בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (שני) את ווסים אסעיד ברציחתם של בני הזוג כדורי - יהודה ותמר - ב-2019 וכן ברציחתו ב-2022 של אזרח מולדובה איוון טרינובסקי, בעת שעבד בארץ. אסעיד, שהודה במעשים, הורשע גם בשני ניסיונות רצח נוספים ובהשתייכות לדאעש. "הנאשם החליט לרצוח יהודים ממניע דתי, לאומני ואידיאולוגי וכחלק מחברותו בדאעש", אמר ראש הרכב השופטים, סגן נשיא בית המשפט ארנון דראל, בהכרעת הדין, "הנאשם ידע כי בני הזוג יהודים בגלל הכיפה שעל ראשו של הגבר".
בני משפחת כדורי בבית המשפט

אסעיד נעצר כבר בינואר 2019, יומיים לאחר רצח יהודה ותמר כדורי בירושלים, אך בנסיבות אחרות - חשד להשתייכות לדאעש. הוא נכנס למעצר מינהלי שנמשך שלוש שנים. במשך אותם שנים, הרצח נותר תעלומה. רק לאחר שהשתחרר, הודיעה המשטרה כי הרצח פוענח, לאחר שהמחבל רצח שוב, שוב בשכונת ארמון הנציב. הפעם הוא רצח את טירנובסקי, בעודו ישן במיטתו בדירת עובדים זרים, ופצע את חברו.
אסעיד, שהגיע לאזור העיר העתיקה אחרי הרצח הנוסף, היה נראה חשוד בעיני שני שוטרי מג"ב שהחליטו לעצור אותו וכך הוא נתפס עם הסכין עימו ביצע את הרצח. היום כאמור הוא הורשע בשתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, עבירה אחת של רצח בנסיבות מחמירות, בשתי עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח וחברות פעילה בארגון טרור.
3 צפייה בגלריה
מחוזי ירושלים: דיון הוכחות לויסם אסעיד הרוצח של בני הזוג כדורי
מחוזי ירושלים: דיון הוכחות לויסם אסעיד הרוצח של בני הזוג כדורי
"רצח כי ידע שהם יהודים, בגלל הכיפה על ראשו של יהודה". המחבל ובני הזוג כדורי
(צילום: שלו שלום, מרדכי אסרף)
השופט דראל הזכיר את מעשיו המזוויעים ברצח בני הזוג כדורי ותיאר: "לאחר הרצח, הנאשם שטף את ידיו בכיור, אכל תפוח, צפה בטלוויזיה בחדר השינה ואז ישן כשעה על השטיח בסלון. עם עלות השחר לקח מהדירה כסף מארנקו של הגבר ומספר טבעות, נעל את הדירה, ירד לרחוב וזרק את המפתח לפח. הנאשם עלה על אוטובוס לשער שכם ומשם המשיך לביתו".
בחודש אפריל 2022 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד אסעיד. לפי האישום, ב-2014 הוא נשבע אמונים לדאעש. ב-9 בינואר 2019 אסעיד רצח את בני הזוג כדורי.

"נעשה דין של צדק"

שמעון הללי (47), חתנם של בני הזוג כדורי, היה בין הראשונים שנכנסו בשנת 2019 לביתם של יהודה ותמר בירושלים - וגילה כי השניים נרצחו. שמעון נכנס אחרי כוחות המשטרה וכוחות הכבאות אל הבית בשכונת ארמון הנציב בבירה יחד עם אשתו שרי, בתם של בני הזוג.
3 צפייה בגלריה
 ווסים אסעיד הנאשם ברצח בני הזוג כדורי
 ווסים אסעיד הנאשם ברצח בני הזוג כדורי
אסעיד משתתף בדיון מהכלא
(צילום: גלעד כהן)
3 צפייה בגלריה
פינת הרחובות בשכונת ארמון הנציב שבה יוצב השלט לרחוב על שם בני הזוג כדורי
פינת הרחובות בשכונת ארמון הנציב שבה יוצב השלט לרחוב על שם בני הזוג כדורי
שכונת ארמון הנציב, שם רצח המחבל את השלושה
(צילום: עמית שאבי)
לאחר הדיון והכרעת הדין היום אמר כי "חמש שנים וחצי אחרי שאיבדנו את היקרים לנו - היום נעשה דין של צדק עם המשפחה והנרצחים וסגירת חשבון עם המחבל הארור. אני כולי תקווה שמפה והלאה המשפחה תדע לאסוף את עצמה ולהשתקם. חשוב לי לומר תודה. תודה לבורא עולם שעשה לנו נס ולכל מי שעמל כדי להעמיד את המחבל הארור הזה לדין. מי ייתן וכל המשפחות שיקיריהם חטופים בעזה יזכו גם לנס ויחבקו את האהובים שלהם".
הוא הודה גם ללוחמי מג"ב שעצרו אותו לפני כשנתיים. "בפעולה כביכול שגרתית הם הביאו לתפיסתו של המחבל", אמר, "תודה רבה להם בשם כל המשפחה".
עו"ד שירה קני-טל מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה בסוף הדיון כי "בית המשפט הרשיע הבוקר את הנאשם, מחבל דאעש בשורה ארוכה של מעשיי טרור, חמורים, נפשעים ואכזריים ביותר. הנאשם הורשע ברצח של בני הזוג תמר ויהודה כדורי וברצח של איוון טרנובסקי ובעוד שני ניסיונות רצח. ההרשעה של הנאשם הוא ציון דרך במאבק עיקש של רשויות החוק, המשטרה, השב"כ והפרקליטות אשר לא הרפו עד אשר פענחו את התיקים והביאו את הנאשם לדין".