הקואליציה הפילה היום (ד') הצעת חוק של חברת הכנסת נעמה לזימי מהעבודה לציון יום זיכרון ממלכתי לטבח 7 באוקטובר - בשל נאום שבו תקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. שר התקשורת שלמה קרעי התגאה בהפלת החוק: "תגובה להתנהלות המבישה שלה מול רה"מ. מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול".
לזימי נגד נתניהו, היום: "אתה הראש, אתה אשם"
(צילום: ערוץ כנסת)

1 צפייה בגלריה
נתניהו, קרעי ולזימי. "תגובה להתנהלות המבישה שלה"
נתניהו, קרעי ולזימי. "תגובה להתנהלות המבישה שלה"
נתניהו, קרעי ולזימי. "תגובה להתנהלות המבישה שלה"
(צילום: שלו שלום, יואב דודקביץ)
קרעי כתב בחשבון ה-X שלו: "הכנסת הצביעה עכשיו על שש הצעות חוק לזיכרון אירועי 7 באוקטובר. הקואליציה הצביעה בעד חמש מהן פה אחד עם האופוזיציה, והפילה את הצעת החוק של נעמה לזימי, כתגובה להתנהלות המבישה שלה היום מול ראש הממשלה נתניהו".
הוא אף צירף תמונה של לזימי בעת הפלת החוק, וכתב בנוסף: "מתוך הדו שיח במליאה לאחר מכן - קריב: 'אתם לא מתביישים?', קרעי: 'מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול".
לזימי ענתה לו לפוסט שהעלה ב-X: "עשית פוליטיקה על יום זיכרון כי אמרתי שהראש הוא אשם וזה נראה לך מכבד את ההצעה החשובה הזאת? איבדתם כל חיבור למציאות ולחיים עצמם. עסוקים בכבוד של ביבי במקום בעם ישראל. לא בי פגעת. יש לי בן משפחה שנהרג, חברים שנפגעו ונרצחו ואתה מפיל לי חוק ליום זיכרון. מעיד עליך ועל כולכם. כמו כן, הוא הראש והוא אשם".
בנאום שנשאה לזימי, היא תקפה את נתניהו, ובין היתר אמרה: "אתה הראש - אתה אשם. תחת אחריותך נרצחו ונטבחו 1,400 אזרחים - תינוקות, ילדים, קשישים ומשפחות, נחטפו מאות חטופים, פונו מאות ועשרות אלפי ישראלים מבתיהם. אני פונה אליך מכאן -נעמה, קרינה, אגם, לירי, דניאלה ועוד 115 חטופות וחטופים מחכים שתוציא אותם מהגיהינום של עזה. הפקרת אותם פעם אחר פעם. אל תפקיר אותם שוב. אל תטוס לפני שאתה מחזיר אותם. קודם עסקה, אחר כך טיסה".
בהצעת החוק שהעלתה ושהפילה הקואליציה, היא ביקשה לקבוע את יום כ"ד בתשרי, יומיים לאחר שמחת תורה, כיום זיכרון ממלכתי לטבח 7 באוקטובר שיצוין בטקס זיכרון ממלכתי, וכן במחנות צה"ל ובמוסדות החינוך. בנוסף, כך הציעה, דגל המדינה יורד לחצי התורן במוסדות המדינה. נדגיש כי הצעה דומה אחרת עברה בקריאה טרומית בתמיכה של 75 ח"כים מול מתנגד אחד.