דני לוי נכנס הערב (ראשון) לתפקיד מפכ"ל המשטרה באופן רשמי, שעות לאחר שהממשלה אישרה את מינויו. הוא הועלה לדרגת רב-ניצב, והבטיח בנאומו הראשון בתפקיד להילחם בפשיעה - במיוחד בחברה הערבית, לשמור על הסדר הציבורי ולהגן על האזרחים. "משילות וריבונות הן אבני היסוד של חברה מתוקנת, שמחזקות את מעמד המדינה", הוסיף לוי בנאומו. "נפעל בכל החזיתות כדי לחזק את המשילות, וניאבק בכל מי שינסה לפגוע בסמכות השלטון. לא נאפשר לאף אחד להפר את החוק".
טקס הענקת הדרגה לרב ניצב דני לוי
(צילום: גיל יוחנן)

4 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
לוי בנאומו הראשון כמפכ"ל. "ניאבק בכל מי שינסה לפגוע בסמכות השלטון"
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
(צילום: עמית שאבי)
"הכניסה לתפקיד היא צעד משמעותי בחיי. מעבר לכל - היא אתגר שמחייב אותי ואת כלל השוטרים לפעול בכוחות משותפים, בנחישות, במקצועיות תוך שמירה על ערכי צדק, יושרה ושוויון", אמר לוי בפתח נאום הכניסה לתפקיד. "התפקיד הוא שליחות עבורי והתחייבות להשקיע את כל כוחותיי ויכולותיי כדי להוביל את המשטרה לעמידה ביעדים והאתגרים".
הוא ציין כי "אני מודע היטב לאתגרים המורכבים הניצבים למולנו כארגון. בראש ובראשונה הטרור, כמו גם לחימה בגל הפשיעה - לרבות בחברה הערבית והאלימות ברחובות. כדי להתמודד עם אתגרים אלה נדרשת משטרה חכמה ומתקדמת, שתחזק את הקשר ושיתופי הפעולה". הוא הוסיף כי בכוונתו להעצים את נוכחות המשטרה ברחובות ולהשקיע בטכנולוגיות מודיעין.
עוד אמר לוי: "משטרת ישראל בראשותי תממש את ייעודה ותפקידה במדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ותפעל לשמירת זכויות האדם והחברה, תאפשר את חופש המרחב והפולחן הדתי ותחבק את האחר והשונה. אני נוטל על עצמי את האחריות המלאה להוביל את הארגון ולספק ביטחון אישי לאזרחי מדינת ישראל על-ידי השלטת חוק וסדר באופן בלתי מתפשר וחיזוק כושר ההרתעה מול העבריינים".
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בנאומו בטקס כי "עם כניסתנו למשרד שינינו את המשוואה. המשרד לביטחון לאומי הוא אחד המשרדים הבולטים. אנחנו רק בתחילת הדרך, יש לא מעט אתגרים, לא מעט משימות. יש תחנות משטרה שצריך לשקם, יש משמר לאומי שצריך לכוון, יש כיתות כוננות שצריך לשמר, וקשר עם האזרחים ובתוך הארגון עצמו. יש צורך לטפל באלימות בחברה הערבית, ובעוד לא מעט משימות. אני סבור, דני לוי, שאתה האיש הנכון במקום הנכון". בן גביר אמר שלוי מביא "אג'נדה ציונית-יהודית שמספרת את הסיפור כולו. אנחנו בעלי הבית של מדינת ישראל - והגיע הזמן שנמשול".
הוא הודה גם למ"מ המפכ"ל היוצא, ניצב אבשלום פלד. "כולנו יודעים שאני סבור שעשו לך עוול, פגעו בך שלא בצדק. כולם יודעים כמה אני אוהב ומעריך אותך", אמר, והודה גם למפכ"ל היוצא רב-ניצב יעקב שבתאי. את נאומו סיים בן גביר בתפילה להחזרת החטופים, אבל "לא בעסקה מופקרת", כלשונו: "אפשר לעצור להם את הדלק ולעשות עוד ועוד ועוד עצימות כדי לנצח את החמאס".
4 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
טקס הענקת דרגה לרב ניצב דניאל לוי
המזכיר הביטחוני של בן גביר תנ"צ משה פינצ'י וראש המטה חנמאל דורפמן
(צילום: עמית שאבי)
בן גביר הוסיף: "דני, אתה אוהב ארץ ישראל ואין לי ספק שנצעיד יחד את המשטרה לשמור על ביטחון מדינת ישראל. לאפשר לאנשים ללכת בראש מורם ברחוב בלי לפחד כלל. יש לפנינו לא מעט אתגרים יש גם קונספציה שהייתה ואמרתי במשך שנים רבות ורוח חדשה במשטרת ישראל. אלפי שוטרים שמצטרפים שמרגישים רוח של משילות וריבונות".
מינויו של לוי אושר בצהריים בישיבת הממשלה. את הצעת המחליטים על מינויו הביא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "דני מגיע עם אג׳נדה ציונית ויהודית והוא יוביל את המשטרה לפי המטרות שהצבתי לו - חיזוק תחנות המשטרה, הקמת המשמר הלאומי והפעלתו, ובעיקר להגביר את המשילות ואת הריבונות במדינת ישראל", אמר בן גביר לאחר אישור המינוי בממשלה.
לפני כשבוע וחצי מועמדותו של לוי אושרה על-ידי הוועדה למינוי בכירים, בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס השופט אשר גרוניס. בפני הוועדה הופיעו השר בן גביר והמפכ"ל היוצא, רב-ניצב יעקב שבתאי, וגם לוי עצמו. "לאחר בחינת החומר שהיה בפניה לא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות, ככל שמדובר במועמד לתפקיד המפקח הכללי של המשטרה, ניצב דניאל לוי", מסרה הוועדה. המפכ"ל היוצא שבתאי אמר לוועדה כי "מדובר במינוי ראוי, של קצין שמכהן כ-40 שנה במשטרה ויכול וראוי להיות מפכ"ל".
לוי, נזכיר, קודם לדרגת ניצב רק לפני 11 חודשים - ועקף בדרך לתפקיד ניצבים ותיקים בעלי ניסיון שהשר נוהג לשבח. הבחירה של בן גביר לא הפתיעה איש בסגל הפיקוד הבכיר, שידע שהבחירה שלו תהיה לוי, אחרי שמ"מ המפכ"ל ניצב אבשלום פלד הסיר את מועמדותו.
השר בן גביר נערך מבעוד מועד לפסילתו האפשרית של ניצב פלד, תוך כדי כך שהדליף את שמו של לוי כמועמד אפשרי לתפקיד המפכ"ל. רבים מחבריו לסגל הפיקוד הבכיר רואים בלוי נאמנו של השר בן גביר, בפרט בהנחיות שלו לנהוג בכוח מול מפגיני קיסריה וכרכור שקוראים להדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
פורסם לראשונה: 17:19, 25.08.24