוקר (חמישי) ל-ynet אלון דוידי, ראש העיר שדרות.
(צילום: שמוליק דודפור)
1 צפייה בגלריה
אלון דוידי, רן קוניק, יריב סנדלון
אלון דוידי, רן קוניק, יריב סנדלון
אלון דוידי
(צילום: ירון שרון)
"הממשלה שלנו ממשיכה לאמץ את הפתרון הזה, שנסתגל כל הזמן לטרור וטרור. אין צורך, לא צריך למגן את הרכבת, צריך להוריד את האיום, להסיר את האיום. זה מה שצריך לעשות.
"אני מיישר קו עם החלק של נתניהו שהבטיח שיחזיר את החטופים, והבטיח שננצח את המלחמה הזו. אבל יש חלק אחר של נתניהו, שמאפשר לשר הביטחון, לאלוף הפיקוד, להרצי הלוי, הרמטכ"ל, פשוט להגיד 'לא יודע להגן'. אז לא הבנתי. אתם כל הזמן מדברים על זה שצפון הרצועה זה מקום בטוח, וזה לפני שבכלל החליטו לאסוף מיליון איש, להחזיר אותם לצפון הרצועה.
"מה שצריך לעשות זה לתת את הכסף הזה לצבא ולהגיד - יש לכם את כל הלגיטימציה לעשות הכול. אם צריך למחוק את בית חאנון ולבנות אותה מחדש במקום אחר, נעשה את זה. אם צריך למחוק את בית לאהייה ולשים אותה במקום אחר, נעשה את זה. מה שצריך לעשות זה להגן על אזרחי מדינת ישראל".
יגידו אנשים, בסדר, גם אם צבא מגן, מדי פעם, אתה יודע, יש פיגועים, שום דבר הוא לא מאה אחוז, ולכן אולי בכל זאת כדאי לשמור על הרכבת? "אז תיקח את מדינת ישראל, תהפוך אותה לחדרה-גדרה ונגמר הסיפור, הכול טוב. מה זה השטויות האלה? איזה אמרה יכולה להגיד, הרי אתה לא, אתה מבצע את מה שהם למעשה אומרים לך מתחת לשפם או מתחת לשפם שאין להם. מה הם אומרים? הם אומרים, אנחנו לא באמת מתכוונים לנצח. ואני אומר להם תתעוררו, תראו את הרוח של הלוחמים, תראו את הרוח של תושבי שדרות ואלה שנמצאים פה.
"תגיד, נראה לך הגיוני שראש ממשלה, שר ביטחון, רמטכ"ל, עד היום, עד היום לא מצאו את הזמן, חוץ משר הביטחון שהתגנב אליי פעם אחת לחמ"ל, הם לא היו פה בשדרות, פעם אחת אתה לא שומע אותם אומרים 'כל הכבוד לתושבי שדרות'. שמעת פעם את הרמטכ"ל מתייחס לגבול של תושבי שדרות? שמעת פעם את ראש הממשלה, את שר הביטחון? זה נקרא אפס באינטליגנציה רגשית".