במועצה המקומית נחף גינו בתוקף את מעשיו של בן היישוב, המחבל ג'ואד רביע (20), שביצע את פיגוע הדקירה בכרמיאל הצהריים (יום ד') שבו נהרג סמל אלכסנדר (סשה) יקימינסקי בן ה-19 מנהריה. ראש המועצה מוחמד זורי הביע בשם התושבים תנחומים למשפחתו של יקימנסקי, ויצא בתוקף נגד המחבל, שגם קרוביו נעצרו: "המעשה הרע שחווינו באזור הנפלא שלנו הוא עצוב, בזוי ונתעב".
אלכסנדר נדקר - ומחסל את המחבל

2 צפייה בגלריה
סמל אלכסנדר יקימינסקי ז"ל
סמל אלכסנדר יקימינסקי ז"ל
סמל אלכסנדר (סשה) יקימינסקי, ורגע נטרול המחבל
לדבריו, "המועצה המקומית נחף וכל תושבי הכפר פה אחד ובלב עצוב, מגנים באופן ברור ובלתי מעורער את המעשה אשר ביצע היום תושב הכפר בקניון בכרמיאל. זה הוא מעשה זר להלך הרוח והתרבות אשר מחונכים על פיה ילדי ותושבי הכפר נחף".
זורי ביקש לחזק את פעולות המשטרה, "לחקור באופן יסודי ועד תום את המקרה והנסיבות אשר הובילו את המבצע לבצע את מעשהו". הוא הוסיף: "אנחנו סומכים על משטרת ישראל להגיע לאמת ולעשות סדר ואבחנה יסודית בכל הגרסאות ולא להאשים קהילה שלימה, ודוחים כל הסתה נגד הציבור והחברה הערבית".
הוא ביקש להביע תנחומים למשפחתו של יקימינסקי שנהרג בפיגוע, ולמשפחתו של חברו לגדוד, שצעד לצידו ונפצע באורח קשה. "לבבותינו עצובים מאוד, אנו מנחמים את משפחת החייל שנפטר, ומתפללים לבורא עולם להחלמתו של החייל הפצוע. כל תושבי הכפר מביעים את תנחומיהם למשפחה האבלה ונושאים את תפילותינו לאלוהים שיחזק את לבם באסונם הכבד".
מלבד ראש המועצה, גם תושבי המועצה המקומית, שסמוכה לכרמיאל, גינו את פיגוע הדקירה. "הצעיר הזה אינו היה נורמלי, הוא קיבל טיפול פסיכולוגי, וגם לא נחשב דתי", סיפרו תושבים. לדברי אחד התושבים, "אנחנו יד אחת בסירוב לפגוע בכל אדם, ערבי או יהודי, והיחסים טובים עם כולם. הפעולה הזו מצערת, ואנו מגנים אותה בתוקף".
2 צפייה בגלריה
המחבל ג'ואד רביע תושב נחף הסכין בזירת הפיגוע  בקניון בכרמיאל
המחבל ג'ואד רביע תושב נחף הסכין בזירת הפיגוע  בקניון בכרמיאל
תושבים טענו כי "הוא לא היה שפוי". המחבל ג'ואד רביע וזירת הפיגוע
(צילום: דוברות המשטרה )
תושבת אחרת טענה שמשפחתו נורמטיבית. "הם לא דתיים או קיצוניים, אני מופתעת איך הצעיר הזה ביצע את הדקירה. הוא בן אדם לא שפוי, אולי הוא לקח סמים שגרמו לכל זה", אמרה.
בתיעוד הפיגוע ממצלמות האבטחה של הקניון ניתן היה לראות כי המחבל תקף את השניים מאחורה, ולא חלפו חמש שניות מהרגע שהחל לדקור אותם - ועד שהתעשתו ואחזו בנשקיהם. יקימינסקי נפל תחילה לרצפה כתוצאה מהדקירות, ואז - כשהחל המחבל לדקור את חברו - הצליח לדרוך את נשקו ולירות. בשלב זה המחבל נפגע ונסוג מעט, מה שאפשר לחבר להתרחק מהזירה ולדרוך את הנשק גם כן. יקימינסקי, שלא נרתע, ירה במחבל שוב ושוב - עד שחוסל. רגעים ספורים אחר כך החייל התמוטט, ופונה לבית החולים בנהריה במצב אנוש - שם קבעו הרופאים את מותו.
במעשיו ההרואיים יקימינסקי הציל את חיי חברו, לצד חיים של רבים אחרים שיכול היה המחבל לגדוע בקניון ההומה - בימים הראשונים של החופש הגדול. בכך הוא גם מנע מהמחבל להימלט, במה שעלול היה להפוך למצוד ממושך אחריו. גם מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שוקי תחאוכה, שיבח את יקימינסקי על שהצליח להתעשת ולנטרל מיד את המחבל.
מיקום זירת הפיגוע בקניון חוצות כרמיאל

האם: "אני מאוד גאה בו"

"אין ילדים כאלה", אמרה אמו של יקימינסקי, אולגה. "אני מאוד גאה בו על מה שעשה. תמיד אהבו אותו, מגיל קטן. היה לו קשה בצבא בהתחלה, ובזמן האחרון הוא ממש הרגיש מקובל שם, אהב את האנשים סביבו, התרגל למסגרת וגם לזה שהוא תורם משהו. הוא היה אמור לחזור הביתה מחר".
לדברי אולגה, "אתמול בערב קיבלתי ממנו הודעה שיש לו טיפול לרכב בכרמיאל. בהתחלה שהיה פיגוע לא קלטתי מה קורה, לא קישרתי, ואז כתבתי לו הודעה - 'סשה, מה שלומך?'. הוא לא ענה, אני רגילה כי הוא נוהג, אז התקשרתי. הוא לא ענה. התקשרתי עוד הפעם ועוד הפעם ועוד הפעם, ובפעמים האחרונות הרגשתי שמישהו מנתק. ואז קיבלתי הודעה ממיון בבית החולים בנהריה, שהוא שם, ועשיתי 1+1 ורצתי לשם. נכנסתי למיון, הרופאים הודיעו לי שהוא היה במצב קשה מאוד עוד לפני שהגיע לבית החולים - ושכל המאמצים לא צלחו".
האם ראתה את הסרטונים הקשים מהמקום, שבהם עובר בנה פעולות החייאה. "כל הזמן עבר לי בראש שזה לא הוא", אמרה. "לא האמנתי שזה הוא. ניסיתי להסתכל על הרגליים, אבל לא זיהיתי".
"חשוב לי שיזכרו שהוא היה בן אדם טוב ומקסים, שאוהבים אותו מלא אנשים", אמרה. "אני אוהבת אותו. הוא תמיד היה בדרכים, אז תמיד חששתי, אבל תמיד ששלחתי לו הודעה הוא היה עונה שהכול בסדר".
חטיבה 188 שבה שירת יקימינסקי, נציין, תופסת את גזרת הר דב בחודשים אלו. רק בשבוע האחרון נפצע אחד מחייליה באורח קשה במתקפת כטב"מים על בסיס בצפון הרמה.